Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Nee. Deze wagens moeten op omlopen die per dag de meeste kilometers maken. In de huidige situatie zijn dat omlopen vanuit vestiging Den Haag en dan specifiek de diensten "op Leiden".
Misschien dat er in de nieuwe dienstenpakketten diensten in andere vestigingen ontstaan waar meer kilometers gemaakt worden. Als dat zo is zullen de bussen mogelijk die kant op verschuiven. Duimen maar!
Daan76 schreef:Nee. Deze wagens moeten op omlopen die per dag de meeste kilometers maken. In de huidige situatie zijn dat omlopen vanuit vestiging Den Haag en dan specifiek de diensten "op Leiden".
dat klopt niet helemaal. Ze mogen niet op de snelweg dus geen 36. Aangezien de werkplaats van HTM ervaring heeft met de turbo wagens is het makkelijker om ze vanuit Den haag te laten rijden. Een dienst op Leiden is max 160 km terwijl er leukere rondjes in het Westland zijn wat rond de 200 km is.
Van de week zat er een turbo op lijn 50 @Rik079
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112... Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
Waarom mogen ze niet op de snelweg? Is die wagen op lijn 50 dan ook om de snelweg heen gereden?
Het verhaal van omlopen/kilometers/Leiden heeft zo in de nieuwsbrief van Delft/Maasdijk gestaan. Het verhaal van de werkplaats die ervaring heeft doet daarnaast inderdaad wel de ronde maar heb er vraagtekens bij aangezien het in de nieuwsbrief anders stond en bovendien deze wagens alle 10 in Zoetermeer rijklaar gemaakt zijn na jaren van stilstand en daarna pas naar Den Haag zijn vertrokken. Daarom ben ik maar op de nieuwsbrief afgegaan.
Daan76 schreef:Waarom mogen ze niet op de snelweg? Is die wagen op lijn 50 dan ook om de snelweg heen gereden?
Het verhaal van omlopen/kilometers/Leiden heeft zo in de nieuwsbrief van Delft/Maasdijk gestaan. Het verhaal van de werkplaats die ervaring heeft doet daarnaast inderdaad wel de ronde maar heb er vraagtekens bij aangezien het in de nieuwsbrief anders stond en bovendien deze wagens alle 10 in Zoetermeer rijklaar gemaakt zijn na jaren van stilstand en daarna pas naar Den Haag zijn vertrokken. Daarom ben ik maar op de nieuwsbrief afgegaan.
Ik heb er overigens wel ooit één in Zoetermeer zien rijden, maar die was buiten dienst.
Laatst gewijzigd door Zugführer op do 09 nov 2017, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:tapatalk handtekening verwijderd
Iets anders, HTM(Buzz) gaat 5 elektrische bussen inzetten op lijn 28, die niet meer een rondje gaat rijden maar zoals “vroeger” gaat rijden, en dan niet naar Den Haag Centraal maar naar Norfolk gaat rijden. Zie https://www.facebook.com/groups/1789654 ... mail_notif
Laatst gewijzigd door Stadsbus op vr 10 nov 2017, 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Ehm, zelfs nadat ik ben ingelogd op Facebook kan ik die pagina niet zien. :X
Maar hoe wordt de route dan precies? Op zich is het wel begrijpelijk dat de route wordt geweijzigd, aangezien vanaf december Connexxion-lijn 46 ook va de Binckhorst rijdt.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
rik079 schreef:Ik heb er overigens wel ooit één in Zoetermeer zien rijden, maar die was buiten dienst.
Waarschijnlijk proefritten door de TD. Ze zijn vrij lang bezig geweest om alle bussen weer rijvaardig te krijgen. Daarnaast kan het natuurlijk altijd voorkomen dat er bij wijze van uitzondering (bijvoorbeeld wegens vervangen van een defect geraakte bus) een ex HTM wagen ook buiten de Leidse lijnen te zien zal zijn maar dit spreekt voor zich.
Meltrain schreef:Ehm, zelfs nadat ik ben ingelogd op Facebook kan ik die pagina niet zien. :X
Maar hoe wordt de route dan precies? Op zich is het wel begrijpelijk dat de route wordt geweijzigd, aangezien vanaf december Connexxion-lijn 46 ook va de Binckhorst rijdt.
Er zijn Connexxion (oud Veolia Haaglanden) bussen overgegaan naar HTMBuzz, met het (tot nu toe) zelfde nummer. Ik heb in ieder geval de 6636, 6637, 6646 en de 6750 met HTM(buzz) stickertjes gezien, hier.
(je moet wel ingelogt zijn op Facebook en lid zijn van de groep Openbaarvervoer Bussen in de BeNeLux.)
En dit zijn dus de ex 9102 - 9107 die eerder bij Syntus hebben gereden en nu dus bij HTM terecht zijn gekomen voor tramvervangend vervoer (of gehuurd mogelijk).
Laatst gewijzigd door Etienne op vr 10 nov 2017, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dat lijn 53 tijdens de daluren een belbus wordt, was al even bekend (en staat ook al op de Wiki ), maar wat wel opvalt, is dat in het artikel staat dat een rit met de belbus € 2,- kost, terwijl in het busboekje een tarief van € 2,35 wordt genoemd.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
In haaglanden hoor je nu bij de halte omroep ook nog een stukje over het afschaffen van contant geld en over het pinnen in de bus. Op lijn 36 hoor je dat alleen bij halte Dedemsvaartweg terwijl je op lijn 37 het hoort bij halte Paterswoldestraat, Parijsplein, Krakeelpolderweg en halte Zuidpoort.
Je zou verwachten dat je op lijn 36 dat ook nog bij Naaldwijk en Schiedam zou horen.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112... Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...