Vinny schreef:Ik vind dat de VRA zeker boter op zijn hoofd heeft.(........)
Zeker weten heeft de VRA boter op het hoofd w.b. de concessie AML. Uiteraard gaan er dingen fout op dit moment, die CXX zeker aan te rekenen zijn. Maar de vertragingen die op dit moment optreden en de waarschijnlijk daarmee samenhangende rituitval zijn m.i. grotendeels het gevolg van (zeer) slechte doorstroming op een aantal (stads)lijnen, door slechte verkeerslichten afstemming, omleidingen, verkeersdrukte en het opzettelijk weren van de streekbussen op bijvoorbeeld Marnixstraat/Leidseplein.
Ik was gisteren op Schiphol-Plaza, alwaar er een heel contingent aan (voornamelijk gelede) ov-bussen heen en weer rijdt. Er halteren op Schiphol Plaza
22(!) buslijnen (CXX, Arriva, GVB) in de dagdienst. Het krioelt er werkelijk van bussen. Dan heeft Schiphol gemeend om wegversmallingen aan te moeten leggen, zodat op een bepaald punt de bussen elkaar niet kunnen passeren en dus op elkaar moeten wachten. De busdrukte op de haltestrook op Plaza is daardoor immens.
DAAR zitten de grote problemen op dit moment en dat is toch echt het pakkie-an van de Vervoerregio c.q. Gemeentelijke overheden, wegbeheerders, Schiphol etc.
De hele Stadsregio Amsterdam, maakt op dit moment een ongekende groei door, op inwonersgebied, op toeristengebied, op economisch gebied, maar de Overheden lopen te veel achter de feiten aan. CXX heeft gemeend met zijn vervoerplan zoveel mogelijk hoogfrequente lijnen aan te bieden met veelal lang materieel om deze groei de baas te blijven, maar mag dan wel rekenen op steun van de verschillende overheden.