Jaaroverzicht 2017
2017 was het jaar waarin ik begon met mijn OV collectie. Ik heb in een jaar heel Nederland wel gezien en heb met bijna ieder materieeltype kunnen reizen. Tijd om terug te blikken op dit jaar in 12 foto's.
Januari

Een nieuw jaar neemt meestal nieuw materieel met zich mee, waaronder de NS FLIRT. Deze FLIRT spotte ik te Ede-Wageningen in de sneeuw.
Februari

In februari ben ik naar Limburg afgereisd om daar het nieuwe speelgoed te bewonderen.
Op station Valkenburg stonden deze VDL Citea en Mercedes Sprinter klaar om op pad te gaan.
Maart

Tijdens een vroege zonsondergang kon ik dit mooie Gelderse materieel van Syntus vastleggen in Apeldoorn.
April

Wat reed er toch mooi materieel naar het Keukenhof! Waaronder deze Arriva 0085, die inmiddels in het DAV-gebied rijdt.
Op de achtergrond staat de Arriva 50, die het (voor mij oud en vertrouwde) BBA interieur nog heeft.
Mei

Regelmatig maak ik een ritje met de waterstofbus in Apeldoorn.
Op een dag toen deze bus zijn laatste ronde op lijn 15 had gereden, reed de bus de buffer op, waarna deze mooie opstelling verscheen.
Juni

In juni stroomde het laatste materieel in bij Syntus Utrecht (alhoewel er inmiddels wel weer nieuwer materieel is). De nieuwe S415, S418 en Rosero's maakten hun start, en ik was erbij.
Op de foto de nieuwe Setra S418, toen nog bij Tourquase, op lijn 202 in Amersfoort.
Juli

Het was tijd voor een mooie vakantie naar Rhodos. Aan de oostkust reden hier voornamelijk oranje 15m bussen en hier aan de westkust veel verschillende wit-blauwe bussen, waaronder Citaro's, een gelede Neoplan en veel verschillende MAN bussen.
Augustus

Nog snel in de laatste week van de vakantie nog veel plekken bezocht, waaronder Renesse waar veel verschillend TCR en Van Oeveren materieel reed.
September

Speciaal voor de Deltionbus heeft Syntus na lang testen gloednieuwe CapaCity's aangeschaft.
Op de allereerste inzetdag maakte ik deze foto langs de Zwolse Stadsgracht.
Oktober

Mijn persoonlijke favoriet op de Veluwe en met het meest kleurrijke interieur van Nederland. Noot 815 heeft zojuist zijn slag op lijn 107 voltooid en gaat terug naar de garage.
November

Deze maanden veel bij huis gebleven, maar daar was om genoeg te zien. Afgelopen jaar reed er veel tijdelijk materieel bij Syntus. Ex-Veolia MAN's, Utrecht/MO Amba's, ex-Qbuzz Citaro en ook een Twentse Amba.
Op de foto staat een Overijsselse Amba die net uit zijn witte Utrecht jasje is gestapt. Ditmaal op de Veluwelijn waar hij mijn halte Epe Klaarbeek op komt rijden.
December
Deze maand is er teveel gebeurt om samen te vatten in 1 foto, daarom post ik binnenkort hier nog een verslagje over. Daarom heb ik voor December een foto gekozen waar blijkt waarom ik als busspotter zo van de concessie Veluwe hou.
Dat was het voor dit jaar. Binnenkort nog een verslagje van mijn decembermaand. Ik wens jullie allen bij deze een fantastisch nieuwjaar!