Ook begrijp ik de reden niet van waarom lijn 199 ingekort gaat worden, qua frequentie achteruit gaat en overgenomen gaat worden door een laagfrequentere 174. Lijn 199 komt langs velen zorginstellingen, woonvoorzieningen voor ouderen, het ziekenhuis Amstelland en winkelcentra's en zie ik geregeld (voornamelijk) in de spits en na afloop van de vrijdagmarkt vol zitten.
Weet iemand overigens van waarom lijn 199 (volgens de Schipholnet lijnennetkaart) ook niet meer naar P30 gaat rijden? Overname door lijn 180 en 181 en dus alweer een overstap op Schiphol er bij lijkt mij maar het lijkt er dus op dat Connexxion behoorlijk van overstappen gaat houden zoals bijvoorbeeld mensen vanuit Uithoorn Meerwijk die naar Amsterdam Centraal 2 a drie keer moeten overstappen. Het is misschien wel sneller maar toch hinderlijk voor ouderen en gehandicapten.
Ook is dit bij lijn 149 die ik rond 8 uur in de ochtenden en 5 uur in de middagen vaak met bijna uitpuilende busjes zie rond rijden. Ik zie het niet gebeuren dat ouderen en gehandicapten die zelfstandig met de bus kunnen op straat even een flexrit per app gaan aanvragen toch?
Tot slot begrijp ik grotendeels de beantwoording over de lijnennetkaarten en de lijnkleuren zeker maar toch heb ik hier nog vragen over als dat kan? Nu is het zo van dat op de Schipholnetkaart de meeste lijnen roze staan aangegeven en op de algehele lijnennetkaart van AML deze zelfde lijnen blauw zijn. Bijvoorbeeld lijn 199 is op de Schipholnet lijnennetkaart roze en op de algehele lijnennetkaart van AML in zijn geheel blauw. Dit lijkt mij toch enige verwarringen te gaan scheppen dus waarom zijn al de Schipholnetlijnen op de algehele kaart dan ook niet roze?