Openttd
Re: Openttd
in wat voor jaar beginnen jullie?
Re: Openttd
Ik begin regelmatig in 1950 of 1960. Als ik de map die gebaseerd is op de in bouw zijnde EEP-route van mij eens afbouw start ik die in 1898.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Openttd
Ik begin meestal in 1900, maar dat is meer omdat ik het jaar vergeet aan te passen. :X
Re: Openttd
2000, vind die oude zooi maar niets. :v
Re: Openttd
Vaak ergens rond een tijdstip tussen 1990 en 2016. Enkel scenario start ik rond 1700 (paard en wagens), of rond 1840 (start van de stoomtreinen).
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Openttd
Soms start ik zelf ook weleens iets na 1700 om vervolgens de eerste 150 jaar puur te focussen op paardenkarren
Dan heb je een mooi netwerk en mag je daarna alles overhoop gooien als de treinen ruimte gaan opeisen. De steden zijn dan natuurlijk al gegroeid als kool.
Uiteraard wel met bijbehorende GRF'jes.
Dan heb je een mooi netwerk en mag je daarna alles overhoop gooien als de treinen ruimte gaan opeisen. De steden zijn dan natuurlijk al gegroeid als kool.
Uiteraard wel met bijbehorende GRF'jes.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Openttd
Ik heb in OTTD de dgrl nagemaakt van NS qua tijden :D
Nu verder met Arriva
Nu verder met Arriva
Re: Openttd
inmiddels ook Arriva en Connexxion gedaan (ik doe wel alleen de treinen natuurlijk) *O* *O* *O*
Re: Openttd
*even een kleine schop
Het netwerk in Nederland heb ik op de HSL na afgerond, nu ook de Noordelijke Nevenlijnen zijn aangelegd. Voor de speling met de dienstregeling met dubbelspoor erin maar alles verloopt wel zo soepel, je zou het met wat rekenwerk terug kunnen krijgen naar enkelspoor op veel baanvakken, ook omdat (in tegenstelling tot de drukke baanvakken waar treinen mekaar gauw overhoop liggen) nooit echt een trein vertraagd raakt. Verder is een versnelling doorgevoerd in Limburg en op Zwolle-Groningen. Nu rijden 407 treinen tegelijkertijd over het ijzer in het laagland heen.
De rechte lijn bij Zeeland is eerder toegevoegd vanwege oplopende vertragingen in het begin, deze zijn nu opgelost en het spoor is ontkoppeld. IJmuiden en Stadskanaal kregen een reactivatie (naast het in eerdere posts genoemde Kesteren voor een rechtstreekse IC naar Nijmegen).
De noordelijke nevenlijnen heb ik het volgende gegeven:
1x/u Sneltrein Harlingen-Franeker-Leeuwarden-Buitenpost-Groningen-Hoogezand-Veendam-Stadskanaal
1x/u Sneltrein Sneek-Leeuwarden-(dezelfde stations)-Hoogezand-Winschoten-Leer
1x/u Stoptrein Harlingen-Groningen
1x/u Stoptrein Stavoren-Groningen
2x/u Stoptrein Delfzijl-Assen (de extra treinen in Assen rijden mooi door naar Delfzijl :D )
1x/u Stoptrein Roodeschool-Stadskanaal (die laatste blij)
1x/u Stoptrein Roodeschool-Leer
Nou hoor ik het gelijk zeggen: Mantgum, Deinum, Dronrijp (allen 1x), Sappemeer, Kropswolde (beide 2x)... minder? Helaas ja. Maar het is niet buitenproportioneel weinig voor de dorpen van deze grootte. Wel kijk ik nog naar een oplossing waardoor Sneek (2x) en Mantgum (1x) meer treinen krijgen (bv 3x/2x). Voor de Groningse kleintjes geldt echter dat doorrijden nogal wat tijd bespaart zeker als Stadskanaal en Leer de eindpunten zijn ipv Winschoten en Veendam.
De intercity van Groningen naar Den Haag Centraal (die over de Hanzelijn) heeft de volgende opvallende statistieken:
Totale reistijd Almere-Groningen: 1:40.
Reistijd Assen-Zwolle: 0:40.
Kwam er zonder aan het spoor of de snelheid van de trein* te rommelen uit *trein*
*maximumsnelheid is 300km/u ter simulatie
Het netwerk in Nederland heb ik op de HSL na afgerond, nu ook de Noordelijke Nevenlijnen zijn aangelegd. Voor de speling met de dienstregeling met dubbelspoor erin maar alles verloopt wel zo soepel, je zou het met wat rekenwerk terug kunnen krijgen naar enkelspoor op veel baanvakken, ook omdat (in tegenstelling tot de drukke baanvakken waar treinen mekaar gauw overhoop liggen) nooit echt een trein vertraagd raakt. Verder is een versnelling doorgevoerd in Limburg en op Zwolle-Groningen. Nu rijden 407 treinen tegelijkertijd over het ijzer in het laagland heen.
De rechte lijn bij Zeeland is eerder toegevoegd vanwege oplopende vertragingen in het begin, deze zijn nu opgelost en het spoor is ontkoppeld. IJmuiden en Stadskanaal kregen een reactivatie (naast het in eerdere posts genoemde Kesteren voor een rechtstreekse IC naar Nijmegen).
De noordelijke nevenlijnen heb ik het volgende gegeven:
1x/u Sneltrein Harlingen-Franeker-Leeuwarden-Buitenpost-Groningen-Hoogezand-Veendam-Stadskanaal
1x/u Sneltrein Sneek-Leeuwarden-(dezelfde stations)-Hoogezand-Winschoten-Leer
1x/u Stoptrein Harlingen-Groningen
1x/u Stoptrein Stavoren-Groningen
2x/u Stoptrein Delfzijl-Assen (de extra treinen in Assen rijden mooi door naar Delfzijl :D )
1x/u Stoptrein Roodeschool-Stadskanaal (die laatste blij)
1x/u Stoptrein Roodeschool-Leer
Nou hoor ik het gelijk zeggen: Mantgum, Deinum, Dronrijp (allen 1x), Sappemeer, Kropswolde (beide 2x)... minder? Helaas ja. Maar het is niet buitenproportioneel weinig voor de dorpen van deze grootte. Wel kijk ik nog naar een oplossing waardoor Sneek (2x) en Mantgum (1x) meer treinen krijgen (bv 3x/2x). Voor de Groningse kleintjes geldt echter dat doorrijden nogal wat tijd bespaart zeker als Stadskanaal en Leer de eindpunten zijn ipv Winschoten en Veendam.
De intercity van Groningen naar Den Haag Centraal (die over de Hanzelijn) heeft de volgende opvallende statistieken:
Totale reistijd Almere-Groningen: 1:40.
Reistijd Assen-Zwolle: 0:40.
Kwam er zonder aan het spoor of de snelheid van de trein* te rommelen uit *trein*
*maximumsnelheid is 300km/u ter simulatie
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Openttd
Het kan aan mij liggen hoor, maar heb je iets tegen Boskoop? Ik mis namelijk een lijntje op de kaart... (A)
Re: Openttd
Een aversie tegen Waddinxveen kan ik daarentegen volledig begrijpen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Openttd
Helaas voor iedereen met een aversie tegen Waddinxveen, het was nog gewoon vergeten, maar nu kun je ernaartoe!
Het hele netwerk. Enkele lijnen naar het buitenland en goederenlijnen uitgezonderd.
En de HSL zit er ook in. Wederom heb ik veel tijd in de versnelling van verschillende lijnen zitten. Materieel is vervangen zodat Roosendaal-Zwolle ongeveer 2,5 uur duurt. Omdat stoptreinen eerst nog dwarszaten moest een forse vertraging worden weggewerkt. Alle sprinters moesten bovendien vervangen worden. Veel inhaalspoortjes zijn aangelegd, een deel is weer weggehaald. Nu rijden ze min of meer op tijd in de 2,5 uur. Alleen de lijnen naar Amsterdam zijn nog ietwat langzamer dan de bedoeling is. Eén uitzondering: de IC-Direct! Van Breda naar Schiphol doet hij in 45 minuten, wat korter is dan de huidige werkelijkheid, al scheelt het maar weinig meer als de ICNG gaat rijden. Het gehele traject legt hij in 1:01 uur af. Ook de IC Den Haag-Venlo is erop gelegd. Deze wordt niet ingekort omdat ik een ander PHS-plan heb zoals eerder besproken in het draadje. Het komt ook beter uit als deze trein wordt verlengd naar Duitsland.
De IC-Direct in actie bij de Moerdijkbrug
Het hele netwerk. Enkele lijnen naar het buitenland en goederenlijnen uitgezonderd.
En de HSL zit er ook in. Wederom heb ik veel tijd in de versnelling van verschillende lijnen zitten. Materieel is vervangen zodat Roosendaal-Zwolle ongeveer 2,5 uur duurt. Omdat stoptreinen eerst nog dwarszaten moest een forse vertraging worden weggewerkt. Alle sprinters moesten bovendien vervangen worden. Veel inhaalspoortjes zijn aangelegd, een deel is weer weggehaald. Nu rijden ze min of meer op tijd in de 2,5 uur. Alleen de lijnen naar Amsterdam zijn nog ietwat langzamer dan de bedoeling is. Eén uitzondering: de IC-Direct! Van Breda naar Schiphol doet hij in 45 minuten, wat korter is dan de huidige werkelijkheid, al scheelt het maar weinig meer als de ICNG gaat rijden. Het gehele traject legt hij in 1:01 uur af. Ook de IC Den Haag-Venlo is erop gelegd. Deze wordt niet ingekort omdat ik een ander PHS-plan heb zoals eerder besproken in het draadje. Het komt ook beter uit als deze trein wordt verlengd naar Duitsland.
De IC-Direct in actie bij de Moerdijkbrug
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Openttd
*haalt de stofzuiger tevoorschijn*
In het MIEK-topic is voorgesteld of we binnenkort een potje multiplayer Open TTD kunnen organiseren op en voor OVNL. Mij lijkt dat een leuk plan. Is hier animo voor of niet?
In het MIEK-topic is voorgesteld of we binnenkort een potje multiplayer Open TTD kunnen organiseren op en voor OVNL. Mij lijkt dat een leuk plan. Is hier animo voor of niet?
Re: Openttd
Ik heb zeker interesse in OVNL multiplayer :Y
Laatst gewijzigd door Lijn 45 op do 05 apr 2018, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Openttd
Ik wil wel meedoen, weet alleen niet waar en wanneer je het wilt doen.
Re: Openttd
Waar: het belangrijkste is de server. Dat kan een gewone computer zijn, maar natuurlijk liever een dedicated server altijd online is. Of we dat kunnen regelen, hangt af of er iemand is die dat heeft of kan maken. Het schijnt zelfs met een Raspberry Pi te kunnen :')
Wanneer: als we het waar geregeld hebben.
Wanneer: als we het waar geregeld hebben.
Re: Openttd
Hetzelfde hier.Chrysa schreef:Ik wil wel meedoen, weet alleen niet waar en wanneer je het wilt doen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Openttd
Een schoolgenoot speelde het inderdaad op Raspberry Pi
Re: Openttd
Lijkt mij ook wel grappig om mee te doen, zeg maar hoe/waar/wanneer!
Re: Openttd
Lijkt mij ook wel leuk. Het lijkt erg veel op train/transport fever.
Re: Openttd
Nee, TF lijkt veel op OTTD (A)
Re: Openttd
In essentie is het spel zelf daarvan afgekeken.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Openttd
Ik ben zelf bezig om alle buslijnen regio Twente erin te zetten, zonder TwentsFlex en schoolbussen.
Ik heb alle stadslijnen en streeklijnen gedaan, ben nu bij de buurtbusjes *O*
Als regio Twente af is maar eens bezig met Midden-Overijssel denk ik
Ik heb alle stadslijnen en streeklijnen gedaan, ben nu bij de buurtbusjes *O*
Als regio Twente af is maar eens bezig met Midden-Overijssel denk ik
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten