Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Nieuwe dienstregeling is nu beschikbaar als KV1
Als ik zo even snel door de data scan zie ik de volgende Nieuwe lijnen:
516, 517, 640
Lijn 6 naar Voorsterpoort staat niet tussen die lijst
Als ik zo even snel door de data scan zie ik de volgende Nieuwe lijnen:
516, 517, 640
Lijn 6 naar Voorsterpoort staat niet tussen die lijst
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Hou er wel rekening mee dat de bussen in de kerstvakantie mogelijk minder of niet ingezet zullen gaan worden.busfanNL schreef:Het zijn wel weer mooie wagens hoor. Zeker naar Zwolle toe in de vakantie. *bus*
🍉
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Lijn 516 Zal buurtbus Raalte - Heeten - Wesepe - Olst gaan worden. Alleen nog niet vanaf 11 december of de data moet nog niet kloppen want er zitten wel meer fouten in. Lijn 517 Zal Heeten - Deventer gaan rijden.
Lijn 640 Meppel - Zwolle
Lijn 6 in Zwolle gaat vervallen
Opvallend genoeg staan de meeste tijden nu gepland op minuten en niet meer op de seconde nauwkeurig ook zie ik in midden Overijssel veel lijnen (met name rondom Raalte) waar de rijtijden allemaal verkort zijn (en daardoor ook wel heel erg krap zijn) terwijl de bussen dezelfde route zijn blijven rijden.
Lijn 640 Meppel - Zwolle
Lijn 6 in Zwolle gaat vervallen
Opvallend genoeg staan de meeste tijden nu gepland op minuten en niet meer op de seconde nauwkeurig ook zie ik in midden Overijssel veel lijnen (met name rondom Raalte) waar de rijtijden allemaal verkort zijn (en daardoor ook wel heel erg krap zijn) terwijl de bussen dezelfde route zijn blijven rijden.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Noord Deventer gaat ook het een en ander wijzigen.
Lijn 2 gaat vanaf de Schurenstraat via Europaplein en Splithofstraat naar Borgele en Platvoet (niet meer via Keizerslanden).
Lijn 3 gaat via de Zwolse Wijk (halte Radstakeweg) naar Zandweerd en Platvoet (niet meer via Papenblik).
Lijn 4 gaat via Keizerslanden (haltes Dapperstraat en Wkc. Keizerslanden) naar Schalkhaar (niet meer via Zwolse Wijk/Europaplein).
Lijn 161 gaat via dezelfde route als lijn 2 tot Beugelskamp, daarna verder naar Zwolle.
Lijn 2 gaat vanaf de Schurenstraat via Europaplein en Splithofstraat naar Borgele en Platvoet (niet meer via Keizerslanden).
Lijn 3 gaat via de Zwolse Wijk (halte Radstakeweg) naar Zandweerd en Platvoet (niet meer via Papenblik).
Lijn 4 gaat via Keizerslanden (haltes Dapperstraat en Wkc. Keizerslanden) naar Schalkhaar (niet meer via Zwolse Wijk/Europaplein).
Lijn 161 gaat via dezelfde route als lijn 2 tot Beugelskamp, daarna verder naar Zwolle.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Daarmee wordt wat betreft lijn 3 en 4 de situatie hersteld van enkele jaren geleden.
Destijds werden de routes veranderd om ROC Aventus (aan de Ceintuurbaan) te kunnen bedienen, maar vanaf aankomende december wordt het ROC dus helemaal niet meer bediend?
De routeverandering van lijn 161 begrijp ik niet zo goed. Hiermee neemt de lengte van de route iets toe, terwijl er ook haltes helemaal niet meer bediend worden. :?
Destijds werden de routes veranderd om ROC Aventus (aan de Ceintuurbaan) te kunnen bedienen, maar vanaf aankomende december wordt het ROC dus helemaal niet meer bediend?
De routeverandering van lijn 161 begrijp ik niet zo goed. Hiermee neemt de lengte van de route iets toe, terwijl er ook haltes helemaal niet meer bediend worden. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Lijn 2 gaat 1x/uur rijden, zoals ik al had verwacht. Lijn 161 gaat dit aanvullen tot 2x/uur. Bediening ROC komt inderdaad te vervallen, net als de halte Balderikstraat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Voor het ROC liggen de haltes Zamenhofplein en Erasmusstraat aardig in de buurt. Voor de vervallen haltes van de 161 liggen er haltes in Borgele op loopafstand.
Ik vind het alleen wel wijzigingen waarvan ik me afvraag wat je er nou werkelijk mee bespaart, afgezien van de nóg verdere frequentieverlaging van de 2. Een paar jaar geleden reed die nog een kwartiersdienst.
Ik vind het alleen wel wijzigingen waarvan ik me afvraag wat je er nou werkelijk mee bespaart, afgezien van de nóg verdere frequentieverlaging van de 2. Een paar jaar geleden reed die nog een kwartiersdienst.
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Je quote een bericht uit september. Waarschijnlijk doelde hij/zij op de voorjaarsvakantie ;).Hainje schreef:Hou er wel rekening mee dat de bussen in de kerstvakantie mogelijk minder of niet ingezet zullen gaan worden.busfanNL schreef:Het zijn wel weer mooie wagens hoor. Zeker naar Zwolle toe in de vakantie. *bus*
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Voorjaarsvakantie ja? Van welke regio? Regio Amazonas in Brazilië?
🍉
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Simpel de lijnen waar die nieuwe bussen op rijden rijden dus niet in de vakanties
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Dienstregelingen van de Nieuwe buurtbus lijnen 516 en 517 staat nu op de website van de buurt is vereniging
Ook gelijk maar even een overzichtje van alle buurtbus websites:
Ook gelijk maar even een overzichtje van alle buurtbus websites:
- Spoiler: show
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Chauffeurs: 'Busvervoer in Deventer wordt kapotgemaakt.'
Onder buschauffeurs van Syntus bestaat bezorgdheid en frustratie over de nieuwe dienstregeling voor het concessiegebied Midden-Overijssel. Zo'n 1.500 uur per maand aan dienstregeling zou verdwijnen als gevolg van ingrijpende wijzigingen in het stads- streekvervoer.
Bron: De Stentor
Onder buschauffeurs van Syntus bestaat bezorgdheid en frustratie over de nieuwe dienstregeling voor het concessiegebied Midden-Overijssel. Zo'n 1.500 uur per maand aan dienstregeling zou verdwijnen als gevolg van ingrijpende wijzigingen in het stads- streekvervoer.
Bron: De Stentor
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Het is niet dat dit een verrassing is ofzo. De provincie heeft al eerder voorgesteld praktisch al het busvervoer in deze concessie op te heffen wegens geldgebrek.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 4402
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
alleen schoolvervoer mag overblijven van de provincie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
In deze concessie heeft de provincie gekozen voor slechts 2!! kernlijnen. De lijn Zwolle - Dedemsvaart en de lijn Deventer - Raalte. De rest kan en mag dus geschrapt worden. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Nieuwe lijnfolders en lijnennetkaart staat nu op de Syntus website
Overzicht van de wijzigingen:
Stadslijnen Zwolle
Overzicht van de wijzigingen:
Stadslijnen Zwolle
- Spoiler: show
- Spoiler: show
- Spoiler: show
- Spoiler: show
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Enige wat ik nog niet wist, is dat ook lijn 6 in Deventer naar een uursdienst gaat op zondag.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Mij valt de nieuwe lijn 10 in Zwolle op (had wel zo iets verwacht) scheelt in iedergeval dat lijn 10 direct naar het Deltion gaat terwijl lijn 1 vanaf stations Stadshagen nog de hele wijk door moet
Ook valt het mij op dat lijn 9 in de spits weer terug gaat naar een 5 - 6 minuten dienst (naast lijn 609 2×/uur + lijn 1 4×/uur) ipv een 7 - 8 minuten dienst
Ook valt het mij op dat lijn 9 in de spits weer terug gaat naar een 5 - 6 minuten dienst (naast lijn 609 2×/uur + lijn 1 4×/uur) ipv een 7 - 8 minuten dienst
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Volgens de dienstregelingsfolder rijdt de Deventer stadslijn 2 van maandag t/m zaterdag overdag slechts tot de halte Het Vlier. :?
Volgens Google Maps wordt de halte Het Vlier trouwens verplaatst naar het begin van de Dreef, zodat lijn 161 die halte ook kan bedienen. Deze wijziging staat niet op de lijnennetkaart, maar als dat doorgaat is het wel positief.
Dat lijn 160 wordt opgeheven tussen Holten en Rijssen kan ik begrijpen wegens de parallelliteit met de trein, maar tussen Bathmen en Holten is er geen alternatief, dus is het jammer dat de bus ook op dat traject wordt opgeheven. :?
Volgens Google Maps wordt de halte Het Vlier trouwens verplaatst naar het begin van de Dreef, zodat lijn 161 die halte ook kan bedienen. Deze wijziging staat niet op de lijnennetkaart, maar als dat doorgaat is het wel positief.
Dat lijn 160 wordt opgeheven tussen Holten en Rijssen kan ik begrijpen wegens de parallelliteit met de trein, maar tussen Bathmen en Holten is er geen alternatief, dus is het jammer dat de bus ook op dat traject wordt opgeheven. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9201
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Lijn 660 rijdt in de spits enkele ritten tussen Bathmen en Holten.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3408
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Bericht verwijderd, ook identiek bericht in het topic van Concessie Veluwe.
Dat de nieuwe dienstregeling online te vinden is was al uitgebreid besproken.
Dat de nieuwe dienstregeling online te vinden is was al uitgebreid besproken.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Zoals het er nu naar uit ziet gaan alle buurtbussen OV-Chipkaart apparatuur krijgen die werkt per 1 januari 2018. Naast de huidige lijnen die deze apparatuur nu al gebruiken.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Welke lijnen gebruiken er dan wel en geen ov chip?????? Ik dacht dat alle buurtbussen op de Veluwe en midden Overijssel handhelds hadden sinds de nieuwe busjes er waren.
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
Alleen Syntus in Utrecht, Gelderland en Twente hebben mogelijkheid om te betalen met de OV-Chipkaart. Daarnaast is dit mogelijk in buurtbuslijn 591 in MO en ik dacht tegenwoordig ook in lijn 568. Lijn 516 en mijn 517 hebben vanaf de start gelijk de nieuwe apparatuur. Van lijnen 503 en 563 heb ik nu berichten gezien dat het daar mogelijk gaat worden om met de ov chipkaart te betalen.
Dat het nu nog niet mogelijk is om met de ov-chipkaart te reizen staat ook op de wiki per lijn vermeld
Dat het nu nog niet mogelijk is om met de ov-chipkaart te reizen staat ook op de wiki per lijn vermeld
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: Concessie Midden Overijssel (Syntus)
MO heeft dan ook geen echt sterke lijnen met een hoog reizigerspotentieel. Hopelijk zorgt de herindeling van Gelderland tot een efficiënter lijnennet, zodat de bezuinigen een halt toegeroepen kunnen worden.Suus schreef:Het is niet dat dit een verrassing is ofzo. De provincie heeft al eerder voorgesteld praktisch al het busvervoer in deze concessie op te heffen wegens geldgebrek.
Ik heb geen onderschrift
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten