Vanwege allerlei redenen volgt nu pas een kort verslagje van die dag.
Vanuit Rotterdam werd per auto naar Maldegem gereden, alwaar het stationsgebouw gefotografeerd kon worden:

Vlak naast het stationsgebouw stond een historische bus, welke gecombineerd kon worden met een bus van De Lijn:

Vanwege de open dag reden er ook enkele door paarden getrokken rijtuigen door de straten:

De eerste trein die ik zag, werd getrokken door loc Fred:

Loc WD 196 was aldaar (met veel stoomgeweld :D ) aan het rangeren:

Met een door de WD 196 getrokken trein werd naar Eeklo gereisd. Vanwege het ontbreken van een omloopspoor in Eeklo, ging de stoomloc vlak voor het station naar een zijspoor en werd de trein het laatste stukje getrokken door een dieselloc.
Vanwege de boog langs het perron kon de gehele trein (incl. de teruggekeerde stoomloc) in zijn geheel op de foto:

Een uitzicht vanuit de trein:

Op de terugweg werd de trein in Balgerhoeke even op een zijspoor gezet, wegens een kruising met een door "Fred" getrokken trein:

De kleinste en oudste loc van het SCM is de Yvonne, uit 1893:

Namens de CFV3V kwam loc AD05 dat weekend op bezoek. Deze kon bij vertrek uit Maldegem gefotografeerd worden:

Naast een normaalsporige lijn naar Eeklo, bezit het SCM ook een smalspoorlijn op een deel van de bedding van de voormalige spoorlijn 58. In Maldegem is het daardoor mogelijk om stoomtreinen van verschillende grootte te combineren:

Omdat het SCM zelf (sinds kort) één rijvaardige smalspoorstoomlocomotief heeft, kwamen er twee locomotieven uit Engeland op bezoek. De eerste was Jack, welke naast de loods gefotografeerd kon worden:

De andere overgekomen loc had een verticale ketel:

De rijvaardige smalspoorstoomlocomotief van het SCM zelf heet Yvonne:

De oplettende lezer heeft het al gezien, het SCM heeft nu twee locomotieven met de naam Yvonne. :')
Het laatste doel van de dag was dus om ze samen op één foto te krijgen, hetgeen ook is gelukt:

Dit was mijn korte samenvatting van die dag en die museumorganisatie.
Ik hoop dat jullie het de moeite waard vonden. :)
Edit: Dubbele foto vervangen door de juiste foto. ;)