Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Bee schreef:Maarja, een groot deel van het gebied waarin wordt gereden zijn toch echt steden en voorsteden. Den Haag - Leiden is bijna aaneengesloten, Zoetermeer, Delft, Pijnacker/Nootdorp zijn niet meer die piepkleine dorpjes van jaren/eeuwen, je kan je afvragen hoe streek het daar nog is.
Er is nog genoeg streek. Vanuit het Westland zitten mensen iig nog vrij lang in de bus. Helaas is dat met die nieuwe bussen gewoon geen pretje. Op de 4-zits plaatsen kan je bijna niet normaal met 4 personen zitten. Dit was natuurlijk altijd al niet zo'n hele fijne ervaring, maar nu is dat gewoon een compleet drama. Daarnaast zijn er ook nog eens veel minder zitplaatsen. Verder hebben deze bussen ook nog van die mooie bankjes waar je precies niet met 2 mensen op past, maar die wel breder zijn dan 1 zitplaats. Ze zitten helemaal voorin de bus. Iemand enig idee of ze deze hats-klats-bankjes voor 1 of voor 2 zitplaatsen tellen?
Persoonlijk heb ik liever een bus met voldoende zitplaatsen en stoelen die goed zitten, met voldoende beenruimte, dan een dame die zegt dat we de halte "Krakeelpolderweg" naderen.
Als ik eerlijk moet zijn heb ik zeker geen problemen met de beenruimte in de Lion's City's. Zeker in vergelijking met de Ambassadors waar ik dagelijks in zit, is het stukken beter geregeld als in de Lion's City's. Wel vind ik, dat inderdaad de stoelen niet comfortabel genoeg zijn voor langere ritten.
Overigens, de bankjes die voorin staan zijn voor 1 persoon ontworpen. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Veel schade aan Veolia-bussen Haaglanden Geplaatst op: maandag 28 september 2009 om 16:25 Laatst bijgewerkt: maandag 28 september 2009 om 16:27
De bussen van vervoersmaatschappij Veolia hebben in de eerste vier weken in Haaglanden enorme schade geleden. Een woordvoerster en concessiedirecteur Haaglanden Ruud Verhulst van Veolia spreken beiden over een "meer dan gemiddelde schade". Lees verder
Veolia is er hier vroeg bij. Nu zijn er veel bussen met schade, straks veel bussen zonder gas en daarna gaat Veolia het handje ophouden bij de stadsregio om geld te vangen, anders rijden er geen bussen meer. Gebeurt ergens in het zuiden des lands ook.
WSM schreef:Wat dan nog? Is dat een excuus om mensen die een langere busrit maken ook maar te voorzien van het comfort van Mat '64?
We gaan hier niet Mat'64 zitten te beledigen, he?
Chauf21 schreef:Veel schade aan Veolia-bussen Haaglanden
De bussen van vervoersmaatschappij Veolia hebben in de eerste vier weken in Haaglanden enorme schade geleden. Een woordvoerster en concessiedirecteur Haaglanden Ruud Verhulst van Veolia spreken beiden over een "meer dan gemiddelde schade".
Dat zal dan wel vooral imago-schade zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van station Delft naar metrostation Spaklerweg (in Amsterdam) en weer terug.
Als het zelfde zit als de mat64 dan redt je de rit wel.
Eigelijk had ik nog een vraag, ik heb gelezen dat er doordeweeks s'morgens voordat de bloemenvelig in Honselerdijk start dat er 8 lijnen er naar toe rijden en na afloop ook 8 lijnen.
Zijn er zoveel werknemers dat deze bussen een beetje vol zitten?
Westlanders ontevreden over Veolia Geplaatst op: zondag 4 oktober 2009 om 15:34 Laatst bijgewerkt: zondag 4 oktober 2009 om 15:35
Westlanders zijn niet tevreden over de nieuwe streekvervoerder Veolia. Progressief Westland overhandigt dinsdag een rapport aan de verkeerswethouder Bram Meijer met daarin veel klachten over de busmaatschappij. De partij heeft in de afgelopen weken tientallen klachten verzameld over bussen die te laat zijn of niet rijden en over veel te volle bussen die lang over de snelweg moeten rijden. Lees verder
Ik neem aan dat die wethouder een ingang heeft bij het stadsgewest Haaglanden (de gemeente Westland is immers zelf onderdeel ervan, en wethouder Meijer is onderdeel van het bestuur van het stadsgewest).
Bussen zijn niet oud maar stoffering begint er steeds afgetrapter uit te zien en de bussen zelf klinken ook steeds brakker.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.