NS heeft tevreden klanten

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
isadora

NS heeft tevreden klanten

Bericht door isadora »

De klanten van NS hebben het spoorwegbedrijf hoger gewaardeerd dan vorig jaar:
https://nos.nl/artikel/2209714-ns-reizi ... nreis.html
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
ODRAIL

Re: NS heeft tevreden klanten

Bericht door ODRAIL »

Hmm ... ik vrees dat dat dit zo'n wc eend onderzoek is :? :wink: .
Suus
Contacteer:

Bericht door Suus »

Nou, ik denk het niet. De hoeveelheid enquêtes die NS op de klant afstuurt is echt gigantisch.

In de trein, via e-mail, na contact met de klantenservice. Altijd wil men weten of ik wel tevreden ben.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
isadora

Bericht door isadora »

KM46 schreef:Hmm ... ik vrees dat dat dit zo'n wc eend onderzoek is :? :wink: .
Hoe weet ik, dat iets een wc-eend-onderzoek is?
Een groene eend of zo iets?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
katvis

Bericht door katvis »

Wij van WC Eend raden WC Eend aan. M.a.w. onderzoek door de NS zal nooit zeggen dat de NS ontevreden klanten heeft. Dat bedoelt KM46.
PSA: Links gaan, rechts staan
ODRAIL

Bericht door ODRAIL »

Precies :pos: :wink: .
isadora

Bericht door isadora »

Maar KPMG heeft toch netjes een audit uitgevoerd?
Of is dat weer een andere eend?
Daniel
OVNL-bestuurslid
Contacteer:

Bericht door Daniel »

Suus schreef:Nou, ik denk het niet. De hoeveelheid enquêtes die NS op de klant afstuurt is echt gigantisch.

In de trein, via e-mail, na contact met de klantenservice. Altijd wil men weten of ik wel tevreden ben.
Maar die enquêtes zijn wel vaak wat sturend: je kunt aangeven hoe tevreden je bent, maar als je ontevreden bent over iets kan je vaak niet aangeven waarom. Dat maakt het niet waarschijnlijk dat NS juist van die verbeterpunten iets kan leren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
katvis

Bericht door katvis »

Het is maar hoe blij je wordt van zulke antwoorden. Je zou het bijna een soort omgekeerd zelfmedelijden kunnen noemen. Zeggen dat alles goed is terwijl het zo erg wordt gestuurd, maar vervolgens "Hoe kan dat dan?" roepen als er blijkt dat klanten in realiteit allesbehalve tevreden zijn.
Mdk

Bericht door Mdk »

Ik moet zeggen dat ik zelf best tevreden ben over de ns, natuurlijk gaat niet alles altijd perfect (en soms gaat alles gewoon kut). Maar over het algemeen doet de ns het wat mij betreft erg goed, ik heb steeds minder vaak vertraging, en heb bijna nooit hoeven staan. Het enige minpuntje wat mij betreft is dat er soms nog echt oude troep rondrijdt op het spoor, bijv. Ddz's en sgm's. Maar saar zit ik gelukkig zelf zo goed als nooit in.
Bij twijfel altijd klagen
katvis

Bericht door katvis »

DDZ kan je toch geen oude troep noemen? En de SGMm's worden komend jaar vervangen. Overigens is oud materieel onontkombaar, alles heeft z'n economische levensduur en men gaat niet ieder jaar nieuwe treinen aanschaffen. Ben trouwens zelf ook wel van mening dat er met de NS vrij weinig mis is, maar zo vaak zit ik nou ook weer niet in de trein.
Mdk

Bericht door Mdk »

Sorry, ik bedoelde natuurlijk de dd-ar stammetjes.
Western Soldier

Bericht door Western Soldier »

DDZ zijn feitelijk gewoon gereviseerde DDAR stammen en die zijn wel redelijk oud. Ze zijn wat vernieuwd inderdaad, maar echt nieuw wil ik ze niet noemen. De SGM vind ik bovendien ook nog wel prima. Ik heb daar nooit problemen mee.
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Jef400

Bericht door Jef400 »

Ik vind de SGM's qua comfort wel tekort komen. Maar dat is slechts mijn mening. Weet iemand hoe die stellen er technisch aan toe zijn?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Western Soldier

Natuurlijk, ze zijn niet zo goed als de ICM of de VIRM, maar ik vind ze fijner dan de Flirt en de SLT en zelfs de DDZ is nauwelijks beter
katvis

Bericht door katvis »

Ik vind de DDZ's erg fijne treinen. Misschien komt dat wel omdat ik altijd wel die loungebank weet te scoren *trein*. Wat betreft de SGMm's, ik vind ze ruimer dan de SLT's, die voor mij als opgehemelde metro's overkomen.
ArrivaBas
Contacteer:

Bericht door ArrivaBas »

De laatste keren dat ik met SGMm reisde waren slechts stukjes van drie à vier minuten. :') Over het algemeen heb ik niets tegen de SGMm, maar het geluid is nogal irritant doch herkenbaar op topsnelheid. Het geluid van een FLIRT bij optrekken is overigens net zo irritant.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Western Soldier

luka23 schreef:Ik vind de DDZ's erg fijne treinen. Misschien komt dat wel omdat ik altijd wel die loungebank weet te scoren *trein*. Wat betreft de SGMm's, ik vind ze ruimer dan de SLT's, die voor mij als opgehemelde metro's overkomen.
Wat je over de SLT zegt, het is haast een veredelde metro inderdaad, al pak ik veel liever de echte metro, behalve de M5 dan. De DDZ mag je van verwachten dat hij als IC beter is dan de sprinters. Dat is hij wel, maar de ICM en de VIRM zijn als IC naar mijn mening echt vele malen beter. Enige nadeel is dat de ICM op sommige plekken vaak vol zit in de weekenden, doordat NS te korte treinen inzet. Terwijl dat op trajecten met de VIRM er zelden gestaan moet worden. Alleen tussen Ede-Wageningen en Utrecht Centraal moet ik af en toe staan als er een 4-tje wordt ingezet.
Mdk

Bericht door Mdk »

Dat is maar goed ook, want staan in een dubbeldekker als je lang bent is echt niet te doen. In een ivm daarintegen is het nogsteeds vervelend, maar krijg je er geen acute hernia van.
katvis

Bericht door katvis »

Western Soldier schreef:
...al pak ik veel liever de echte metro, behalve de M5 dan.
Wat is er mis met M5's?
VIRM

Bericht door VIRM »

Wat mijn ervaringen betreft gaat het over het algemeen wel goed. Uiteraard heb je wel eens de incidentele grote verstoring waarbij de reisinformatie het (deels) laat fweten, maar zo heel vaak komen die ook niet voor.

Qua comfort kan er hier en daar nog wel een verbeterslag worden gemaakt. SLT is te doen in de tweezits, maar bij een goed gevulde trein zijn de vierzitsen niet echt comfortabel, vooral niet als het een vierzits betreft waar je je benen niet kwijt kunt. Dat de stoelen aan de smalle kant zijn, vooral aan de raamkant, helpt ook niet mee. Hopelijk wordt hier bij de inrichting van de SNG goe dnaar gekeken.
Hoewel ik eraan begin te wennen, blijf ik de VIRMm een achteruitgang vinden.

Er zijn uiteraard nog wel diverse verbeterpunten:
- Materieellengte in de avonduren en in het weekend. Ik wil niet weten hoe vaak ik tussen Amsterdam en Zaandam heb gehoord ''dan maar in de eerste klas'.
- De zichtbaarheid van HC''s, of het nu een controleronde of serviceronde is, kan denk ik ook veel beter. Ik verbaas mij er wel eens over hoe lang je in het weekend op lange trajecten onderweg kunt zijn zonder dat er een HC langs komt wandelen.
- Meer aandacht voor de schoonmaak kan geen kwaad. Dat kan op sommige vlakken beter, evenals reizigers aansporen er geen rotzooi van te maken.-
Beul van de blindegeleidelijn
Chrysa

Bericht door Chrysa »

luka23 schreef: Wat is er mis met M5's?
Het GVB weet niet wat 'comfort' betekent.
SLToilet

Bericht door SLToilet »

luka23 schreef:Ik vind de DDZ's erg fijne treinen. Misschien komt dat wel omdat ik altijd wel die loungebank weet te scoren *trein*. Wat betreft de SGMm's, ik vind ze ruimer dan de SLT's, die voor mij als opgehemelde metro's overkomen.
Als je op de loungebanken kan zitten is het heerlijk ja. Voor het overige is de liefde wmb bekoeld sinds de inzet in de 6600 afgelopen jaar. Vergeleken met de oude 13600 pre-2017 waren er vaker defecte treinen om maar een voorbeeld te noemen. Ze zijn ouder en daarmee toch gevoeliger voor storingen. De nieuwe FLIRT's zijn, afgezien van de harde stoelen toch echt een grote sprong voorwaarts. Daarmee kan ik echt tevreden zijn, en dat heeft mede ook te maken met de stopcontacten maar ook met de eenvoud om de trein in en uit te stappen, de lichtinval die hoort bij sprinters, dat soort dingetjes. De kleine details. Maar dus ook de betrouwbaarheid.

Mijn favoriete materieel blijft echter de ICM omdat ik daar heerlijk kan in slaap kan kakken en je gewoon een heerlijke IC-waardige stoel hebt. De VIRM's blijven wat dat betreft heel ver achter, maar met de revisie lopen ze wel een stukje in. Beenruimte speelt voor mij amper een rol, al zouden stoelen op 73cm van elkaar staan, het maakt pas echt een verschil of ik normaal kan zitten (wat ik altijd wel kan) versus languit liggen (lukt bij mij alleen op de loungebanken met voeten van de bank af en alleen bij Amtrak zonder complicaties).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Western Soldier

De VIRM is ook wel heel prettig. Daar kan je ook redelijk onderuit gezakt in de stoelen zitten. Ook prettig is dat de VIRM zeer gelijkmatig optrekt en je nauwelijks haperingen voelt. Dat wat de DDZ nog wel heeft. De VIRM heeft verder ook een rechte rugleuning, wat de DDZ niet heeft. Ook een groot nadeel van de DDZ is dat ik regelmatig moeite moet doen om een plek te vinden waarmee ik prettig door het raam kan kijken.
Durashift

Bericht door Durashift »

isadora schreef:Maar KPMG heeft toch netjes een audit uitgevoerd?
Of is dat weer een andere eend?
Ja, een 100 jarige eend met een bevlekt hoofdkantoor. :?

https://www.volkskrant.nl/binnenland/ou ... ~a4506925/

~~~~~~~~~~~~~~

Rikus had er, op de radio, ook een ongezouten mening over hoorde ik gisteren. :)
(zou het ff terug moeten zoeken, was op radio1 rond het middaguur).
Plaats reactie