Edit: ow wacht, als je nu dit bericht zit te lezen moet je eerst ook even op de link "1" onderaan de pagina klikken

Is natuurlijk een beetje een flauw antwoord. De tekst in de openingspost is nog een beetje een zweverig verhaal en is op geen enkel vlak echt concreet.Daniel schreef:De toekomstvisie kan je inzien door het scrollwieltje op je muis naar boven te bewegen tot je de eerste post in dit topic bereikt hebt
Edit: ow wacht, als je nu dit bericht zit te lezen moet je eerst ook even op de link "1" onderaan de pagina klikken
Zou je er ook gebruik van maken als er niet zo'n levendige community zou zijn? Het merendeel van je berichten is namelijk in het ontmoetingspunt.KM46 schreef:Dan is mijn visie simpel en helder: forum en wiki behouden zoals het nu is. Ik maak van beide gebruik :pos:.
Voor treinen misschien, maar ik denk toch dat we op het gebied van busvervoer toch wel een belangrijke speler zijn ook voor de gevorderde hobbyist. Daarom begint het hier en daar ook wel op somda voor bussen te lijken.Meltrain schreef:De "gevorderde" hobbyisten hebben dit forum volgens mij wel redelijk gevonden en voor hen is het forum ook wel goed genoeg. Mocht er behoefte zijn aan nog meer gedetailleerde informatie, zijn sites als Somda vaak beter.
Waarom wil je dat op de Wiki? En wat is het voordeel van een buddy-systeem ten opzichte van een topic/andere technische oplossing waarbij meerdere mensen vragen kunnen beantwoorden? Ik denk namelijk dat er maar weinig mensen zijn die buddy willen zijn. Je vraagt dan namelijk best wat van je gebruikers, terwijl "af en toe een vraag beantwoorden op het moment dat ik er zin in heb" veel laagdrempeliger is.Meltrain schreef:Wel is het zo dat er redelijk wat jargon wordt gebruikt en dat het voor nieuwelingen niet altijd duidelijk is hoe serieus bepaalde uitspraken genomen moeten worden.
Daarom is het handig om (op de Wiki) een handleiding te publiceren met daarin de meest voorkomende termen. Ook zie ik wel iets in een buddy-systeem, waarbij nieuwelingen de eerste paar maanden een vast aanspreekpunt hebben die ze van alles kunnen vragen.
Dat klopt, maar ik denk dat het op het gebied van busvervoer (maar ook tram- en metrovervoer) op dit moment wel goed gaat. Als er meer info nodig is, wordt daar ook wel om gevraagd.regenmaker schreef:Voor treinen misschien, maar ik denk toch dat we op het gebied van busvervoer toch wel een belangrijke speler zijn ook voor de gevorderde hobbyist. Daarom begint het hier en daar ook wel op somda voor bussen te lijken.Meltrain schreef:De "gevorderde" hobbyisten hebben dit forum volgens mij wel redelijk gevonden en voor hen is het forum ook wel goed genoeg. Mocht er behoefte zijn aan nog meer gedetailleerde informatie, zijn sites als Somda vaak beter.
Wiki stond specifiek tussen haakjes omdat ik er zelf nog niet over uit was of dat beter op het forum kan staan of op de Wiki.Wubbo schreef:Waarom wil je dat op de Wiki?Meltrain schreef: Daarom is het handig om (op de Wiki) een handleiding te publiceren met daarin de meest voorkomende termen.
Op een ander forum waar ik ooit zat, werkte dat systeem prima. Het voordeel is dat je ook wat meer privévragen kunt stellen aan één bepaalde persoon, waardoor je niet al je twijfels en vragen meteen hoeft te openbaren.Wubbo schreef:En wat is het voordeel van een buddy-systeem ten opzichte van een topic/andere technische oplossing waarbij meerdere mensen vragen kunnen beantwoorden? Ik denk namelijk dat er maar weinig mensen zijn die buddy willen zijn. Je vraagt dan namelijk best wat van je gebruikers, terwijl "af en toe een vraag beantwoorden op het moment dat ik er zin in heb" veel laagdrempeliger is.Meltrain schreef:Ook zie ik wel iets in een buddy-systeem, waarbij nieuwelingen de eerste paar maanden een vast aanspreekpunt hebben die ze van alles kunnen vragen.
Het is uiteraard puur vrijwillig. :)dennistd schreef:En ik denk dat nieuwe gebruikers er ook niet op zitten te wachten... Ik zou het tenminste heel vreemd vinden en het zou mij zelfs afschrikken.
In mijn ogen ergeren sommige mensen zich aan het feit dat busnummers en plannen over de nieuwe dienstregeling door elkaar lopen. Het lijkt mij beter om daar wat meer structuur in aan te brengen, maar dat is meer iets voor het forumbeheer i.c.m. de gebruikers om dat grondig uit te werken (niet voor mij als wikibeheerder). :)Meltrain schreef: Dat klopt, maar ik denk dat het op het gebied van busvervoer (maar ook tram- en metrovervoer) op dit moment wel goed gaat. Als er meer info nodig is, wordt daar ook wel om gevraagd.
Of zie jij dat anders?
Hier ben ik gestopt met lezen. Dit is echt vloeken in de kerk :Nergeren sommige mensen zich aan het feit dat busnummers
Je krijgt altijd wat vervuiling omdat nu eenmaal sommige dingen zaken raakvlakken hebben met totaal andere zaken als waar het topic over gaat.huibf schreef:Alle busnummers van de bus verwijderen. *bus*
Ja, als. Maar het zetten van die eerste stap is wellicht lastig.Ardan schreef: Buddy-idee: werkt op andere fora misschien prima maar dat kan ook met het onderwerp van dat forum te maken hebben. Hier redt iedereen zichzelf prima, hoef je geen levensverhaal op tafel te gooien. Als je een vriendschappelijke band hebt opgebouwd met een ouwe rot is het natuurlijk niet erg om diegene een beetje wegwijs te maken maar als er moeilijkheden en fitties zijn is het beheer het eerste aanspreekpunt.
In dit topic wordt er over gesprokenisadora schreef:Maar diagonaal lezend ben ik nergens de suggestie over een beveiligde site (https) tegengekomen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten