Dienstregeling 2019
Dienstregeling 2019
Voor 98% van de reizigers wijzigt er niets: http://nieuws.ns.nl/eerste-doorkijkje-d ... ert-niets/
Er komen aanpassingen op Den Haag - Gouda, een vijfde trein op de HSL tussen Rotterdam en Amsterdam en mogelijk een derde trein naar Londen.
Er komen aanpassingen op Den Haag - Gouda, een vijfde trein op de HSL tussen Rotterdam en Amsterdam en mogelijk een derde trein naar Londen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2019
Vreemd dat er niets in staat over optimalisatie in West-Brabant. NS had beloofd om hiernaar onderzoek te doen voor de dienstregeling 2019. En zoals her en der op het forum al is aangegeven, zijn er best realistische mogelijkheden, zelfs met de vereiste extra goederenpaden op de Brabantroute.
Re: Dienstregeling 2019
Lille vervalt in december als bestemming van Thalys. Vanaf april is er tot 2x/dag een trein naar Charles de Gaulle en Disneyland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2019
Hmm, iets van EZehMET tussen Gouda en Utrecht dus? Ben benieuwd naar hoe ze dat precies willen opzetten.
Tussen Gouda en Utrecht is het ongetwijfeld een verbetering (en dat zijn toch de meeste reizigers), maar de huidige opzet is juist weer handig voor reizigers uit Amersfoort en verder die nu elk kwartier naar zowel Den Haag als Rotterdam kunnen reizen. Dat zal dan een wat schevere kwartiersdienst worden, of zelfs een halfuursdienst als er treinen naar voren schuiven.
Tussen Gouda en Utrecht is het ongetwijfeld een verbetering (en dat zijn toch de meeste reizigers), maar de huidige opzet is juist weer handig voor reizigers uit Amersfoort en verder die nu elk kwartier naar zowel Den Haag als Rotterdam kunnen reizen. Dat zal dan een wat schevere kwartiersdienst worden, of zelfs een halfuursdienst als er treinen naar voren schuiven.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling 2019
Benieuwd wat ik me dáár nou weer bij moet voorstellen :?nieuws.ns.nl schreef:Deze rijdt echter eerst nog in plaats van de Intercity direct, waarna deze doorrijdt naar Brussel. Straks komt deze trein dus bovenóp de Intercity direct.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
-
- Berichten: 132
- Lid geworden op: ma 22 jan 2018, 15:09
Re: Dienstregeling 2019
De overstap in Tiel tussen Arriva en Ns verbetert op zijn vroegst in 2021 :@.
Tegenwoordig reis ik voornamelijk met de NS richting Rotterdam .
Re: Dienstregeling 2019
Nou, de vijfde ICD en die Benelux gaan praktisch bovenop elkaar rijden. Eerst vertrekt de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] en drie minuten later dan de Benelux. Zowel vanuit Rotterdam als vanuit Amsterdam.trolly schreef:Benieuwd wat ik me dáár nou weer bij moet voorstellen :?nieuws.ns.nl schreef:Deze rijdt echter eerst nog in plaats van de Intercity direct, waarna deze doorrijdt naar Brussel. Straks komt deze trein dus bovenóp de Intercity direct.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2019
Nog een paar dingen die me zo snel lezend opvielen:
IC Rotterdam-Utrecht wordt in de spits doorgetrokken naar Houten Castellum.
ICE voortaan de hele dag hetzelfde pad tussen Amsterdam en Utrecht, ze vinden een snelle ICE nu toch belangrijker dan een strakke 10-minutendienst.
Die andere IC-verdeling is ook geen doel, maar een gevolg van de aanpassingen om Lansingerland-Zoeterneer te kunnen openen zonder dat er IC's in Zoetermeer moeten stoppen.
IC Rotterdam-Utrecht wordt in de spits doorgetrokken naar Houten Castellum.
ICE voortaan de hele dag hetzelfde pad tussen Amsterdam en Utrecht, ze vinden een snelle ICE nu toch belangrijker dan een strakke 10-minutendienst.
Als de IC's 5 minuten na elkaar gaan vertrekken (ipv 3 nu) is het maximale interval 10 minuten.Daniel schreef:Hmm, iets van EZehMET tussen Gouda en Utrecht dus? Ben benieuwd naar hoe ze dat precies willen opzetten.
Die andere IC-verdeling is ook geen doel, maar een gevolg van de aanpassingen om Lansingerland-Zoeterneer te kunnen openen zonder dat er IC's in Zoetermeer moeten stoppen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2019
De [serie=Sprinter|2018|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie] wordt ingehaald op Gouda, de lange stops in Gdg en Wd vervallen. Treinen van/naar Rotterdam/Den Haag verliezen in Gouda hun vaste spoor per richting.Daniel schreef:Hmm, iets van EZehMET tussen Gouda en Utrecht dus? Ben benieuwd naar hoe ze dat precies willen opzetten.
Interval van de IC's tussen Ut en Gd wordt 10-5-10-5 over een half uur. De keringen van de [serie=Intercity|2018|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] en [serie=Intercity|2018|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] wordt in Utrecht in beide richtingen twee minuten ingekort.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2019
Het verloren gaan van de overstap uit Zoetermeer richting Zwolle - Groningen/Leeuwarden vind ik wat kwalijker, als ik het goed gelezen heb in de adviesaanvraag. -o-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 1685
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Dienstregeling 2019
Dat is inderdaad het geval, alleen geen extra reistijd:
Circa 100 reizen vanuit Voorburg, Den Haag Ypenburg, Zoetermeer, Zoetermeer Oost en
Lansingerland-Zoetermeer richting Zwolle, Groningen en Leeuwarden krijgen een extra
overstap op Utrecht Centraal omdat in Gouda geen overstap wordt geboden op de Intercity
naar Groningen/Leeuwarden, maar alleen op de Intercity naar Utrecht Centraal. Dit heeft geen
gevolgen voor de reistijd.
Re: Dienstregeling 2019
Valt me ook op dat ze een aantal treinnummers laten vervallen om vervolgens door het leven te gaan als het andere nummer in het geval van een aantal sprinterdiensten. Dus of je nu in Dordrecht of Arnhem bent, de treinserie is gewoon hetzelfde, net als de trein zelf. In de praktijk betekent dit vooral dat we op de westelijke helft dan eindelijk verlost zijn van het gefaal in de treinradar.
Verder denk ik dat veel incidentele reizigers het niet zo erg vinden dat Rijsel/Lille vervalt ten gunste van Disneyland, die gasten kunnen dan immers ook reclame gaan maken voor de rechtstreekse trein.
Verder denk ik dat veel incidentele reizigers het niet zo erg vinden dat Rijsel/Lille vervalt ten gunste van Disneyland, die gasten kunnen dan immers ook reclame gaan maken voor de rechtstreekse trein.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Dienstregeling 2019
De Lille-trein is ook nooit een goudmijntje geweest, ik heb wel eens in een rit gezeten met 25 passagiers vanuit Frankrijk, en meer dan 50 passagiers zijn het er nooit geweest. Dat de Bar dicht is tot Brussel (vrij uniek op een Thalys-rit) zegt genoeg.
Re: Dienstregeling 2019
De rechtstreekse Thalys naar Disneyland keert terug. *O*
Toen ik 9 en 11 was heb ik daarmee gereisd, dus dat is wel echt sentiment voor mij.
Maar de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] wordt dus helaas nog steeds niet 's avonds en in het weekend vervangen door de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie], zodat de overstappen te Rtd en Ddr (op één na) verbeteren? :(
Toen ik 9 en 11 was heb ik daarmee gereisd, dus dat is wel echt sentiment voor mij.
Volgens mij vinden ze vooral het altijd bieden van een doorgaande Sprinterdienst Utrecht - Uitgeest (zonder lange wachttijden) belangrijk en is de versnelling van de ICE tijdens de spitsuren een bijeffect.reisthijs schreef: ICE voortaan de hele dag hetzelfde pad tussen Amsterdam en Utrecht, ze vinden een snelle ICE nu toch belangrijker dan een strakke 10-minutendienst.
Maar de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie] wordt dus helaas nog steeds niet 's avonds en in het weekend vervangen door de [serie=Sprinter|2018|Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie], zodat de overstappen te Rtd en Ddr (op één na) verbeteren? :(
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1685
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Dienstregeling 2019
Fijn is dat mocht de inzet van multicourante treinstellen tussen Heerlen en Aken niet (meteen) lukken, NS op verzoek de oude dienst Herzogenrath - Heerlen wel wil blijven aanbieden.
Re: Dienstregeling 2019
Met zoveel extra treinen tussen Amsterdam Centraal en Schiphol en v.v. mogen de treinen die stoppen op Sloterdijk en Lelylaan nog wel beter op tijd gaan rijden.
Re: Dienstregeling 2019
DB heeft de treinstellen, NS verzorgt het personeel.Hainje schreef:Zal denk ik toch vooral DB zijn die hiertoe bereid zijn lijkt mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2019
Wat betekenen de IC-tijdwijzigingen rond Gouda, voor de aansluitingen in Utrecht? Vooral de aansluiting vanuit Arnhem / Ede naar Den Haag en Rotterdam? Daarover lees ik niets in de aanvraag.
Re: Dienstregeling 2019
Hoezo? Is die drielandentrein dan onzeker?Dennenboom schreef:Fijn is dat mocht de inzet van multicourante treinstellen tussen Heerlen en Aken niet (meteen) lukken, NS op verzoek de oude dienst Herzogenrath - Heerlen wel wil blijven aanbieden.
-
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Dienstregeling 2019
Vraagje over de dienstregeling. Wordt de spitstrein van Houten Castellum naar Utrecht en andersom dan aangeduid als intercity of blijft het aangeduid worden als sprinter?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
-
- Berichten: 1685
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Dienstregeling 2019
Niet die trein specifiek, maar nieuwe treinen naar Duitsland wel :Den-es schreef:Hoezo? Is die drielandentrein dan onzeker?Dennenboom schreef:Fijn is dat mocht de inzet van multicourante treinstellen tussen Heerlen en Aken niet (meteen) lukken, NS op verzoek de oude dienst Herzogenrath - Heerlen wel wil blijven aanbieden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2019
Terug naar vier minuten keertijd dus? Was dat niet juist bij gebrek aan succes (was eerder ook al eens zo) naar 6 minuten verlengd?Suus schreef:Interval van de IC's tussen Ut en Gd wordt 10-5-10-5 over een half uur. De keringen van de [serie=Intercity|2018|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] en [serie=Intercity|2018|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] wordt in Utrecht in beide richtingen twee minuten ingekort.
Zo zal de [serie=Intercity|2018|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] Schothorst niet vaak gaan halen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2019
Aansluitingen in Utrecht worden 2 minuten korter. Geen probleem dus voor de aansluiting vanuit Arnhem / Ede.Roeland schreef:Wat betekenen de IC-tijdwijzigingen rond Gouda, voor de aansluitingen in Utrecht? Vooral de aansluiting vanuit Arnhem / Ede naar Den Haag en Rotterdam? Daarover lees ik niets in de aanvraag.
De dienstregeling verandert niet, het is alleen een verschil in materieelinzet en dat maakt over het algemeen niets uit voor hoe een trein wordt aangeduid. Dus waarschijnlijk gewoon sprinter.Western Soldier schreef:Vraagje over de dienstregeling. Wordt de spitstrein van Houten Castellum naar Utrecht en andersom dan aangeduid als intercity of blijft het aangeduid worden als sprinter?
Het wordt wel een enorme sprong in capaciteit, van een los viertje SLT naar 6 of 8 bakken dubbeldeks.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Dienstregeling 2019
Maar staat er dan wel Rotterdam Centraal als bestemming op, of wordt daarmee dan ook gewoon Utrecht Centraal aangegeven?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten