Het plannetje voor de elektrificatie is al een paar jaar bekend. Ik heb ergens gelezen dat ze van plan zijn om in de toekomst elektrische treinen in te zetten met batterijen. De treinen rijden dan tussen Londen en Cardiff onder de draad en tussen Cardiff en Swansea op batterij power. Als de elektrificatie al tot Cardiff getrokken wordt kunnen ze beter gaan tot Swansea. Ik zie het nog gebeuren dat als straks de elektrificatie afgerond is. Dat er dan als nog met diesels gereden wordt omdat de batterij treinen niet werken. Gelukkig voor Abellio valt de trein London Swansea niet onder de Wales treinconcessie.Meltrain schreef:Ik wist niet dat de Valley Lines geëlektrificeerd gingen worden. :o
De spoorlijn Cardiff - Swansea wordt namelijk niet geëlektrificeerd.
Eigenlijk vind ik de trein concessie in Wales nog niet eens zo slecht uitgevoerd. Ik was een paar weken geleden in Llandudno en Prestatyn en deze plaatsen waren redelijk verbonden met de trein. De trein zou hooguit wat klokvaster kunnen worden. De enige stad die echt een slechte verbinding heeft is Wrexham. Deze stad moet echt een directe verbinding met Liverpool en Manchester krijgen. Ik zou het liefste zien dat de andere Arriva trein concessie wordt over genomen namelijk de Northern trein concessie. In deze treinconcessie zitten echt grote gaten in de dienst uitvoering.