Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ik wil wel een stukje van de dienstregeling als plaatje toevoegen aan de pagina's, maar ik weet niet of dat auteursrechtelijk gaat, dus vooralsnog doe ik het niet. Wie toch een beetje wil genieten, hierbij:
en
De M voor het treinnummer bij de Edelweiss geeft aan dat deze trein door een motortrein werd gereden (De TEE DE4) maar is geen onderdeel van het treinnummer. Gevolg is dat het treinnummer 31 in Nederland voor twee treinen tegelijkertijd gebruikt werd :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Op 6 november 2012 is door Wikibotje in alle routestrips de code veranderd van [[Afbeelding:Route_rsr.svg|35px]] in {{Rimg|rsr}} (en soortgelijk).
Heel af en toe kom ik echter pagina's tegen waarin die omzetting niet heeft plaatsgevonden, zoals Lijn 10 Den Haag Statenkwartier - Voorburg Station. :?
De pagina's waarbij ik het tot nu toe heb aangetroffen, stonden destijds al op voormalig.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Ik zie een Duitse buurtbus verdwaald raken in een overzicht met Nederlandse buslijnen.
Zie mijn opmerking
Dit roept bij mij de vraag op of de categorie van buurtbussen moet worden opgesplitst naar Nederlandse en niet-Nederlandse buslijnen. Af te vragen valt of zoiets wat aan grote wijzigingen onderhavig is zoals een buurtbus uit het buitenland een plaatsje verdient in de Wiki.
Dit lijkt mij een schoonheidsfoutje in de sjabloon. Deze zou niet de categorie buurtbus moeten geven als de parameter buitenland is ingevuld.
Net als bij buitenlandse stasbussen de categorie stadsbus niet wordt getoond.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
waldo79 schreef:Ik zie een Duitse buurtbus verdwaald raken in een overzicht met Nederlandse buslijnen.
Zie mijn opmerking
Dit roept bij mij de vraag op of de categorie van buurtbussen moet worden opgesplitst naar Nederlandse en niet-Nederlandse buslijnen. Af te vragen valt of zoiets wat aan grote wijzigingen onderhavig is zoals een buurtbus uit het buitenland een plaatsje verdient in de Wiki.
Als je helemaal naar beneden scrollt zie je dat alle buitenlandse buurtbussen in die lijst staan (meeste buurtbuslijnen beginnen met B). Op dit moment heb ik even in Nederland weggehaald, dat klopt beter. Het opsplitsen zal niet al te moeilijk zijn. Hier zal ik in de loop van de week naar kijken.
En hoe bedoel je aan grote wijzigingen onderhavig?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Volgens mij is [wiki]Bestand:Transferium-logo.jpg[/wiki] een overtreding van de copyrightregels. De afbeelding komt van de site van TCR en heeft zeker geen Creative Commons-licentie.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Van lijn 679 van Winschoten naar Groningen Zernike bestaan op de wiki nu een 3-tal pagina's, omdat dit zo'n typische schoollijn is die alleen in de wintermaanden rijdt. De laatste pagina stamt uit de periode oktober 2016 - december 2016 en nu blijkt dat diezelfde lijn sinds september 2017 weer rijdt en ook na december 2017 blijft rijden en daarmee zou dus in theorie een 4e pagina aangemaakt moeten worden. De overeenkomst is dat de lijn vrijwel altijd dezelfde route en dienstregeling heeft gekend door de jaren heen.
Ik vind een 4e pagina een beetje zonde en eigenlijk zouden de voorgaande pagina's ook samengevoegd kunnen worden. Ditzelfde geldt overigens ook voor lijn 665 van Winsum naar Groningen Zernike. Wie denkt daar anders over?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ik weet niet of dit de juiste plek is om het te melden, maar het klopt niet dat de nieuwe lijn 630 Gilze - Stappegoor op de Spoelstraat en Kasteel Rhoonhof gaat stoppen, die haltes worden namelijk opgeheven per 10-12.
Volgens het busboekje gaat lijn 630 daar stoppen. Dus de haltes blijven gewoon bestaan, dat er hoogstwaarschijnlijk niemand van gebruik gaat maken is vers 2.
Het verbaast mij sowieso wel een beetje dat die rit naar Stappegoor blijft rijden, want zoveel volk zit er na de Reitse Hoevenstraat niet in.
Ik had juist begrepen van Arriva dat ze Spoelstraat en Kasteel Rhoonhof definitief gingen opheffen en dat op termijn die halte aan de Bredaseweg bij Koolhoven zou openen.
Zouden ze het bij Arriva misschien zelf over het hoofd hebben gezien?
Omdat ik meerdere malen heb gezien dat die pagina's vergeten mee te nemen worden bij een nieuwe dienstregeling. Hoe moet iemand bijvoorbeeld weten dat halte Leeuwarden Harmen Sytstrawei ooit bij station Leeuwarden huppeldepup heeft gelegen. De haltelijsten worden daardoor incompleet, daarnaast probeer ik het aantal haltes op de wiki terug te dringen (zoals aangegeven).
Bij Eijs-Wittem stond zelfs er zijn geen buslijnen bekend die hier stoppen. Compleet nutteloos dus.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
regenmaker schreef:Omdat ik meerdere malen heb gezien dat die pagina's vergeten mee te nemen worden bij een nieuwe dienstregeling. Hoe moet iemand bijvoorbeeld weten dat halte Leeuwarden Harmen Sytstrawei ooit bij station Leeuwarden huppeldepup heeft gelegen.
Doordat er een link bij de haltenaam staat in de routestrip allicht?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...