Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Super challa, mijn OV-kaart is pas op 1 september geldig. Maarja, het OV is al duur genoeg dus bij GVB en Connexxion laat ik het ding gewoon zien (volgens een vriendin van me die het bij houdt: we zitten nu op de 27 keer). Kans op succes: 100% (tot nu toe) :D.
Alleen zijn die nachtbussen vercracked: 3,50 betalen voor een bus met een dikke omweg, en OV-kaart niet geldig :( :(
ziggy schreef:Super challa, mijn OV-kaart is pas op 1 september geldig. Maarja, het OV is al duur genoeg dus bij GVB en Connexxion laat ik het ding gewoon zien (volgens een vriendin van me die het bij houdt: we zitten nu op de 27 keer). Kans op succes: 100% (tot nu toe) :D.
Alleen zijn die nachtbussen vercracked: 3,50 betalen voor een bus met een dikke omweg, en OV-kaart niet geldig :( :(
Maar op je chipkaart kan je een 12x 1,5 uur nachtbuskaartje laden, dat is goedkoper dan 12 losse kaartjes kopen in de bus of op het metrostation.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ik ging vandaag vanaf Heerhugowaard naar Nieuwe Niedorp, dat in totaal 13 kilometer is. De chauffeur van Qliner 350 stempelde 9 strippen af. Klopt dit wel? De ritprijs bij de chauffeur is 3 euro, zie ik op 9292ov. Dan is de strippenkaart dus veel duurder als het klopt. Kan me niet voorstellen dat het 8 zones zijn, 13km. Of worden er enkele strippen extra gestempeld als Qliner toeslag?
(vanaf Alkmaar is het bus 130 slechts 7 strippen tot Nieuwe Niedorp, dus dan zou het vanaf HHw hooguit 5 moeten zijn?)
Hmm, Nieuwe Niedorp - Heerhugowaard is 4 zones, dus vijf strippen. Er van uitgaande dat de zones op de lijnennetkaart van Noord-Holland Noord kloppen. Je bent dus verkeerd gestempeld.
Ik weet echter niet of je er nu nog iets aan kan doen, al had je het direct tegen de buschauffeur gezegd dan had je misschien nog een correctie kunnen krijgen (er van uitgaande dat hij toegeeft dat hij fout zat).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bee schreef:Maar op je chipkaart kan je een 12x 1,5 uur nachtbuskaartje laden, dat is goedkoper dan 12 losse kaartjes kopen in de bus of op het metrostation.
Dit dus: een 12-rittenproduct voor de nachtbus kost 25 euro, terwijl 12 losse kaartjes 42 euro kosten. Zeker de moeite Nwaard om eens op een metrostation op een chipkaart te laden dus. 's Nachts accepteren de chipkaartlezers van de GVB-bussen alleen sterabonnementen, 24/48/72/96-uurskaarten en nachtbusproducten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Je kunt dus niet op saldo reizen 's nachts?
Ik vind dat dus erg jammer, dat houdt in dat je altijd een reisproduct op dat ding moet zetten. Ik dacht dat de chipkaart gebruiksgemak voor de klant zou opleveren?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Vinny schreef: Je kunt dus niet op saldo reizen 's nachts?
Ik vind dat dus erg jammer, dat houdt in dat je altijd een reisproduct op dat ding moet zetten. Ik dacht dat de chipkaart gebruiksgemak voor de klant zou opleveren?
Je kunt nu ook niet met de strippenkaart reizen 's nachts, er veranderd dus niets noemenwaardigs aan de situatie.
Abonnementen op de nachtbus is ook pas sinds deze week.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ja zeg, dat er niets verandert wil niet zeggen dat het goed is. Het zou o zo simpel zijn geweest om bij check in en check uit in een nachtbus 3,50 af te schrijven. Gemiste kans. Niet de eerste.
ziggy schreef:Super challa, mijn OV-kaart is pas op 1 september geldig. Maarja, het OV is al duur genoeg dus bij GVB en Connexxion laat ik het ding gewoon zien (volgens een vriendin van me die het bij houdt: we zitten nu op de 27 keer). Kans op succes: 100% (tot nu toe) :D.
Ach, aangezien ik een 'gratis' abonnement heb bij de RET, vind ik het niet erg dat mijn SOV pas per 1-9 ingaat.
Wel jammer dat ik de hele tijd kaartjes Rotterdam (Lombardijen of CS) - Delft moet kopen, maar gelukkig kunnen houders van de CJP in de maand augustus met 40% korting reizen, dus dat scheelt ook weer. :)
Alleen kaartjes voor de fiets zijn 9relatief gezien) zo belachelijk duur voor dat stukje.
@ Beheer: dit is al pagina 12...
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
ziggy schreef:Super challa, mijn OV-kaart is pas op 1 september geldig. Maarja, het OV is al duur genoeg dus bij GVB en Connexxion laat ik het ding gewoon zien (volgens een vriendin van me die het bij houdt: we zitten nu op de 27 keer). Kans op succes: 100% (tot nu toe) :D.
Ach, aangezien ik een 'gratis' abonnement heb bij de RET, vind ik het niet erg dat mijn SOV pas per 1-9 ingaat.
Wel jammer dat ik de hele tijd kaartjes Rotterdam (Lombardijen of CS) - Delft moet kopen, maar gelukkig kunnen houders van de CJP in de maand augustus met 40% korting reizen, dus dat scheelt ook weer. :)
Alleen kaartjes voor de fiets zijn 9relatief gezien) zo belachelijk duur voor dat stukje.
@ Beheer: dit is al pagina 12...
Dan ga je op de fiets, is nog best te doen, als je die mee moet nemen :) En een maandabbonementje Rotterdam - Delft kost iets van 80 euro ofzo, valt ook nog best mee.
Brr koud nachtje, me slaapkamerraam staat al wekenlang open maar nu moest het toch echt weer dicht. Tot onvrede van een van onze katten, die de gewoonte heeft om 's nachts op de vensterbank aan de buitenzijde te zitten.
Gisteren kwam ik een halfuurtje eerder dan gebruikelijk het huis in; poezemans lag nog diep in slaap terwijl hij normaal gesproken braaf zit te wachten wanneer ik binnenkom, zodat hij me slaapkamer in kan naar het geopende raam.
Ik slaap bijna altijd zomer en winter met het raam open, behalve als het echt hard vriest. Lekker dik dekbedje, pyjama, vriendje om tegen aan te liggen en dan heb ik het niet koud :)
Ik heb ook altijd mijn raampje open. Ik heb verder geen andere vorm van isolatie (ja, de balkondeur openen ) maar over het algemeen is dat - ook in de winter - wel goed te doen. Als het raampje niet open is krijg je echt een vieze lucht :neg:
Vinny schreef: Je kunt dus niet op saldo reizen 's nachts?
Ik vind dat dus erg jammer, dat houdt in dat je altijd een reisproduct op dat ding moet zetten. Ik dacht dat de chipkaart gebruiksgemak voor de klant zou opleveren?
Klopt...
Wat ik nog steeds moet aanvechten is het volgende: NERGENS, maar dan ook NERGENS staat dat de SOV-kaart NIET geldig is in de nachtbus. Op de achterkant van de kaart is dat NERGENS te vinden. Toch doen de chauffeurs elke keer moeilijk erover
Niet geldig in de GVB nachtbussen
Reductietariefkaarten, strippenkaarten, stads- en streekkaarten bij NS-abonnementen en de OV-Studentenkaart zijn niet geldig op de GVB Nachtbussen.