Gezelligheid in NRW [5 nieuwe f]
Gezelligheid in NRW [5 nieuwe f]
Na het falen van de falende faalhazen van Photobucket toch maar eens Flickr aangemaakt. Om uit te proberen: een paar plaatjes van gezellige knusse hoekjes die ik tegenkwam tijdens mijn reisjes naar NRW dit jaar :) Wie alle vier de locaties weet te noemen krijgt een welverdiend schouderklopje.
Ik doe ook maar wat
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Gezelligheid in NRW [6f]
Foto 4 is wat makkelijk te raden... Ehm, lezen op het stationsbordje
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Gezelligheid in NRW [6f]
Foto 3 en 4 zijn gemaakt op Duisburg hbf. *O*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Gezelligheid in NRW [6f]
Hmm, ik dacht even dat Mikos nog een verslag uit Tsjernobyl had gepost :')
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Gezelligheid in NRW [6f]
Duisburg heeft verpauperde trams, stations en huizen wat wil je nog meer. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Gezelligheid in NRW [6f]
Het is dat je het over NRW hebt, anders zou ik zeggen station Heerenveen.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Gezelligheid in NRW [8f]
Heerlijk toch? Zo'n spuuglelijke trem op een spuuglelijk station. Het wordt er bijna mooi van :Dregenmaker schreef:Duisburg heeft verpauperde trams, stations en huizen wat wil je nog meer. :)
En daar zijn ze in Köln ook goed in, zoals we hier zien op station Messe-Deutz.
Ik doe ook maar wat
Re: Gezelligheid in NRW [6f]
Dortmund-Dorstfeld is ook zo’n pareltje.
Het ondergrondse station vallen de nieuwe stationsbordjes gewoon van de muur, de oude zitten er nog onder. De keuze voor bruin, het is vast een modekleur geweest.
De loopbrug naar de uitgang (ja, er is een uitgang, in tegenstelling tot de geruchten) is geschilderd in wit-turquoise want dat was ooit de kleur voor regionale treinen van DB. We weten allemaal hoe dat is afgelopen.
Het ondergrondse station vallen de nieuwe stationsbordjes gewoon van de muur, de oude zitten er nog onder. De keuze voor bruin, het is vast een modekleur geweest.
De loopbrug naar de uitgang (ja, er is een uitgang, in tegenstelling tot de geruchten) is geschilderd in wit-turquoise want dat was ooit de kleur voor regionale treinen van DB. We weten allemaal hoe dat is afgelopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Gezelligheid in NRW [6f]
Nooit heb ik begrepen waarom ze niet eens de boel opfrissen in NRW
Re: Gezelligheid in NRW [6f]
Geldgebrek.
EVAG (tegenwoordig Ruhrbahn, iets in die trant) is het enige vervoersbedrijf dat de bewegwijzering op de stations eens aangepakt heeft, verder hangt nog overal oude Univers-meuk.
EVAG (tegenwoordig Ruhrbahn, iets in die trant) is het enige vervoersbedrijf dat de bewegwijzering op de stations eens aangepakt heeft, verder hangt nog overal oude Univers-meuk.
Ik doe ook maar wat
Re: Gezelligheid in NRW [6f]
Klopt. In Mülheim/Ruhr hebben ze zelfs een tramlijn gedeeltelijk stilgelegd vanwege geldgebrek. En de heel grote uitdaging staat in het hele Ruhrgebiet nog voor de deur, namelijk de vernieuwing van signalisatie, die meestal nog in de staat van de opening in de zeventiger jaren is. Actuele schattingen voorspellen tot 2025 een behoefte van rond 380 miljoenen Euro per jaar, om de infrastructuur en de treinen van de Stadtbahnen in Düsseldorf, Duisburg, Mülheim/R., Essen, Bochum, en Dortmund te morderniseren.Ardan schreef:Geldgebrek.
EVAG (tegenwoordig Ruhrbahn, iets in die trant) is het enige vervoersbedrijf dat de bewegwijzering op de stations eens aangepakt heeft, verder hangt nog overal oude Univers-meuk.
Re: Gezelligheid in NRW [6f]
Maar wat is de oorzaak van het geldgebrek?
Te weinig reizigers, te veel exploitatiekosten, te dure investeringen in het verleden, te weinig steun vanuit de overheid?
Te weinig reizigers, te veel exploitatiekosten, te dure investeringen in het verleden, te weinig steun vanuit de overheid?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Gezelligheid in NRW [6f]
De oorzaak is geldgebrek in de kas van de gemeenten, omdat de ov-bedrijven allemaal gemeentelijk zijn. En de gemeenten hebben uit verschillende redenen geen geld. Vooral de "Strukturwandel" (dus de achteruitgang van kool en staal), de "Aufbau Ost" (sinds 1990 is meer geld in de opbouw van de steden in oost-Duitsland dan naar west-Duitsland gestroomd) en de forse groei van uitkeringen als gevolg van migratie zijn hier te noemen. En steun vanuit Berlijn is er nauwelijks. Essen is bij voorbeeld onder de Duitse grootsteden (dus steden met min. 100.000 inwoners) diegene met de meeste schulden. Anders ziet het 30 km verderop in Düsseldorf uit, deze stad is qua economie veel beter opgesteld en heeft nauwelijks schulden en heeft daarom zelfs geld voor en compleet nieuwe ondergrondse Stadtbahn-lijn ("Wehrhahn"-Linie).
Re: Gezelligheid in NRW [6f]
Vooral de (ontbrekende) steun uit Berlijn om te investeren in infrastructuur zorgt voor de belabberde staat van stations/wegen/internet verbindingen etc. Infrastructuur was dan ook een hot item tijdens de Duitse verkiezingen.
(Even ter beeldvorming: De NL'se overheid bestaat jaarlijks +/- 10% van haar uitgaven aan infrastructuur, in Duitsland besteed de overheid jaarlijks +/- 2,5% van de uitgaven aan infrastructuur).
(Even ter beeldvorming: De NL'se overheid bestaat jaarlijks +/- 10% van haar uitgaven aan infrastructuur, in Duitsland besteed de overheid jaarlijks +/- 2,5% van de uitgaven aan infrastructuur).
Re: Gezelligheid in NRW [6f]
De infrastructuur die is aangelegd is eigenlijk ook te duur/grootschalig voor de steden, zelfs als zouden ze wel een gezonde economie hebben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Gezelligheid in NRW [6f]
Hangt er inderdaad van af waar je bent. In Bottrop Hbf hebben ze ook het station vernieuwd en opgeknapt. Eind jaren 90 stond daar niks behalve de perrons.
Re: Gezelligheid in NRW [6f]
De Stations van DB en de stations van de stedelijke vervoersbedrijven kan je niet zomaar vergelijken. Voor eerstgenoemde zijn andere bronnen van financering beschikbaar.
En het is juist, dat Duitsland qua investering in de infrastructuur niet goed opgesteld is. Bij voorbeeld is het zo, dat de Duitse overheid omgerekend per inwoner en jaar slechts rond 50 Euro in het spoor investeert. In Europa is het alleen Spanje waar deze bedrag nog minder is.
En het is juist, dat Duitsland qua investering in de infrastructuur niet goed opgesteld is. Bij voorbeeld is het zo, dat de Duitse overheid omgerekend per inwoner en jaar slechts rond 50 Euro in het spoor investeert. In Europa is het alleen Spanje waar deze bedrag nog minder is.
Re: Gezelligheid in NRW [8f]
Het ziet er misschien oubollig uit, ik zie wél een schone vloer.Ardan schreef: (..)
En daar zijn ze in Köln ook goed in, zoals we hier zien op station Messe-Deutz.
Dat is in NL wel eens anders, naar mijn mening..
Re: Gezelligheid in NRW [6f]
Die hele gang ziet er uit alsof de Deutsche Bundesbahn nog bestaat.
Re: Gezelligheid in NRW [5 nieuwe f]
Borken is een leuke stad net over de grens bij Winterswijk. Ik kom er al meer dan 20 jaar, vanmiddag met het mooie weer ging ik er wat herinneringen ophalen.
Dit seinhuis staat er ook al zo lang als ik me kan herinneren zo bij. Wel is er nu naast het spoor een enorme geluidswal gebouwd, dat kansen geeft om nog leukere foto's te maken.
Twee bordjes, voor de prijsschieters onder u. Die allebei ook nog eens opnieuw beschilderd zijn in het verleden. Oh, en de deur staat open.
Waarom er trouwens zo'n enorme geluidswal is gebouwd? Ik denk dat dit beeld wel genoeg zegt
Links is een grote groene zone in de stad, waar wel woningen gebouwd gaan worden, naar het schijnt.
Borken is nu een eindpunt van een lieflijk boemellijntje, maar vroeger was het een knooppunt met spoorlijnen in vijf richtingen. Het oude station is in 2014 gesloopt en erg versoberd, het nieuwe busstation is wel erg groot en overzichtelijk.
De spoorlijnen naar Bocholt en Ahaus waren al een tijd buiten gebruik en opgebroken. De oude spoorlijn naar Coesfeld is tot niet zo heel lang geleden nog tot industrieterrein Beckenberg in gebruik geweest, maar ergens in de laatste tien jaar opgebroken. En ergens rond 2005 is de spoorlijn naar Winterswijk opgebroken. Hoewel, niet helemaal natuurlijk. De spoorbedding is nog erg duidelijk te zien, en het inrijsein van Borken staat er zelfs nog. Gelukkig staat het sein wel stoptonend, je weet maar nooit.
Oh, ook te zien in Borken: het fraaie Schloß Gemen, waar ik met mijn einde-basisschool-kamp in groep 8 nog geslapen heb
Dit seinhuis staat er ook al zo lang als ik me kan herinneren zo bij. Wel is er nu naast het spoor een enorme geluidswal gebouwd, dat kansen geeft om nog leukere foto's te maken.
Twee bordjes, voor de prijsschieters onder u. Die allebei ook nog eens opnieuw beschilderd zijn in het verleden. Oh, en de deur staat open.
Waarom er trouwens zo'n enorme geluidswal is gebouwd? Ik denk dat dit beeld wel genoeg zegt
Links is een grote groene zone in de stad, waar wel woningen gebouwd gaan worden, naar het schijnt.
Borken is nu een eindpunt van een lieflijk boemellijntje, maar vroeger was het een knooppunt met spoorlijnen in vijf richtingen. Het oude station is in 2014 gesloopt en erg versoberd, het nieuwe busstation is wel erg groot en overzichtelijk.
De spoorlijnen naar Bocholt en Ahaus waren al een tijd buiten gebruik en opgebroken. De oude spoorlijn naar Coesfeld is tot niet zo heel lang geleden nog tot industrieterrein Beckenberg in gebruik geweest, maar ergens in de laatste tien jaar opgebroken. En ergens rond 2005 is de spoorlijn naar Winterswijk opgebroken. Hoewel, niet helemaal natuurlijk. De spoorbedding is nog erg duidelijk te zien, en het inrijsein van Borken staat er zelfs nog. Gelukkig staat het sein wel stoptonend, je weet maar nooit.
Oh, ook te zien in Borken: het fraaie Schloß Gemen, waar ik met mijn einde-basisschool-kamp in groep 8 nog geslapen heb
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Gezelligheid in NRW [5 nieuwe f]
Hoe ben je in Borken gekomen? Is er nog een bus vanaf Winterswijk?
Re: Gezelligheid in NRW [5 nieuwe f]
Het zou met overstappen in Südlohn met de bus kunnen ja, maar ik ging met mijn eigen vierwieler
Ik doe ook maar wat
Re: Gezelligheid in NRW [5 nieuwe f]
?
Fraai Schloss hoor, is het toegankelijk?
Re: Gezelligheid in NRW [5 nieuwe f]
Was het niet deze?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten