Dienstregeling 2018
Re: Dienstregeling 2018
Dat is dan nieuw in Drgl 2018 ?
Re: Dienstregeling 2018
Ja. De serie 450 rijdt doordeweeks Roosendaal - Puurs naast de 2550 die dan Essen - Puurs rijdt. In het weekend rijdt alleen de 2550, en dus rijdt deze dan door naar Roosendaal, op het andere halve uur.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2018
Wie kan in de code veranderen dat Ah voortaan niet meer "Arnhem" maar "Arnhem Centraal" betekend? Dat station heeft immers nu dat achtervoegsel gekregen.
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Dienstregeling 2018
http://hafas.bene-system.comisadora schreef:Waar lezen jullie al deze informatie?
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Dienstregeling 2018
Vanaf Nijmegen en zelfs Arnhem Zuid is dit ook echt de snelste verbinding met Dordrecht; dit vanwege de overstap van 25 minuten in Breda met de IC.Chrysa schreef:De 6600 en 4400 worden gekoppeld voor een rechtstreekse trein Dordrecht - Den Bosch - Arnhem.
Vanaf Arnhem Centraal is het dan weer een kwartier korter via Utrecht en Rotterdam met 2x overstappen.
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: do 05 okt 2017, 18:48
Re: Dienstregeling 2018
Korte vraag: als de dienstregeling eindelijk ook in de Reisplanner op NS.nl komt, is het materieel voor alle trajecten dan ook bekend of wordt dat afwachten tot 11 december?
Re: Dienstregeling 2018
[serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie]: DDZ / ICM
[serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie]: DDZ (1 omloop ICM: 1816/729/742/1855/1868/781)
[serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie]/2900/[serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]/[serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]/[serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]/3900: VIRM
[serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie]: ICM
[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie]/[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie]: DDZ / ICM
[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie]: VIRM / DDZ
[serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]: DDAR / DDZ (2 stuks)
[serie=Sprinter|2017|Groningen - Zwolle8100[/serie] / [serie=Sprinter|2017|Leeuwarden - Meppel9000[/serie]: 1 stuk DDZ (woe in de [serie=Sprinter|2017|Leeuwarden - Meppel9000[/serie], vrij in de [serie=Sprinter|2017|Groningen - Zwolle8100[/serie]).
[serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie]: DDZ (1 omloop ICM: 1816/729/742/1855/1868/781)
[serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie]/2900/[serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]/[serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]/[serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]/3900: VIRM
[serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie]: ICM
[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie]/[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie]: DDZ / ICM
[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie]: VIRM / DDZ
[serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]: DDAR / DDZ (2 stuks)
[serie=Sprinter|2017|Groningen - Zwolle8100[/serie] / [serie=Sprinter|2017|Leeuwarden - Meppel9000[/serie]: 1 stuk DDZ (woe in de [serie=Sprinter|2017|Leeuwarden - Meppel9000[/serie], vrij in de [serie=Sprinter|2017|Groningen - Zwolle8100[/serie]).
Re: Dienstregeling 2018
Meestal is de materieelinzet ongeveer tien dagen van tevoren inzichtelijk voor ons als hobbyisten.Voor nu lijkt mij alles nog speculaas.treinleven schreef:Korte vraag: als de dienstregeling eindelijk ook in de Reisplanner op NS.nl komt, is het materieel voor alle trajecten dan ook bekend of wordt dat afwachten tot 11 december?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2018
DDZ in de [serie=Sprinter|2017|Leeuwarden - Meppel9000[/serie] is toch wel beetje zorgen voor overcapaciteit
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Dienstregeling 2018
Dat zal gewoon om logistieke redenen zijn, woensdag en vrijdag is er meestal nog wel wat materieel over doordat diverse treinen dan iets korter rijden. Dinsdag en donderdag zijn de altijd dagen met de langste treinen in de NoordOost corridor.
Re: Dienstregeling 2018
Nog even terug naar het lijstje met de treinserie's ik zie net dat de ICE naar Basel voortaan de nummers 404 & 405 krijgen. De Overige ICE treinen hebben voortaan een nummer in de 130 - 139 serie
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2018
Die ICE-nummers zijn nogal variabel omdat ze vanwege werkzaamheden (voor het derde spoor bij Emmerich maar ook werkzaamheden verderop in Duitsland) nogal eens onder andere treinnummers rijden. Volgens mij zijn de standaardnummers gewoon de bekende nummers.
Re: Dienstregeling 2018
Als ik het goed begrepen heb, zijn de 13x-nummers voor als de trein via Arnhem rijdt maar op een ander tijdstip en de 15x-nummers als er via Mönchengladbach wordt gereden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2018
Bedankt voor het lijstje. :pos:MetroRET schreef:[serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie]: DDZ / ICM
[serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie]: DDZ (1 omloop ICM: 1816/729/742/1855/1868/781)
[serie=Intercity|2017|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie]/2900/[serie=Intercity|2017|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie]/[serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie]/[serie=Intercity|2017|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol Airport3500[/serie]/3900: VIRM
[serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie]: ICM
[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Den Haag Centraal2000[/serie]/[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie]: DDZ / ICM
[serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie]: VIRM / DDZ
[serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]: DDAR / DDZ (2 stuks)
[serie=Sprinter|2017|Groningen - Zwolle8100[/serie] / [serie=Sprinter|2017|Leeuwarden - Meppel9000[/serie]: 1 stuk DDZ (woe in de [serie=Sprinter|2017|Leeuwarden - Meppel9000[/serie], vrij in de [serie=Sprinter|2017|Groningen - Zwolle8100[/serie]).
Leidt ICM in de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] niet tot capaciteitsproblemen? En blijft bij de (overige) Sprinters alles hetzelfde als in de huidige dienstregeling?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2018
Gaan de CAF'jes niet binnenkort rijden? Lijkt mij dat er dan ook wat gaat verschuiven bij de Sprinters.
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
December 2018 pas. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Dienstregeling 2018
De SNG's gaan zeker niet bij aanvang dienstregeling 2018 rijden.
ICM in de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] kan prima, de meeste treinen rijden met een DDZ-6 maar de perrons zijn overal lang genoeg voor 10 bakken als ik het goed onthouden heb.
ICM in de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] kan prima, de meeste treinen rijden met een DDZ-6 maar de perrons zijn overal lang genoeg voor 10 bakken als ik het goed onthouden heb.
-
- Berichten: 4179
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2018
Klopt, alleen was vroeger het probleem dat ondanks dat NS weigerde meer dan 7 bakken in te zetten en dat was echt te weinig in de spits.
Re: Dienstregeling 2018
Citaat van Somda uit:
https://www.somda.nl/forum/18779/p62930 ... +waar+%3F/Om een indruk te geven, bij het solo ICM rijden in de 3600 gaat het in de oneven richting om de 3635 t/m 3649 en vanaf 3673 tot einde dienst, per trein voor tenminste 3 van de 5 doordeweekse dagen. In de even richting 3636 t/m 3648 en vanaf 3668 tot einde dienst. Bijplaatsen/aftrappen alleen op de eindpunten.
In het weekend rijdt veel met ICM7.
https://www.somda.nl/forum/18779/p62926 ... +waar+%3F/In de spits gaan de meeste treinen rijden met ICM7 of 8. 9 of 10 bakken ICM komt zeer sporadisch in het plan voor. Tussen de spits gaan diverse 3600 treinen met solo ICM rijden.
-
- Berichten: 1685
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Dienstregeling 2018
Het lijkt er op dat de nummers 404/405 alleen gebruikt worden in de eerste week van de nieuwe dienstregeling met een half uur eerder vertrek uit Amsterdam. In 2018 duikt 104 weer op...cassie127 schreef:Nog even terug naar het lijstje met de treinserie's ik zie net dat de ICE naar Basel voortaan de nummers 404 & 405 krijgen.
Re: Dienstregeling 2018
Met het ICM in de 3600 worden Tilburg en Breda dubbeldekkervrij.(afgezien van 1 omloop op zondag).
Re: Dienstregeling 2018
8 bakken DDZ komt ook regelmatig voor in de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie]. Vanochtend heeft 3620 zelfs met 10 bakken DDZ gereden tot Zutphen. De DDZ6 is vervolgens solo verdergegaan naar Deventer.Wubbo schreef:ICM in de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] kan prima, de meeste treinen rijden met een DDZ-6 maar de perrons zijn overal lang genoeg voor 10 bakken als ik het goed onthouden heb.
Re: Dienstregeling 2018
Deze week zijn er werkzaamheden en is de materieelinzet aangepast, normaal rijden er doordeweeks 3 composities van (in de spits) 8 bakken DDZ rond en de overige 9 rijden met 6 bakken DDZ. Kortom, een kwart DDZ8, driekwart DDZ6. Buiten de spits worden de DDZ8 combinatie gesplitst (op enkele logistieke verplaatsingen na), de zesjes blijven noodzakelijkerwijs zesjes. Die luxe van een half leeg zesje in de daluren zal dus wel verdwijnen straks, op papier zou het moeten passen (half leeg DDZ zesje is zitvol ICM viertje) maar ja, het fijne zal reizen in de daluren is juist dat de treinen niet 100% gevuld zouden zijn...
- AppleMoose
- Berichten: 6053
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: Dienstregeling 2018
In theorie zou een ICM4 in het superdal wellicht kunnen, maar het probleem is wel dat als er even iets niet gaat zoals gepland, je trein direct stampvol zit en je reizigers op het perron achter moet laten. En NS kennende zal dat losse stel ook wel met enige regelmaat midden in de spits terecht komen...
In de superspits voldoet ICM7 niet, dan staan tussen Dieren en Nijmegen en tussen Dieren en Zwolle de gangpaden ook helemaal vol.
Maar buiten dat, ik vind ICM over het algemeen toch een stuk prettiger dan DDZ wat nog altijd de allure van een stoptrein heeft.
In de superspits voldoet ICM7 niet, dan staan tussen Dieren en Nijmegen en tussen Dieren en Zwolle de gangpaden ook helemaal vol.
Maar buiten dat, ik vind ICM over het algemeen toch een stuk prettiger dan DDZ wat nog altijd de allure van een stoptrein heeft.
Goh.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2018
Het niet stoppen van de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] tussen Arnhem en Nijmegen heeft de [serie=Intercity|2017|Roosendaal - Nijmegen - Zwolle3600[/serie] op dat stuk enorm ontlast, zeker omdat de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] er net drie minuten voor/achter rijdt die in principe capaciteit zat heeft. Maar ik denk dat de druktes zich ook meer aan de uiteinden zitten, Roosendaal-Tilburg en Arnhem-Zwolle. Vroeger toen er ICR reed, paste het ook, dus 7-8 baks ICM moet goed gaan, tenzij er sprake was geweest van forse reizigersgroei op Roosendaal-Tilburg en Arnhem-Zwolle. Waar ik meer voor vrees is de inzet van solo-ICM tijdens de middaguren en de vroege avond. Dan is er wel sprake van fors capaciteitsverlies ten opzichte van een DDZ-6.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten