OVNL: Aanbesteding DAV
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Wat ik niet snap is waarom mensen de ringen in de wijken Stadspolders, Oudelandshoek enz, twee richtingen willen laten rijden.
Als ik zou staan in zo'n wijk zou t me niet boeien welke richting de bus rijdt want de eerst komende bus zal eigenlijk altijd de snelste zijn.
En uiteraard geldt het zelfde voor vanaf CS.
Als ik zou staan in zo'n wijk zou t me niet boeien welke richting de bus rijdt want de eerst komende bus zal eigenlijk altijd de snelste zijn.
En uiteraard geldt het zelfde voor vanaf CS.
bon jour
-
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Voor Oudelandshoek zouden ze eigenlijk eens moeten kijken voor een busbaan dwars door het midden; dan kan de bus het hele stuk nog even 4 minuten sneller doen en het is over het algemeen in dit geval beter voor de reiziger
Voor Dubbeldam is het mogelijk een gestrekte route te maken die een slinger maakt door dubbeldam; over de oude route vanaf het station komt en dan eidnigd op het ziekenhuis in 2 minuten korter dan de huidige route terwijl je zuid dubbeldam ook nog eens beter bediend. Lijkt mij een Win Win Win Win.
Voor Stadspolders, als je in de spits (En dal?) 4*Uur per richting kan bieden zou dat wel ideaal zijn natuurlijk. Dan kan het aardig schelen omdat de richtingen
dan rond het uiteinde van de wijk elkaar gaan kruisen.
Voor Merwedepolder lijkt een andere route mij niet wenselijk; de huidige route voldoet prima.
Voor Dubbeldam is het mogelijk een gestrekte route te maken die een slinger maakt door dubbeldam; over de oude route vanaf het station komt en dan eidnigd op het ziekenhuis in 2 minuten korter dan de huidige route terwijl je zuid dubbeldam ook nog eens beter bediend. Lijkt mij een Win Win Win Win.
Voor Stadspolders, als je in de spits (En dal?) 4*Uur per richting kan bieden zou dat wel ideaal zijn natuurlijk. Dan kan het aardig schelen omdat de richtingen
dan rond het uiteinde van de wijk elkaar gaan kruisen.
Voor Merwedepolder lijkt een andere route mij niet wenselijk; de huidige route voldoet prima.
Ik blub in het Drecht.
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Maar als je staat op Bakema-erf, dan is het nogsteeds sneller om de eerstvolgende bus te nemen, zelfs als hij dan nog langs alle andere haltes in Stadspolders moet, want het is dat of een kwartier wachten op de bus in de tegengestelde richting.
Dus Iedereeen in Stadspolders zal het niet boeien welke richting de bus gaat, de eerstvolgende is altijd de snelste
Dus Iedereeen in Stadspolders zal het niet boeien welke richting de bus gaat, de eerstvolgende is altijd de snelste
bon jour
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Dat R-net gebeuren in Papendrecht is wel leuk, maar dan zakt de bediening in de rest van het dorp fors.
Lijn 14/15 zal dan standaard 2x/uur per richting moeten rijden dagdekkend. Papendrecht is flink wat groter als Ede en de route in Ede komt ook langs meer plekken.
Het moet sneller, maar niet minder en verder worden. Anders kan je bus 87/91 vanaf Ouverture/Baanhoek over de A15 sturen.
Lijn 14/15 zal dan standaard 2x/uur per richting moeten rijden dagdekkend. Papendrecht is flink wat groter als Ede en de route in Ede komt ook langs meer plekken.
Het moet sneller, maar niet minder en verder worden. Anders kan je bus 87/91 vanaf Ouverture/Baanhoek over de A15 sturen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Daarnaast kan lijn 5 of 3 gewoon het rondje in 1 richting rijden. Daarbij een frequentie verhoging is helemaal optimaal. Een snelle bus die vaak komt. Daarnaast is deze gelijk betrouwbaarder dan als hij het rondje in 2 richtingen rijdt. Het wordt dan een spel waar de bus wel en niet komt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 4401
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Ik vind persoonlijk dat men in een stadsdienst een vaste prijs moet hanteren (voorbeeld 2 euro per reis). Hierdoor maken verschillende afstanden door rondjes ook niet meer uit. Anders kun je altijd nog de Syntusoplossing (kortste afstand wordt gepakt à la Almere Haven) invoeren.
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Wanneer wordt eigenlijk bekend welke vervoerders zich hebben ingeschreven???
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Maar zo extreem veel gebruik wordt er ook weer niet van die Papendrechtse stadslijnen gebruik gemaakt. Ook bedienen 87 en 91 nu weliswaar nog 'n stukje extra van het dorp, maar dat heeft maar een relatief beperkte functie. Het zijn ook de delen waar de afstand naar de HOV-baan over de Burgemeester Keijzerweg het kortst is.OmniLezer schreef:Dat R-net gebeuren in Papendrecht is wel leuk, maar dan zakt de bediening in de rest van het dorp fors.
Lijn 14/15 zal dan standaard 2x/uur per richting moeten rijden dagdekkend. Papendrecht is flink wat groter als Ede en de route in Ede komt ook langs meer plekken.
Voor een flink deel van de gebruikers daar zal het dan ook sneller zijn om naar de HOV-baan te lopen/fietsen dan voor voortransport lijn 14/15 te gaan gebruiken.
Langs het Flamingopad bedoel je? Naast dat ik betwijfel dat dat 4 minuten winst oplevert (en wat heb je aan die winst, lijn 3 heeft nu een omlooptijd van exact een uur dus met 55 minuten heb je niet een bus minder nodig ofzo) bedien je dan ook nog eens de wijk een stuk slechter.wilburg22 schreef:Voor Oudelandshoek zouden ze eigenlijk eens moeten kijken voor een busbaan dwars door het midden; dan kan de bus het hele stuk nog even 4 minuten sneller doen en het is over het algemeen in dit geval beter voor de reiziger
Als je via de oude route vanaf het station naar Dubbeldam en dan door naar het ziekenhuis rijdt bedien je het zuiden van Dubbeldam juist helemaal niet meer, tenzij je alsnog de hele slinger door Dubbeldam gaat maken tegengesteld aan hoe men voorheen reed.Voor Dubbeldam is het mogelijk een gestrekte route te maken die een slinger maakt door dubbeldam; over de oude route vanaf het station komt en dan eidnigd op het ziekenhuis in 2 minuten korter dan de huidige route terwijl je zuid dubbeldam ook nog eens beter bediend. Lijkt mij een Win Win Win Win.
Echter wordt het zuiden van Dubbeldam al ontsloten door lijn 5 via de Provincialeweg dus dat is alleen maar dubbel en daarmee minder rendabel.
4x/uur per richting, dus 8x/uur??? De 10-minutendienst is notabene al ingekromen in de afgelopen tijd.Voor Stadspolders, als je in de spits (En dal?) 4*Uur per richting kan bieden zou dat wel ideaal zijn natuurlijk. Dan kan het aardig schelen omdat de richtingen
dan rond het uiteinde van de wijk elkaar gaan kruisen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Nope; De omloop is nu 61 minuten; In de spits zelfs 62. De bus rijd ieder uurtje een minuut later (en na 17.00 2 minuten), als je 2-4 minuten eraf kan halen zo zit je weer op een uurdienst. De loopafstand met de nieuwe route gaat ook niet over de 500m heen (Uitgaand van een halte thv Toekanpad en een eindpunt bij Balsa) en halte Chico Mendesring in 2 richtingen.Daniel schreef: Langs het Flamingopad bedoel je? Naast dat ik betwijfel dat dat 4 minuten winst oplevert (en wat heb je aan die winst, lijn 3 heeft nu een omlooptijd van exact een uur dus met 55 minuten heb je niet een bus minder nodig ofzo) bedien je dan ook nog eens de wijk een stuk slechter.
Was je toevalig een beetje in de war toen je deze reactie maakte? Volgensmij is de Provincialeweg toch echt aan de noordkant van de wijk.Daniel schreef: Als je via de oude route vanaf het station naar Dubbeldam en dan door naar het ziekenhuis rijdt bedien je het zuiden van Dubbeldam juist helemaal niet meer, tenzij je alsnog de hele slinger door Dubbeldam gaat maken tegengesteld aan hoe men voorheen reed.
Echter wordt het zuiden van Dubbeldam al ontsloten door lijn 5 via de Provincialeweg dus dat is alleen maar dubbel en daarmee minder rendabel.
https://drive.google.com/open?id=1RQHPr ... sp=sharing
Nu word die echt leuk, want alle haltes in Dubbeldam; Met uitzondering van Kastanjelaan die niet meer bedient word en Eikenlaan die er reistijd bij krijgt (en Nijhofflaan-groenekruislaan met een extra gemiddelde minuut richting ziekenhuis) bespaar je echt puur en alleen maar tijd
(Reistijd vanaf station, Huidig (Nieuw) )
Eikenlaan: 11 14
Kastanjelaan: 12 -
Iepenlaan - 13
Abeelstraat - 12
Elzenlaan: 16.5 11
De Dubbel: 16.5 11
Prunuslaan: 16.5 10
Damplein: - 9
Rechte Zandweg: 16.5 -
De Schuur: 16.5 -
Nijhofflaan Groenekruislaan: 16.5 6
Drakensteynlaan: 16.5 7
Gravenhorst: 16.5 8
Notitie: 16.5 is 12 Minuten tot Kastanjelaan en voor beide richtingen is 24+9 (Tijd Rondje) /2 om één richtingsgemiddelde te krijgen = 16.5
Daarbovenop geeft het ook om dezelfde reden grotendeels een snellere verbinding naar het ziekenhuis; Rijd er weer een bus langs oost land van valk; Krijgt Heel dubbeldam een loopafstand van max 500m naar een halte ipv 750 max in het zuiden en blijft de totale heen/trugrit samen netzoals nu 32-34 minuten.
Ja en Nee; Lijn 5 zit nogsteeks tjokvol in de spits en het is vaak ook gezellig buiten de spits. Vooral op station-stadspolders en station-krispijn(-Herschelstraat) Investeren in 6*Uur lijkt mij op z'n minst verstandig. 8*Uur is een beetje idealistisch maar dat is wel wanneer je echt wat zal merken van het 2 richtingsrijden. De eerste rit is dan nogsteeds altijd sneller maar het verschil word erg klein tussen de 2 ritten reistijd. Ik denk persoonlijk dat 6*Uur op weekdagen, 2*Uur in de avond, 4-6*Uur op Zaterdag, en 2-4*Uur op Zondag afhangend van de tijd.Daniel schreef: 4x/uur per richting, dus 8x/uur??? De 10-minutendienst is notabene al ingekromen in de afgelopen tijd.
Ik heb in de afgelopen 2 maanden (Alle keren VOOR de zomervakantie) de bus 3 keer in 2 richtingen op Zaterdag middag gehad (Rond 14.00 en 17.00) en heb gene enkele keer een zitplaats gehad; het was 2/6 ritten ook nog eens lekker gezellig; en dat is richting het centrum niet eens winkeltopdrukte; wat tussen 12.00 en 14.00 valt.
Op Zondag maak ik dikwijls gebruik van lijn 5 in de tegenrichting; De bus in de tegenrichting heeft meestal 7-15 mensen er in (Redelijke bezetting voor een zondag uberhaubt); maar richting het centrum tussen 12.00 en 15.00 en vanaf centrum tussen 15.00 en 18.00 zit die vaak ook behoorlijk vol; het is niet voor niks dat er veel geklaagd word dat de bus op lijn 5 altijd zo vol zit. (Notitie gemixt van 5 keer over de afgelopen 2 maanden, deels in en deels buiten de zomervakantie.)
Ik blub in het Drecht.
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Maar een zes keer per uur dienst sluit niet echt aan op andere verbindingen en nogmaals er is niet echt een reden om Stadspolders in twee richtingen te doen
bon jour
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Ik gebruikte een zgn. 'Google' en vond dit:StefanRijnhoutjes schreef:Wanneer wordt eigenlijk bekend welke vervoerders zich hebben ingeschreven???
Als de biedingen eenmaal binnen zijn zal de provincie wel met een persbericht komen.Provincie Zuid-Holland schreef:Vervoerders kunnen tot 14 september 2017 inschrijven. Naar verwachting is eind oktober 2017 bekend welke vervoerder de aanbesteding gewonnen heeft.
Is op zich niet eens nodig als de rondjes in kwestie niet al te groot zijn. Als je in het cirkeltje van Oudelandshoek opstapt bij halte Merbau ben je langer onderweg naar het station dan iemand die halverwege (bv. halte Iroko) opstapt, maar vanaf het station juist korter waardoor je in tijd en ritprijs gemiddeld genomen niet duurder uit bent. Maak je de route door Oudelandshoek vice versa (met een keerpunt bij, zeg, station Stadspolders) dan ben je van én naar de verst gelegen haltes altijd het langst onderweg. Het enige voordeel dat je ten opzichte van een ringconstructie biedt is dat je ook bestemmingen binnen de wijk met elkaar verbindt, maar de vraag daarnaar lijkt me in het geval van Oudelandshoek zo goed als nul.CamilleKreemers schreef:Ik vind persoonlijk dat men in een stadsdienst een vaste prijs moet hanteren (voorbeeld 2 euro per reis). Hierdoor maken verschillende afstanden door rondjes ook niet meer uit. Anders kun je altijd nog de Syntusoplossing (kortste afstand wordt gepakt à la Almere Haven) invoeren.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Uhm, als zo'n bus dan in beide richtingen dat rondje had gereden, dan had je in beide richtingen dus de kortste route kunnen hebben en was je dus weldegelijk goedkoper uitnvdw schreef:Als je in het cirkeltje van Oudelandshoek opstapt bij halte Merbau ben je langer onderweg naar het station dan iemand die halverwege (bv. halte Iroko) opstapt, maar vanaf het station juist korter waardoor je in tijd en ritprijs gemiddeld genomen niet duurder uit bent.
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Stedelijke ritprijs; ben ik mee eens.CamilleKreemers schreef:Ik vind persoonlijk dat men in een stadsdienst een vaste prijs moet hanteren (voorbeeld 2 euro per reis). Hierdoor maken verschillende afstanden door rondjes ook niet meer uit. Anders kun je altijd nog de Syntusoplossing (kortste afstand wordt gepakt à la Almere Haven) invoeren.
€2,- voor ritprijs; niet mee eens, want als je overstapt van een streeklijn, kan je die stadsrit prijzen krijgen van 0,50 cent ofzo. En om dan €2 te rekenen, is flink minder leuk.
In principe heeft de ritprijs geen effect op hoe een rondje wordt gereden. Vooral niet als het een rondje oudelandsehoek, Dubbeldam of stadspolders is. Die rondjes zijn zo klein dat de afstanden tussen de haltes aan de cirkel maar 5 cent in ritprijs verschillen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Syntus oplossing is mooi, maar ik vind dat onnodig gezien, want je moet dan rechts en links tonen op de lijnfilm. -+ Als je naar bijvoorbeeld Dubbeldam gaat, is het geen probleem. Je moet alleen zoeken aan welke kant van de weg je strand.
- Als je opstapt, is dat een gevecht, want als je de bus links mist, moet je de bus rechts gaan pakken en dat is gewoon stom.
- Bij rituitval is dat nog leuker. De bus links rijdt niet en niemand weet dan of de bus rechts komt. Want het is toch een om-en-om systeem.
- Als je opstapt, is dat een gevecht, want als je de bus links mist, moet je de bus rechts gaan pakken en dat is gewoon stom.
- Bij rituitval is dat nog leuker. De bus links rijdt niet en niemand weet dan of de bus rechts komt. Want het is toch een om-en-om systeem.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Ja, maar dat doet-ie dus niet. En dat is nergens voor nodig ook.SuperGhost schreef:Uhm, als zo'n bus dan in beide richtingen dat rondje had gereden, dan had je in beide richtingen dus de kortste route kunnen hebben en was je dus weldegelijk goedkoper uit
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Sowieso is die doorgaande verbinding van station Stadspolders naar Oudelandshoek al jaren opgeheven bij gebrek aan vraag. Ook lijn 1 reed toen die daar later ging rijden vrijwel leeg.nvdw schreef:Is op zich niet eens nodig als de rondjes in kwestie niet al te groot zijn. Als je in het cirkeltje van Oudelandshoek opstapt bij halte Merbau ben je langer onderweg naar het station dan iemand die halverwege (bv. halte Iroko) opstapt, maar vanaf het station juist korter waardoor je in tijd en ritprijs gemiddeld genomen niet duurder uit bent. Maak je de route door Oudelandshoek vice versa (met een keerpunt bij, zeg, station Stadspolders) dan ben je van én naar de verst gelegen haltes altijd het langst onderweg. Het enige voordeel dat je ten opzichte van een ringconstructie biedt is dat je ook bestemmingen binnen de wijk met elkaar verbindt, maar de vraag daarnaar lijkt me in het geval van Oudelandshoek zo goed als nul.
Het rondje Oudelandshoek is op het uiteinde trouwens ook zo smal dat een deel van de uitstappers bij halte Merbau bij halte Palissander zal instappen, dan betaal je altijd de kortste afstand. Net als dat er zelden uitstappers bij de Palissander zijn omdat het voor die reizigers veel sneller is om om de hoek bij Groenezoom/Hastingsweg uit te stappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 428
- Lid geworden op: vr 11 nov 2016, 16:54
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Welke lijnen denken dat jullie niet meer in de volgende concessie zullen rijden van de Stadsdiensten, streekdiensten, polderlijntjes, buurtbussen en belbussen.
Ben heel benieuwd naar jullie mening hierover!!!! *bus*
Ben heel benieuwd naar jullie mening hierover!!!! *bus*
-
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Persoonlijk gok ik dat alle stadslijnen, dan wel mogelijk met aanpassingen in Dordrecht gewoon terugkomen, Ik verwacht dat stadslijn 1/2 en 3/4 er in de avond en mogelijk op zondag 1 van de 2 ritten per uur weg gaat vallen om de minimabehoefte van de eisen te voldoen, die nu nog altijd ~2*Uur zijn naar de wijken toe. Voor het streeknet net heb ik geen idee, met deze eisen kan je best wel heel veel kanten op,- en het hangt ook heel erg af van welke vervoerder we gaan krijgen hoe dat net er uit gaat zien. Persoonlijk gok ik dat we mogelijk een stadsbus in Papendrecht gaan zien, en dat het stokje naar Dordt wegvalt door R-NET lijn (Ex. 16). En al is het wad idealistisch hoop ik dat Mijn buurtbusproject: viewtopic.php?f=57&t=13596er ook bij kan
Tevens zie ik lijn 21 nog wel eens veranderen in een soort stadsbus van Zwijndrecht en Hendrik Ido Ambacht, aangezien HIA-Ridderkerk niet meer als vaste bus word ge-eist, maar de gaten die er nu mee worden opgevuld hoogstwaarschijnlijk nog wel zullen blijven bestaan.
Tevens zie ik lijn 21 nog wel eens veranderen in een soort stadsbus van Zwijndrecht en Hendrik Ido Ambacht, aangezien HIA-Ridderkerk niet meer als vaste bus word ge-eist, maar de gaten die er nu mee worden opgevuld hoogstwaarschijnlijk nog wel zullen blijven bestaan.
Ik blub in het Drecht.
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Ik verwacht dat de meeste 70-lijnen worden geschrapt (alleen de 74 blijft wellicht bestaan) en vervangen door een buurtbus / belbus / scholierenbus. Wie vanuit de dorpjes naar elders wil, moet dan voortaan fietsen naar de 388-halte aan de N214.
Lijn 14-15 worden wellicht ook (deels) opgeheven, omdat lijn 16 van de provincie zonodig R-net moet worden.
En in Zwijndrecht vermoed ik dat de slingerlijnen (92 en 21) worden geoptimaliseerd tot één nevenlijn (langs het Ziekenhuis) naast de R-netlijn 88.
Wanneer een paar hoofdlijnen (90, 87)vaker of ietsje sneller gaan rijden, kunnen subnummers eromheen wellicht vervallen (93, 94, 187).
Maar goed, dit is slechts mijn inschatting, we zien wel waar de winnende vervoerder mee komt...
Lijn 14-15 worden wellicht ook (deels) opgeheven, omdat lijn 16 van de provincie zonodig R-net moet worden.
En in Zwijndrecht vermoed ik dat de slingerlijnen (92 en 21) worden geoptimaliseerd tot één nevenlijn (langs het Ziekenhuis) naast de R-netlijn 88.
Wanneer een paar hoofdlijnen (90, 87)vaker of ietsje sneller gaan rijden, kunnen subnummers eromheen wellicht vervallen (93, 94, 187).
Maar goed, dit is slechts mijn inschatting, we zien wel waar de winnende vervoerder mee komt...
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Ik denk dat lijn 73 in ieder geval in de spits nog wel blijft bestaan. Deze lijn vervoert veel scholieren, had vroeger zelfs een schoolroute die nu permanent is geworden.
Verder vraag ik mij echt af hoe het verder moet met de stadsdienst Gorinchem, echt een vetpot is het ook niet.
Verder vraag ik mij echt af hoe het verder moet met de stadsdienst Gorinchem, echt een vetpot is het ook niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Die zou je kunnen integreren met de streeklijnen (wanneer die blijven bestaan)?Suus schreef:Verder vraag ik mij echt af hoe het verder moet met de stadsdienst Gorinchem, echt een vetpot is het ook niet.
De oosttak van de stadsdienst kan grotendeels door de 47 en de 73 worden overgenomen.
De noordtak van de stadsdienst wellicht door lijn 75.
En je kunt je afvragen of voor de westtak (Gildenweg) een stadsdienst wel nodig is?
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Tuurlijk blijft die bestaan. Daar hebben ze net in geïnvesteerd met 2 elektrische bussen (met overnameplicht in de volgende concessie). En lijn 5 naar de lingewijk is ook in geïnvesteerd dus die lijnen blijven wel.Suus schreef:
Verder vraag ik mij echt af hoe het verder moet met de stadsdienst Gorinchem, echt een vetpot is het ook niet.
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Die elektrische busjes zijn ook vast wel te gebruiken voor de overgebleven polderlijntjes. In mijn ogen zegt de aanschaf van die BabyCiteas niets over het lot van stadsdienst Gorinchem.
🍉
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Die elektrische bussen kan je ook elders inzetten. De nieuwe concessie zal gezien de recente ervaringen sowieso een deel elektrisch vervoer bevatten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1226
- Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43
Re: OVNL: Aanbesteding DAV
Er is nog een best wel aardig strikte dekkings-eis voor Gorinchem waar de complete dekking 2*Uur moet zijn op weekdagen en 1*Uur op zaterdag (Vast) Op zondag en in de avond mag deur tot deur vervoer of andere oplossingen zoals belbussen wél. - Dat krijg je in ieder geval op weekdagen met alleen de 75 in noord gorinchem echt niet, en alleen met 73/47 in oost gorinchem ook niet.
Ik blub in het Drecht.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten