Buiten dat zijn die kaartjes inderdaad wel erg prijzig.

Geheel efficiënt was dit ook weer niet, zeker niet als je bedenkt hoeveel mensen per dag een trede oversloegen. ;)Reiziger Ddrs schreef:In een ver verleden had men zeer efficiënte technologie om het aantal reizigers in een bus te meten, namelijk teltreden.
Vreemd, met de incidentele chipkaarten van nota-bene het GVB kan je wel overstappen (maar alleen op GVB lijnen). Overigens had van mij de geldigheidsduur wel wat ruimer gemogen, gezien het feit dat de prijs van zo'n uurnetkaartje wel heel erg buitenproportioneel hoog geworden is (2,60 euro)...Thijs schreef:De overstapmogelijkheid is afgeschaft, omdat vervoerders (en stadsregio/provincie) precies willen monitoren hoeveel mensen er in welke bus reizen. Als een ritkaartje een overstapmogelijkheid heeft, dan kun je dat niet exact meer meten.Het ROCOV heeft hier in Gelderland nog wel wat kritische vragen over gesteld. Voor verstokte automobilisten die nauwelijks tot niet met het OV reizen en bijvoorbeeld een keer naar het ziekenhuis moeten en hiervoor met de bus willen, en moeten overstappen omdat hun bus toevalligerwijs niet rechtstreeks naar het ziekenhuis gaat, zijn de kosten hoog. Zij betalen 2x2=4 euro voor de heenweg en dan nog eens 4 euro op de terugweg is een bedrag van 8 euro, en dat voor een ritje binnen de stad omdat er toevallig moet worden overgestapt. Ik vind dat een fors bedrag en dat schrikt incidentele reizigers af. Alles moet wijken voor het grote doel: reizigers naar de OVC jagen.
Ik denk het niet, aangezien de meeste reizen verreweg goedkoper zijn dan 2,60: Immers, 2,60 - 75 = 1,85. 1,85 / 10 = 18,5 kilometer. Bij de meeste reizen binnen de stad wordt dat niet gehaald.Vinny schreef:Sterker nog: ik bedenk me net dat je het uurkaartje als reisproduct OOK op je chipkaart kan zetten. Denk je dat veel reizigers van die mogelijkheid gebruik gaan maken?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten