Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018-2033)
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Vanochtend waren er al materieel pro... de 2 drukste ritten naar Zwolle reden met een 4tje waar normaal dubbele lengte zou moeten rijden
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Precieze reden weet ik ook niet (andere concessie...)
De schuiftredes schijnen wel last te hebben van het grove zand dat op veel perrons is gestrooid (vanwege de gladheid?).
Ik begreep dat er toch ook wat storingen aan de treinstellen zijn. Door dan de sneltrein te laten vervallen (die uiteindelijk toch extra is) kun je de rest natuurlijk wel blijven rijden.
Er lopen gedurende de hele dag overigens extra machinisten en ook storingsmonteur van Stadler rond om alles zo soep mogelijk te laten verlopen. Er wordt dus echt wel met man en macht gewerkt om de boel op de rit te krijgen, maar met een hoop nieuwe mensen, nieuwe treinen, kun je natuurlijk verwachten dat de eerste dagen niet vlekkeloos zullen gaan. Dat het dan net ook nog eens flink winterweer geeft helpt dan ook niet echt mee natuurlijk...
Ben erg benieuwd hoe het volgende week zal gaan als iedereen een beetje gewent is.
De schuiftredes schijnen wel last te hebben van het grove zand dat op veel perrons is gestrooid (vanwege de gladheid?).
Ik begreep dat er toch ook wat storingen aan de treinstellen zijn. Door dan de sneltrein te laten vervallen (die uiteindelijk toch extra is) kun je de rest natuurlijk wel blijven rijden.
Er lopen gedurende de hele dag overigens extra machinisten en ook storingsmonteur van Stadler rond om alles zo soep mogelijk te laten verlopen. Er wordt dus echt wel met man en macht gewerkt om de boel op de rit te krijgen, maar met een hoop nieuwe mensen, nieuwe treinen, kun je natuurlijk verwachten dat de eerste dagen niet vlekkeloos zullen gaan. Dat het dan net ook nog eens flink winterweer geeft helpt dan ook niet echt mee natuurlijk...
Ben erg benieuwd hoe het volgende week zal gaan als iedereen een beetje gewent is.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Vandaag ook enkele treinen gezien met de volgende defecten:
-7309 waarvan een aantal schermen geen informatie tonen en 2 van de 3 schuiftredes aan 1 kant defect zijn
-7406 en 7302 zonder reisinfo of omroep en ook hadden beiden een deceft toilet.
-7309 waarvan een aantal schermen geen informatie tonen en 2 van de 3 schuiftredes aan 1 kant defect zijn
-7406 en 7302 zonder reisinfo of omroep en ook hadden beiden een deceft toilet.
https://instagram.com/ov_veluwe?igshid=1fcz6qmvpo302
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Buurtbus chauffeur bij Syntus Utrecht
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Welke treinconcessie is vlekkeloos overgegaan naar een andere vervoerder? Kinderziektes moet je de eerste weken altijd maar voor lief nemen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
7309 heeft inderdaad geen reisinfo, automatische omroep ook niet... (en een machinist die dan zelf vergeet de stations om te roepen) en een niet werkende wifi
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Als je het vergelijkt met Arriva Limburg ten zuiden van Roermond vorig jaar is dit echt stukken beter, en die hebben dan ook nog eens grotendeels dubbelspoor.JWM schreef:Welke treinconcessie is vlekkeloos overgegaan naar een andere vervoerder? Kinderziektes moet je de eerste weken altijd maar voor lief nemen.
En in de Achterhoek en op de Emmerlijn was het de eerste weken ook puinhoop in december 2012.
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
De Sprinter van 11:35 van Enschede naar Zwolle is zojuist vertrokken zonder passagiers en zonder de juiste machinist en zonder conducteurs, omdat hij op het verkeerde spoor stond en de borden dat niet aangaven. Bij de betreffende trein stond niet instappen en geen dienst.
Zodra de mensen van Keolis op het perron doorhadden dat we op het andere spoor moesten zijn liepen we er met z'n allen heen, maar reed de trein gewoon leeg weg. Met de verkeerde machinist dus. Personeel Keolis is met stomheid geslagen. Zowel om de miscommunicatie als om het feit dat een machinist zonder passagiers wegrijdt.
Zodra de mensen van Keolis op het perron doorhadden dat we op het andere spoor moesten zijn liepen we er met z'n allen heen, maar reed de trein gewoon leeg weg. Met de verkeerde machinist dus. Personeel Keolis is met stomheid geslagen. Zowel om de miscommunicatie als om het feit dat een machinist zonder passagiers wegrijdt.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Toen ik nog dagelijks van de Maaslijn gebruik maakte stonden de schuiftredes van de GTW vaak uit met glad en koud weer. De reden hiervan weet ik niet. Wellicht hetzelfde probleem?marvinkok schreef:Precieze reden weet ik ook niet (andere concessie...)
De schuiftredes schijnen wel last te hebben van het grove zand dat op veel perrons is gestrooid (vanwege de gladheid?).
-
- Berichten: 33
- Lid geworden op: do 17 aug 2017, 15:24
- Locatie: Zwolle
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Mijn vriendin kwam toenet helemaal niet van Kennispark af. Eerste had zoveel vertraging dat die uitviel, de trein erna was te vol om in te stappen, en deze heeft ook weer vertraging (ze is maar naar de bus gegaan...)
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ik zie nu dat je de punctualiteit van het Kamperlijntje een beetje in de gaten kunt houden met een webcam die recent geplaatst is voor de bouw van de busbrug van station Zwolle Webcam
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Bijzondere dat Keolis ervoor kiest om zo vroeg al te stoppen met de de dienstregeling. Waarom zouden ze niet nog een uurtje door kunnen gaan? Ook voor het uitgaan in Hengelo en vooral Enschede niet echt ideaal, dan was het met NS toch wel beter geregeld.
https://www.tubantia.nl/enschede/publie ... ~a3966ad2/
https://www.tubantia.nl/enschede/publie ... ~a3966ad2/
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Als er geen vervoer na 0:00 vereist is gaat Syntus ook geen treinen rijden na 0:00. Best wel logisch in mijn ogen. Daarbij rijdt de trein van 23:35 nu door naar Zwolle, terwijl die voor december nog tot Wierden reed. Dat is wel weer positief.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Het lijkt mij eerder een keuze vanuit de provincie welke ritten Keolis moet rijden
-
- Berichten: 3663
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ik zei ook dat als er geen vervoer na 0:00 vereist is, Syntus ook geen treinen laat rijden na 0:00. Dus als de provincie geen nachtvervoer (na 0:00) vereist, doet Syntus dat niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Dat de provincie geen subsidie biedt voor het inleggen van zo'n rit in de basisdienstregeling is dat jammer, maar Keolis mag altijd nog een extra rit op eigen risico inleggen. Zeker als je, zoals de Tubantia aangeeft, 3000 reizigers verwacht, is het lichtelijk kansloos vanuit Keolis dat hier niet op ingespeeld wordt. :X
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Enig idee wat een extra treinrit kost en wat het oplevert? Die 3000 reizigers is ook een tamelijk onzekere factor aangezien die er alleen zijn als de wedstrijd uitdraait op strafschoppen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Waarom betaalt fc Twente dan niet een extra rit?
Vergeet ook niet dat er extra s&v nodig is met die drukte, dus dat loopt aardig in de euro's meteen...
Zorgen dus dat je niet net na de wedstrijd met de auto rond het stadion bent dus :')
Vergeet ook niet dat er extra s&v nodig is met die drukte, dus dat loopt aardig in de euro's meteen...
Zorgen dus dat je niet net na de wedstrijd met de auto rond het stadion bent dus :')
-
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Een verlenging en dan ook nog strafschoppen gaat het waarschijnlijk niet worden, gezien de dramatische prestaties van de Tukkers dit seizoen.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ow? Dezelfde wedstrijd voor de competitie eindigde in een gelijkspel :Y
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Ben ook wel benieuwd naar wat ze precies willen gaan doen met de inzet van V&S en van wie dat moet komen; in principe stopt NS niet meer op dat soort tijden op Kennispark. Wanneer er extra treinen moeten rijden, zullen dat de stoppers van NS waarschijnlijk wel zijn of een enkele IC.
Dagboek van een conducteur is hier te koop. Niet duur.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
IC's zullen dan idd wel extra stoppen.
De 7000 doortrekken gebeurd schijnbaar niet meer tijdens wedstrijden sinds 10 december, dat scheelt je ook wel aardig in capaciteit...
De 7000 doortrekken gebeurd schijnbaar niet meer tijdens wedstrijden sinds 10 december, dat scheelt je ook wel aardig in capaciteit...
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Keolis kaatst de bal terug naar FC Twente: https://www.tubantia.nl/fc-twente/trein ... ~af2d53c9/
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
€1700 vind ik een redelijk bedrag voor een extra trein.
Waarschijnlijk van Syntus zelf in combinatie met beveiligers van een uitzendbureau.Mikos schreef:Ben ook wel benieuwd naar wat ze precies willen gaan doen met de inzet van V&S en van wie dat moet komen.
Na 0:00 is er waarschijnlijk te weinig vervoersvraag, diverse buslijnen stoppen ook rond die tijd, dus begrijp de keuze van de provincie wel.Erno-BE schreef:Als er geen vervoer na 0:00 vereist is gaat Syntus ook geen treinen rijden na 0:00. Best wel logisch in mijn ogen. Daarbij rijdt de trein van 23:35 nu door naar Zwolle, terwijl die voor december nog tot Wierden reed. Dat is wel weer positief.
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Die 1700 is de extra bijdage die Keolis vraagt, de daadwerkelijke kosten zijn naar eigen zeggen hoger. Voor een ritje van een uur (inclusief de leeg mat-rit terug van Wierden naar Enschede) vind ik dat eigenlijk vrij belachelijk, daarvan kan je in die tijd zeker 25 man aan het werk zetten... _O-Mr-W schreef:€1700 vind ik een redelijk bedrag voor een extra trein.
-
- Berichten: 157
- Lid geworden op: wo 11 mar 2015, 16:58
Re: Concessie Zwolle - Enschede/Kampen (2018 - 2033)
Waarschijnlijk hebben ze al even zitten rekenen wat het kost om al die leuke nieuwe zonneschermen waar dronken supporters mee kunnen spelen weer te repareren/vervangen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten