Dienstregeling 2018
Re: Dienstregeling 2018
Valt mij ook op dat ze van de ene spoorverbinding naar Duitsland wel alle stations vermelden (zoals IC Berlin) Maar van een RB 51, 61 & 64 niet volledig
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Dienstregeling 2018
Daar lijkt ook geen ruimte voor te zijn, de s17900 heeft gezien de spooropstelling in Enschede een kering van 5 à 6 minuten op de [serie=Sprinter|2017|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] en andersom. In het andere halfuur keert de [serie=Sprinter|2017|Enschede - Nijverdal - Zwolle7900[/serie] op zichzelf in 9 minuten.
Re: Dienstregeling 2018
Daarom des te opvallender...
Re: Dienstregeling 2018
Op http://locov.nl/Images/Locov%202017-269 ... 397173.pdf is een document verschenen over het wijzigingsblad van 10 december 2017.
Re: Dienstregeling 2018
Heel netjes dat er iets aan de punctualiteit van de 909 wordt gedaan. Die trein is gewoon te vaak te laat omdat de Belgen de eerste Thalys niet op tijd over de grens krijgen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Volgens mij bestelt NS zijn eigen variant voor intern gebruik.JWM schreef:Dit zijn toch geen officiële kaarten vanuit de NS, ook al staat er bij de laatste wel een NS-logo op?regenmaker schreef:Meest opvallende verschil is dat ze de treinserienummers erin hebben gezet.
Re: Dienstregeling 2018
Dus ze zien zelf ook de voordelen van zo'n kaart? Waarom hangt zoiets dan niet op alle stations bijvoorbeeld?
Re: Dienstregeling 2018
Je hebt inderdaad gelijk. De 'publieksversie' gaat zo te zien vooral uit van routes, met vermelding van de frequentie door de lijndikte aan te passen. De kaart waar ik naar link redeneert vanuit de treinseries. Leuk voor ons OV-hobbyisten, maar minder geschikt voor publiek gebruik.regenmaker schreef:Nouja niet op deze versie blijkbaar: klik
De publieksversie voor 2018 ben ik overigens nog niet tegengekomen.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Dienstregeling 2018
Ik vind het juist heel onoverzichtelijk om alle stations in België en Duitsland te vermelden die toevallig een treinverbinding met Nederland hebben. Wie heeft er überhaupt ooit gehoord van Wissingen of Brüchmühlen? Toch krijgen die plaatsen een internationale trein. Voor alle internationale treinen (RB61, RB64, RB51, RE19, RE13, L Antwerpen) zou ik alleen de stations vermelden die nuttig kunnen zijn voor de Nederlander, dus geen Wissingen of Brückmühlen.cassie127 schreef:Valt mij ook op dat ze van de ene spoorverbinding naar Duitsland wel alle stations vermelden (zoals IC Berlin) Maar van een RB 51, 61 & 64 niet volledig
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 374
- Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
- Locatie: Utrecht
Re: Dienstregeling 2018
Het lijkt erop dat ze zoiets ook van plan zijn om te gaan bouwen: http://www.phsbibliotheek.nl/files/NB-2 ... achten.jpg.Wubbo schreef:.34 uit Geldermalsen kan niet ivm de binnenkomst van de sprinter uit 's-Hertogenbosch (aankomst .37). Om dit mogelijk te maken moet er een perron langs spoor 1 komen, maar als dat er is kan er ook al wat meer met de sprinter Tiel - Utrecht (dat ligt nu vast in combinatie met goederen tussen Utrecht en de Betuweroute).
Maar tot 2022 heb je daar nog niks aan. :(
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2018
Lijst met materieel gevonden op basis van diensten machinisten en conducteurs.
Re: Dienstregeling 2018
Deels VIRM in de [serie=Intercity|2017|Enschede - Schiphol Airport1600[/serie], die had ik niet zien aankomen.
Re: Dienstregeling 2018
Bij het doornemen van dat lijstje kom ik een serie 6500 tegen, die nog niet op de Wiki staat. Deze treinserie rijdt zo te zien alleen op werkdagen.
Weet iemand welke serie dat is?
Weet iemand welke serie dat is?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 550
- Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
- Locatie: Oost-Nederland
Re: Dienstregeling 2018
Dat is de spitssprinter Utrecht C-Houten Castellum
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Re: Dienstregeling 2018
Thanks. :pos:
De pagina van deze treinserie bestond overigens al wel, maar doordat er in de Infobox per ongeluk "6800" i.p.v. "6500" stond, kwam het nummer 6500 niet voor in dit overzicht.
(Dat er twee keer een serie 6800 voortkwam, was me even ontgaan. )
De pagina van deze treinserie bestond overigens al wel, maar doordat er in de Infobox per ongeluk "6800" i.p.v. "6500" stond, kwam het nummer 6500 niet voor in dit overzicht.
(Dat er twee keer een serie 6800 voortkwam, was me even ontgaan. )
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Dienstregeling 2018
Heerlijk, dat ratjetoe in de 5/600. Voor individuele treinen doen we op maandag DDZ, dinsdag ICM, woensdag weer DDZ, donderdag ICM...webguy schreef:Lijst met materieel gevonden op basis van diensten machinisten en conducteurs.
Re: Dienstregeling 2018
Zojuist een mailtje NS met verwijzing naar de nieuwe dienstregeling.
Mogelijk hier al wel 100 miljoen keer voorbij gekomen, maar dan nog maar eens. :D
https://www.ns.nl/reisinformatie/nieuwe-dienstregeling
Mogelijk hier al wel 100 miljoen keer voorbij gekomen, maar dan nog maar eens. :D
https://www.ns.nl/reisinformatie/nieuwe-dienstregeling
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Dienstregeling 2018
En natuurlijk de geldverspillende LM-ritten om VIRM in Onnen te krijgen.Pim-AllianceB95 schreef:Heerlijk, dat ratjetoe in de 5/600. Voor individuele treinen doen we op maandag DDZ, dinsdag ICM, woensdag weer DDZ, donderdag ICM...webguy schreef:Lijst met materieel gevonden op basis van diensten machinisten en conducteurs.
Kon dat niet anders (uitlopers [serie=Intercity|2017|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] en [serie=Intercity|2017|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] laten keren op een ritje [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie]).
Re: Dienstregeling 2018
Als het anders had gekund hadden ze dat wel gedaan lijkt me
Re: Dienstregeling 2018
Als ik kijk naar HC diensten lijkt het er ook op dat SLT12 weer terugkomt in de spits, in de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Den Haag Centraal4600[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Zwolle - Lelystad Centrum - Amsterdam Centraal14600[/serie] krijgen enkele treinen een tweede HC in de spits.
Re: Dienstregeling 2018
Er is een interne regel bij NS dat er niet meer dan 2 materieelsoorten in 1 treinserie mag, dus VIRM bij DDZ en ICM in de 500 en 700 mag niet. VIRM rijdt in de avond leeg Lelystad-Onnen en in de vroege ochtend weer terug.JWM schreef:Als het anders had gekund hadden ze dat wel gedaan lijkt me
Re: Dienstregeling 2018
Haal ICM dan uit de [serie=Intercity|2017|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie]/[serie=Intercity|2017|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal1800[/serie] (die ene omloop) en ruil dat tegen een aantal VIRM.
Re: Dienstregeling 2018
Ik zie trouwens dat de scheve halfuurdienst van de [serie=Intercity|2017|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] bij Roosendaal rechtgetrokken is, de treinen 2252 en 2256 kunnen in de middagspits dus weer met twee stellen VIRM gaan rijden tussen Rotterdam en Roosendaal.
Verder een snelle blik op de materieelomloop: de nieuwe opzet van doorkoppelen te Ht pakt gunstig uit voor FLIRT, er zijn twee composities minder nodig doordat de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Arnhem4400[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] niet langer bijna een half uur stilstaan onderweg. De [serie=Sprinter|2017|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie] levert een compositie FLIRT in voor SGM, en er komt er eentje extra bij, waardoor er straks 27 komen te rijden als ik goed heb geteld. Hoeveel daarvan gekoppeld gaan rijden (nu 19 van de 26) is nog afwachten, maar dat zal wel een vergelijkbaar aantal zijn. Ik denk [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] plus de ongeveer helft van de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] solo en de rest gekoppeld, dan heb je 80% van het FLIRT ingezet.
SLT krijgt er hoop series bij, de s6500, [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie], [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Alphen a/d Rijn8900[/serie], [serie=Museumpendel|2017|Utrecht Maliebaan - Utrecht Centraal28300[/serie] en één compositie in de [serie=Sprinter|2017|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie], dat zullen wel 8 losse stellen worden voor deze series. De [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] levert drie stellen in (wordt SGM), overige stellen zullen dus uit het reserve moeten komen en door het inkorten van de [serie=Sprinter|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] en [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal6900[/serie], de s6500 pendelt met één compositie (lijkt mij solo SLT) heen en weer dus daar zal wel wat winst te pakken zijn. SGM verdwijnt dus uit de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie], [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Alphen a/d Rijn8900[/serie] en [serie=Museumpendel|2017|Utrecht Maliebaan - Utrecht Centraal28300[/serie] en gaat naar de [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie], [serie=Sprinter|2017|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie] toe. Al met al lijkt het wegvallen van DDZ uit de sprinterdienst (op één DDZ8 in de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] na) wel goed opgevangen te worden door de tienminutensprinter, terugkeer van de reservepoule van FLIRT (vooral DDAR) en de gunstigere doorkoppelingen te Ht.
Wat betreft intercity, bij DDZ tel ik zo snel 39 stellen (waarvan dus 2 stuks nog als boemeltje in de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]), verdeling viertjes en zesjes onbekend maar zal wel 24/15 of 23/16 zijn. In de spits de 7 solo en 16 gekoppeld op de drukste dagen. DDAR gaat weer flink omhoog qua inzet, de vloot die op papier reserve was voor FLIRT komt dus weer in dienst. DDM gaat daarentegen juist omlaag qua inzet. VIRM lijkt qua inzet vrijwel gelijk te blijven, verdeling wordt uiteraard wel anders. In de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] komt een combinatie van 3xVIRM4 te rijden in de ochtendspits. ICM valt weinig over te zeggen op basis van de diensten omdat deze geen HC per treinstel heeft.
Verder een snelle blik op de materieelomloop: de nieuwe opzet van doorkoppelen te Ht pakt gunstig uit voor FLIRT, er zijn twee composities minder nodig doordat de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Arnhem4400[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] niet langer bijna een half uur stilstaan onderweg. De [serie=Sprinter|2017|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie] levert een compositie FLIRT in voor SGM, en er komt er eentje extra bij, waardoor er straks 27 komen te rijden als ik goed heb geteld. Hoeveel daarvan gekoppeld gaan rijden (nu 19 van de 26) is nog afwachten, maar dat zal wel een vergelijkbaar aantal zijn. Ik denk [serie=Sprinter|2017|Dordrecht - Roosendaal5900[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] plus de ongeveer helft van de [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Oss6700[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Deurne - Eindhoven - 's-Hertogenbosch9600[/serie] solo en de rest gekoppeld, dan heb je 80% van het FLIRT ingezet.
SLT krijgt er hoop series bij, de s6500, [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie], [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Alphen a/d Rijn8900[/serie], [serie=Museumpendel|2017|Utrecht Maliebaan - Utrecht Centraal28300[/serie] en één compositie in de [serie=Sprinter|2017|Breukelen - Utrecht Centraal - Veenendaal Centrum7300[/serie], dat zullen wel 8 losse stellen worden voor deze series. De [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie] levert drie stellen in (wordt SGM), overige stellen zullen dus uit het reserve moeten komen en door het inkorten van de [serie=Sprinter|2017|Tiel - Utrecht Centraal6000[/serie] en [serie=Sprinter|2017|'s-Hertogenbosch - Utrecht Centraal6900[/serie], de s6500 pendelt met één compositie (lijkt mij solo SLT) heen en weer dus daar zal wel wat winst te pakken zijn. SGM verdwijnt dus uit de [serie=Sprinter|2017|Rotterdam Centraal - Gouda Goverwelle7700[/serie], [serie=Sprinter|2017|Leiden Centraal - Alphen a/d Rijn8900[/serie] en [serie=Museumpendel|2017|Utrecht Maliebaan - Utrecht Centraal28300[/serie] en gaat naar de [serie=Sprinter|2017|Amsterdam Centraal - Uitgeest4700[/serie]/[serie=Sprinter|2017|Rhenen - Breukelen (- Amsterdam Centraal)7400[/serie], [serie=Sprinter|2017|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] en [serie=Sprinter|2017|Zutphen - Nijmegen (- Wijchen)7600[/serie] toe. Al met al lijkt het wegvallen van DDZ uit de sprinterdienst (op één DDZ8 in de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] na) wel goed opgevangen te worden door de tienminutensprinter, terugkeer van de reservepoule van FLIRT (vooral DDAR) en de gunstigere doorkoppelingen te Ht.
Wat betreft intercity, bij DDZ tel ik zo snel 39 stellen (waarvan dus 2 stuks nog als boemeltje in de [serie=Sprinter|2017|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie]), verdeling viertjes en zesjes onbekend maar zal wel 24/15 of 23/16 zijn. In de spits de 7 solo en 16 gekoppeld op de drukste dagen. DDAR gaat weer flink omhoog qua inzet, de vloot die op papier reserve was voor FLIRT komt dus weer in dienst. DDM gaat daarentegen juist omlaag qua inzet. VIRM lijkt qua inzet vrijwel gelijk te blijven, verdeling wordt uiteraard wel anders. In de [serie=Intercity|2017|Nijmegen - Schiphol Airport3100[/serie] komt een combinatie van 3xVIRM4 te rijden in de ochtendspits. ICM valt weinig over te zeggen op basis van de diensten omdat deze geen HC per treinstel heeft.
Re: Dienstregeling 2018
Waarom zijn de SGM stellen uit de 7700, 28300 en 8900 eigenlijk vervangen door SLT? Deze series rijden nu met SGM3 maar als je dat ruilt voor een SLT4 (wat het denk ik word) dan maakt dat toch geen verschil?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten