Busbedrijf krijgt er nog deze maand tien Citaro’s bij, afkomstig van het Schiphol Sternet. Dan gaan ook eindelijk de laatste Jonckheeren (die nog steeds elke werkdag dienst doen) eruit.trolly schreef:Waarschijnlijk probeert het busbedrijf het materieeltekort op hetzelfde niveau te brengen als dat bij metro en tram
Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
En tóch gaat de frequentie van bus 15 omlaag in de ochtendspits om materieel te sparen Deze zijn waarschijnlijk nodig voor bus 248?
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ik heb geen idee hoe ze verdeeld gaan worden.
Het was vooral de Vervoersregio die de laatste Jonckheeren eruit wilde hebben. Met 14 dienstjaren zijn dat vermoedelijk zo’n beetje de oudste lijnbussen in Nederland. Nu worden ze vervangen door 10 jaar oude bussen maar vooruit...
Het was vooral de Vervoersregio die de laatste Jonckheeren eruit wilde hebben. Met 14 dienstjaren zijn dat vermoedelijk zo’n beetje de oudste lijnbussen in Nederland. Nu worden ze vervangen door 10 jaar oude bussen maar vooruit...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hoeveel Jonckheeren zijn er dan nog? Als dat er ook 10 zijn.. dan komt er per saldo geen uitbreiding natuurlijk.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Er zijn er nog vijf.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Okay. Dus uitbreiding met 5 bussen. Het is wat..
-
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr 24 nov 2017, 13:11
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vroeger reden er nog Jonckheer-voertuigen voor Schiphol Sternet, zijn waarschijnlijk ook weer terug gegaan naar Amsterdam. De actieve Jonckheer-voertuigen, reden die vroeger ook voor sternet, of alleen in Amsterdam?Busbedrijf krijgt er nog deze maand tien Citaro’s bij, afkomstig van het Schiphol Sternet. Dan gaan ook eindelijk de laatste Jonckheeren (die nog steeds elke werkdag dienst doen) eruit.
Overigens, die Citaro's zien er nog goed uit.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
De rode Jonckheeren zijn afgevoerd met ingang van de nieuwe concessie op 1 januari 2012.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Die Sternet Jonckheren reden bij weten op Sternet 192, die door GVB en CXX samen geexploiteerd werd. Toen de lijn terugging naar CXX eind 2011 gingen de Jonckheren er inderdaad uit.....
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
GVB reed de lijnen 192 en 195 alleen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 427
- Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 13:16
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
En lijn 199 naar het Amstelstation in het begin.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het sneeuwt en meteen is het een zooitje bij de metro door allerlei wisselstoringen.
http://www.at5.nl/artikelen/176170/metr ... winterweer
http://www.at5.nl/artikelen/176170/metr ... winterweer
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het GVB rijdt tenminste nog (grotendeels). Bij de NS valt steeds meer uit, Connexxion in Amstelland-Meerlanden is op het Sternet na allang naar binnen, Syntus Utrecht is grotendeels naar binnen, R-net vanuit Almere rijdt niet/nauwelijks meer, Arriva in Zuid-Holland Noord heeft de dienst een tijd lang gestaakt, enz.
Dan valt het me bij het GVB heel erg mee. Wel vertragingen, en af en toe een omleiding, maar bijna alles rijdt nog zo goed en zo kwaad als het gaat. Op het metronet is gewoon gekozen voor een lijnennet waarbij alle metrostations bereikbaar blijven, en er zo min mogelijk wissels gebruikt moeten worden. Dat vind ik een verdedigbare keuze, omdat hiermee de gevolgen voor de reiziger zoveel mogelijk beperkt blijven.
Dan valt het me bij het GVB heel erg mee. Wel vertragingen, en af en toe een omleiding, maar bijna alles rijdt nog zo goed en zo kwaad als het gaat. Op het metronet is gewoon gekozen voor een lijnennet waarbij alle metrostations bereikbaar blijven, en er zo min mogelijk wissels gebruikt moeten worden. Dat vind ik een verdedigbare keuze, omdat hiermee de gevolgen voor de reiziger zoveel mogelijk beperkt blijven.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Temidden van alle dagelijkse ellende toch nog een belangrijke mijlpaal voor de Noord/Zuidlijn:
;)
;)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het blokje "jaar" mist.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
22 jaar? :D
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Was dat hele NZ-lijn-verhaal soms rond 1996 begonnen?
Laatst gewijzigd door Zugführer op ma 11 dec 2017, 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Reden: quote verwijderd, was vorige bericht
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
In 1997 was het referendum over wel of geen NZL.....meerderheid was tegen, mezelf inclusief, maar opkomst was te laag, dus uitslag was ongeldig, helaas. Nu zijn we 20 jaar en ruim 3000 miljoen euro verder.......
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Krieg noe wa...Alargule schreef:[...]
Poging tot verbetering - knutselwerkje in Paint, want het gaat me vooral om het idee:
[...]
(aan het eind van de stempagina - ook GVB klopt zich graag op de borst, want iemand moet het doen.)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Lieve Alargule, displays met grijze achtergrond hadden ze al heel lang in de impressies tijden voor jouw concept. Leuk geprobeerd verder! _O-
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja, daar kom ik nu dus ook achter, geinponem.
Ach, leuk geprobeerd
Ach, leuk geprobeerd
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
GVB bussen gaan naar binnen. Trams en metro’s blijven rijden.
De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
GVB bussen gingen om 16:27 naar binnen. Communicatie heeft lang geduurd.
Het bericht op de website dat ze rijden was al erg aanstellerig.
Het bericht op de website dat ze rijden was al erg aanstellerig.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
EBS meldt op twitter:
Bussen kunnen door hevige sneeuwval busstation IJzijde niet bereiken. Vertrekken vanaf Prins Hendrik Plantsoen en halte PH kade.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten