Mwa...gebruiker77 schreef:Rijden de waterstofbussen eigenlijk al?

Tot nu toe is het nog maar een paar keer echt mis gegaan, het gros van de bussen rijdt gewoon. Er is wel een groot verschil tussen de elektrische VDL's in het zuiden en deze. In Eindhoven bijvoorbeeld kunnen de bussen alleen opladen op de stalling. Een bus rijdt dus een paar rondjes, gaat terug naar de stalling om op te laden en rijdt dan weer een paar rondjes. In Groningen rijden de bussen de hele dag en laden ze op de eindpunten op. Het zogeheten 'opportunity charging'. Dat is nieuw en vereist dus nog wat bijstellen en uitproberen. Het winterweer van vorige week hielp dan ook niet echt mee.ZipperZapper schreef:Hoe kan het dat het in het zuiden van het land en op de eilanden stikt van de elektrische VDL's, maar ze bij Qbuzz GD weer alleen met pech langs de weg staan? :?
Wat denk je van chauffeurs met de (chauffeurs)airco op standje diepvries zetten en met het raampje open? Dan gaat het ook wel weer snel.Kevster schreef:Ze hebben meen ik vooral last gehad met onderweg opladen door de sneeuw en ijsvorming.. Ook zie ik sommige chauffeurs ook jakkeren met zo'n bus, geen wonder dat de accu sneller dan gepland leegraakt dan.
Kwaliteitsproduct is wel een groot woord voor zo'n VDL. Laat die kwaliteitsfabrikant even na al die jaren ervaring een bus bouwen zonder raamstijlen waar een complete auto in verdwijnt aan de zijkant. Die aan de voorkant laat een fiets verdwijnen, de betaaltafel zit te ver weg, voorin rammelt er genoeg (wat misschien extra opvalt door het gebrek aan motorgeluid).Suus schreef:Buschauffeurs hebben gewoon geen ervaring met een Nederlands kwaliteitsproduct ;-)
Nooouuu, ik weet niet of jij die oranje brievenbussen vanMdk schreef:Over het algemeen staat VDL wel bekend als een bedrijf dat hoogwaardige producten maakt
In het zuiden van het land rijden ze ook met een pantograaf, evenals op de eilanden.Lijn65 schreef:Tot nu toe is het nog maar een paar keer echt mis gegaan, het gros van de bussen rijdt gewoon. Er is wel een groot verschil tussen de elektrische VDL's in het zuiden en deze. In Eindhoven bijvoorbeeld kunnen de bussen alleen opladen op de stalling. Een bus rijdt dus een paar rondjes, gaat terug naar de stalling om op te laden en rijdt dan weer een paar rondjes. In Groningen rijden de bussen de hele dag en laden ze op de eindpunten op. Het zogeheten 'opportunity charging'. Dat is nieuw en vereist dus nog wat bijstellen en uitproberen. Het winterweer van vorige week hielp dan ook niet echt mee.ZipperZapper schreef:Hoe kan het dat het in het zuiden van het land en op de eilanden stikt van de elektrische VDL's, maar ze bij Qbuzz GD weer alleen met pech langs de weg staan? :?
Eindhoven hebben ze speciale busbanen voor deze elektrische bussen, waardoor ze minder hoeven af te remmen en optrekken. Stedenbouw technisch is niet te vergelijken tussen Groningen en Eindhoven. In Groningen zijn smalle kleine straatjes waar de bus langs moet met gewoon verkeer (een oude stad) en de elektrische lijnen in Eindhoven speciale brede busbanen door de gehele traject(nieuwe stad). Ga een keer voor de gein rijden in lijn 401 of een andere 40x lijn. Op de wadden eilanden in Friesland is ook een totale andere wereld. Daar rijden ze met lagere frequenties en kortere afstanden.ZipperZapper schreef:Hoe kan het dat het in het zuiden van het land en op de eilanden stikt van de elektrische VDL's, maar ze bij Qbuzz GD weer alleen met pech langs de weg staan? :?
Laden (contact maken) doet de pantograaf wel volledig als deze er scheef in staat?JeroenSpock schreef: (..)
En ik weet niet met hoeveel druk hij de pantograaf omhoog in de laadkap drukt, maar als je er ondanks de speling in lengte en breedte scheef onder staat komt de lader er scheef in te staan en druk hij de kap scheef onder de paal. Vraag me af hoe lang dat goed gaat met die kunststof laadkappen.
De pantograaf ís toch de manier van opladen, of mis ik nu wat?Lijn65 schreef:Lees mijn bericht nog eens. Ik had het niet over de pantograaf maar over de manier van opladen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten