Hoezo Keolis, het is volgens mij allemaal prorail infra wat problemen geeftMarlinOV schreef:Ze hebben er een mooi zooitje van bij Prorail en Keolis :'). Ben benieuwt hoe soepel de nieuwe dienstregeling gaat beginnen zondag en maandag.
Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Bij een nieuwe vervoerder is het ook afwachten of er de eerste dagen wel optijd gereden wordt... duurt meestal even een paar dagen. Voorbeelden genoeg in iedergeval
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Provincie Overijssel: 'ProRail levert wanprestatie'
De provincie Overijssel is verbaasd over het handelen van ProRail. Overijssel is gisteravond pas ingelicht over de problemen op het traject tussen Zwolle en Kampen. "ProRail levert een wanprestatie", vertelt gedeputeerde Boerman.
Voor de provincie kwamen de problemen met de Kamperlijn uit de lucht vallen. Boerman is dan ook verbijsterd. "We zijn gisteravond pas ingelicht door ProRail."
De problemen kwamen pas aan het licht toen er treinen over het spoor reden. Boerman: "ProRail heeft vooraf onderzoek gedaan en voorbereidingen getroffen. De provincie kon deze problemen niet zien aankomen."
Lees verder: https://www.rtvoost.nl/nieuws/281413/pr ... nprestatie
De provincie Overijssel is verbaasd over het handelen van ProRail. Overijssel is gisteravond pas ingelicht over de problemen op het traject tussen Zwolle en Kampen. "ProRail levert een wanprestatie", vertelt gedeputeerde Boerman.
Voor de provincie kwamen de problemen met de Kamperlijn uit de lucht vallen. Boerman is dan ook verbijsterd. "We zijn gisteravond pas ingelicht door ProRail."
De problemen kwamen pas aan het licht toen er treinen over het spoor reden. Boerman: "ProRail heeft vooraf onderzoek gedaan en voorbereidingen getroffen. De provincie kon deze problemen niet zien aankomen."
Lees verder: https://www.rtvoost.nl/nieuws/281413/pr ... nprestatie
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
In de bijgewerkte netverklaring voor 2018 is in bijlage 17 (Tractie-energievoorzieningssystemen) te zien dat Zwolle-Kampen in de categorie baanvakken met een vermogensbeperking valt. Zwolle-Wierden voldoet volgens het kaartje wel aan de landelijke norm van 4000 A.
4000 A x 1500 V is 6000 kW, genoeg voor twee Flirt's die op vol vermogen optrekken.
In de ontwerp-netverklaring voor 2019 voldoet Zwolle-Kampen wel aan de norm.
4000 A x 1500 V is 6000 kW, genoeg voor twee Flirt's die op vol vermogen optrekken.
In de ontwerp-netverklaring voor 2019 voldoet Zwolle-Kampen wel aan de norm.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Prutsrail dus. Zeker stiekem van NS de opdracht gekregen even te saboteren voor deze dienstregeling :') iets met zuur zijn :Yedje schreef:Hoezo Keolis, het is volgens mij allemaal prorail infra wat problemen geeftMarlinOV schreef:Ze hebben er een mooi zooitje van bij Prorail en Keolis :'). Ben benieuwt hoe soepel de nieuwe dienstregeling gaat beginnen zondag en maandag.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Werkelijk totaal onbezonnen reactie. :neg:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ja, of het is bedoeld als humor, maar goed, stel je voor dat dat over het internet werkt :6
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Totaal misplaatst. Doe het dan niet.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Uhm, je weet dat hier ov-functionarissen meelezen nsimmelink94?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Maar niet als de treinen met twee treinstellen rijdenreisthijs schreef:In de bijgewerkte netverklaring voor 2018 is in bijlage 17 (Tractie-energievoorzieningssystemen) te zien dat Zwolle-Kampen in de categorie baanvakken met een vermogensbeperking valt. Zwolle-Wierden voldoet volgens het kaartje wel aan de landelijke norm van 4000 A.
4000 A x 1500 V is 6000 kW, genoeg voor twee Flirt's die op vol vermogen optrekken.
In de ontwerp-netverklaring voor 2019 voldoet Zwolle-Kampen wel aan de norm.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dan moeten ze maar niet tegelijkertijd vertrekken. Volgens dienstregeling is dat toch ook nooit precies tegelijk?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Klopt, meestal zit er één minuut tussen volgens planning. Maar in de praktijk is het vaak gelijk.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Komen er eigenlijk conducteurs op deze treinen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Van de Keolis Blauwnet website:
"Daarnaast reizen er altijd medewerkers Service & Veiligheid mee op onze treinen. Zij zijn er om de vragen van onze reizigers te beantwoorden, controleren vervoerbewijzen en grijpen in wanneer de situatie daar om vraagt. "
"Daarnaast reizen er altijd medewerkers Service & Veiligheid mee op onze treinen. Zij zijn er om de vragen van onze reizigers te beantwoorden, controleren vervoerbewijzen en grijpen in wanneer de situatie daar om vraagt. "
-
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Is het overigens geen idee om de treinen 1x per slag in Stadshagen te laten stoppen? Een rondje Kampen zou dan in een half uur wel moeten kunnen. Wellicht dat een enkele aansluiting in Zwolle er aan gaat omdat je dan daar 4 i.p.v. 6 minuten keertijd hebt, maar dan kun je in ieder geval Stadshagen bedienen. Bovendien zou je de mensen de optie mee kunnen geven om zonder meerkosten van Zwolle naar Stadshagen via Kampen te reizen (v.v) op die halve uren dat de trein er niet stopt. Met zo'n 22 minuten dan wel een lange reis, maar je kunt er als noodoplossing komen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dit idee wat jij schetst was ook ongeveer wat Keolis wilde gaan doen. Alleen Prorail wilde dat niet hebben, waardoor het hele plan niet door is gegaan.
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Heeft NS eigenlijk nog plannen voor de Buffels, of zijn die dingen onverkoopbaar?
Er staan al behoorlijk veel stellen weg te rotten rondom station Hengelo en station Nijmegen, is het de bedoeling dat ze daar allemaal blijven staan tot ze uit elkaar vallen?
Er staan al behoorlijk veel stellen weg te rotten rondom station Hengelo en station Nijmegen, is het de bedoeling dat ze daar allemaal blijven staan tot ze uit elkaar vallen?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Gerucht is dat ze al verkocht zijn aan Roemenië.
Grt. Stefan
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Zou dat dan de eigenaar van de wadlopers daar zijn?
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
NS is zo te zien begonnen met het leegrijden van de tanks
https://twitter.com/spoortbram/status/9 ... 1958879232
https://twitter.com/TBloemink/status/939441129996668928
https://twitter.com/spoortbram/status/9 ... 1958879232
https://twitter.com/TBloemink/status/939441129996668928
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Zo kan je het zien, het was echter bedoeld als deel van het afscheid van het laatste dieselmaterieel van NS.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
En dat natuurlijk omdat ze jaren op Zwolle - Groningen gereden hebben.
Overigens viel op mijn laatste ritje met DM'90 net voor Zwolle de motor uit en de trein stil
Overigens viel op mijn laatste ritje met DM'90 net voor Zwolle de motor uit en de trein stil
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
En dat natuurlijk omdat ze jaren op Zwolle - Groningen gereden hebben.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39319
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Vanaf 2006 was er een overschot aan dieselmaterieel waardoor er DM'90 tussen Zwolle en Groningen als stoptrein is gaan rijden, vervolgens is die dienst weer terug naar elektrisch materieel gegaan. Maar in december 2009 en januari 2010 keerden ze door materieeltekort als gevolg van het winterweer weer even terug op Zwolle - Groningen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Overschot aan dieselmaterieel bij NS, elektrisch materieel te kort.
Bij twijfel: gebruik beton.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten