Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Hier kun je terecht met al je vragen over het openbaar vervoer, ook als je (nog) geen account op OVNL hebt. Bedenk je wel dat wij een forum met hobbyisten zijn en we geen banden hebben met OV bedrijven.
en-es schreef:Ik zie af en toe een commercial van autoverhuurder Sixt voorbijkomen waarin een gezin op een station staat en in de trein stapt. Vraag me altijd af waar het filmpje is opgenomen.
Dan is het wel handig als je het filmpje ook opneemt in je bericht.
Ja deze. Heb niet goed gezocht naar een link maar ik dacht dat een aantal van jullie het al op tv hadden gezien.
Ik heb zelf het vermoeden dat het ergens in Oost Europa is.
Ik heb zo'n gevoel dat die trein de Alex is tussen München en Praag, dus het station zou dan Praha Hlavni Nadrazi zijn. Pin me er niet op vast.
Veel reclames zijn opgenomen op station Budapest Keleti, maar ik dacht dat de treinen van de MAV wat donkerder blauwgroen zijn, dan de trein op deze reclame.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
De rijtuigen ogen meer Sloveens, en het station kan ik ook niet helemaal plaatsen, Praag is een stuk minder licht/gerenoveerd, en die posters in de tunnel heb ik vanmorgen niet gezien...
Ook Zagreb is volgens mij niet zo sjiek, al is het ergens het afgelopen decennium wel flink gemoderniseerd volgens mij, en ik garandeer niet dat ik daar elk gangetje ken.
Met Sloveense rijtuigen lijkt Ljubljana me het meest logisch, maar daar ben ik twee keer kort geweest en durf ik helemaal weinig over te zeggen.
In welke periode zijn de kaartlezers in de ex-Velios gebruikt? Laatst een reisje naar Limburg gemaakt en mij verbaasd over een kaartlezer in een trein.
Wat is er gebeurd met de Mercedes-Benz Sprinter City 77 bussen van Qbuzz die eerst in de concessie GD reden? Ik zie wat voorbij komen bij Syntus Utrecht (weet niet of ze daar nog rijden?), U-OV en Pouw Vervoer (sinds wanneer rijden ze daar?). Zijn dat allemaal ex Qbuzz GD'tjes?
De bussen hebben van december 2016 tot 1 juli 2017 bij Syntus gereden. De ex 3881, 3884 en 3885 rijden sindsdien voor U-OV. De ex 3883 rijdt tegenwoordig bij Pouw. De 3880 en 3882 (die inmiddels wit is) staan bij Evobus.
In Nederland geen idee. Weet wel dat bij het vervoersbedrijf van kosice wel kan. De vloot staat daar keurig op nummer vermeld en als je dan op de betreffende tram of bus klikt krijg je het te zien welke lijn en dienstwagen op die dag was.
Laatst gewijzigd door ZO6176 op do 07 sep 2017, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Lijn 45 schreef:Is er een manier om businzet uit het verleden te bekijken? (dus welke bus op welke omloop reed.)
Helaas niet, in ieder geval niet openbaar. Misschien dat een website zoals OVzoeker een database bijhoudt achter de schermen, aangezien daar ook de omloop wordt weergegeven.
Bij het plannen van een reis Rotterdam Lombardijen - Venray krijg ik de melding "Prijs onbekend". :?
Bij een reis vanaf Rotterdam Centraal krijg ik wel gewoon een prijs te zien.
Weet iemand hoe dat komt en wat de prijs dan is?
(De reis in twee delen bekijken, werkt niet i.v.m. opstaptarief en langeafstandskorting.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
De herfst komt er weer aan, en dat betekent dat veel reizigers weer beginnen te vloeken op treinvervoerders die door "een paar blaadjes op het spoor" en "een paar sneeuwvlokjes uit de lucht" te maken zullen krijgen met vertraging en/of uitval.
Nu ben ik benieuwd naar het volgende; Kan iemand mij de voornaamste redenen uiteenzetten voor de - volgens reizigers - compleet onbegrijpelijke "slechte" prestaties van Nederlandse treinvervoerders in de herfst en winter? Zeker met het volgende gedachtengoed daarbij: "Maar in Scandinavië hebben ze veel meer sneeuw, en als ze daar met de weersomstandigheden kunnen omgaan, waarom wij hier dan niet?"
In het kort vraag ik mij af: Hebben Nederlandse reizigers terecht te klagen, en waarom wel of niet? Waarmee kunnen hun klachten eventueel worden gerelativeerd?