Doorgeefluik

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door maarten83 »

Station Sdm spoor 5 stationsklok buiten de kap aan de Rtd zijde en dan de wijzerplaat ook Rtd zijde loopt 15 min. achter. De verlichting werkt wel.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Reversed Doorgeefluik:

Er is een wijziging doorgevoerd in de werkwijze bij verstoringen en het omroepen van de verstoringen. Hieronder de wijzigingen.

Reisplanner en adviezen bij verstoringen
Sinds gisteren is een aantal wijzigingen in de werkwijze van ProRail van kracht geworden, en komt daar vanaf maart naar verwachting nog een verbeterstap bij. In geval van het rijden onder een versperringsmaatregel ("Er rijden minder Sprinters"/"Er rijden geen treinen") neemt de ProRail Verkeersleiding voortaan altijd een besluit over het moment tot wanneer de ritten moeten worden verwijderd uit de dienstregeling, en de prognoses mogen niet zomaar meer op onbekend worden gezet, waardoor er vaker verder vooruit gewerkt gaat worden en de informatie dus ook vaker meteen goed is.

In het geval er te ver naar voren treinen opgeheven zijn, maar er kan om wat voor reden dan ook eerder alweer begonnen worden met rijden, moest daar tot nu toe een apart treinnummer voor aangemaakt worden (30xxxx), want opgeheven was opgeheven. Dan werden er de gekste dingen getoond in de Reisinformatie (vage eindbestemmingen, tussenstops die niet klopten, vreemde reisadviezen die helemaal niet konden, enzovoorts). Voortaan worden die treinen weer ingelegd onder hun eigen nummer, zodat we daar in principe allemaal van af zouden moeten zijn.

Sinds gisteren zou de reisinformatie in geval van verstoringen dus veel betrouwbaarder moeten zijn.

Omroepen van verstoringen
Zoals elders al eerder gecommuniceerd, is er een nieuwe werkwijze in de manier van omroepen getest. Vanaf 1 maart aanstaande gaat men in het geheel over op de nieuwe werkwijze.

Aanpassingen vanaf 1 maart
- Berichten bij geplande werkzaamheden zijn korter, kernachtig en bevatten géén uitgebreide reisadviezen, tenzij er één omreisadvies is en/of we reizigers bij een verbussing met de trein willen laten omreizen.
- Extra reistijd wordt niet genoemd.
- Berichten worden op trajectniveau omgeroepen in lijn met berichtgeving bij ongeplande verstoringen.
- Uniforme formulering, zodat berichten beter herkenbaar zijn.

We benoemen reisadviezen alleen indien van reizigers een duidelijk ander reisgedrag wordt gevraagd. Bijvoorbeeld uitval IC Gd-Rtd, de bussen rijden tussen Gd en Sdm en vandaar uit met de trein verder. Dat verwachten reizigers niet, dus wordt het reisadvies in die omroepberichten benoemd. Ook gebruiken we reisadviezen in de omroepberichten als we willen voorkomen dat (grote aantallen) reizigers (ongewenst) in busvervoer belanden.

Voor de reiziger betekent dit dat hij/zij meer een beroep moet doen op de planners, daardoor een advies op maat krijgt en bovendien nog actueler ook.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

OBIS geeft in de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] bij Gouda een overstap op de [serie=Intercity|2018|Groningen - Amersfoort - Rotterdam Centraal500[/serie] / [serie=Intercity|2018|Leeuwarden - Amersfoort - Rotterdam Centraal600[/serie] weer voor de richting Amersfoort, terwijl in Utrecht in dezelfde [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Rotterdam Centraal2800[/serie] een overstap op de [serie=Intercity|2018|Enschede - Den Haag Centraal1700[/serie] / [serie=Intercity|2018|Amersfoort Schothorst - Utrecht Centraal - Den Haag Centraal11700[/serie] wordt gegeven voor de richting Amersfoort. Die trein biedt echter in Gouda al een cross-platform overstap, dus zou allicht wel handig zijn als die overstap wat gelijker vermeld worden op beide stations.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Doorgegeven. :pos:
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Ik weet niet of je er wat mee kan, maar op Schiphol hangt zo'n dergelijk scherm:
Afbeelding

Hier stonden de hele middag echter geen vertrekkende treinen op.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Als geen nummer, ik kan weinig.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

Zit er überhaupt een nummer op dan? Het is geen TB en hangt 6 meter hoog... :@
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

^^ verrekijker App op de telefoon?

:D
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Doorgeefluik

Bericht door trolly »

Chrysa schreef:Zit er überhaupt een nummer op dan? Het is geen TB en hangt 6 meter hoog... :@
Heb je het format van dit draadje nou nog niet begrepen? Overal zit een nummer op :Y
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door webguy »

Er zitten waarschijnlijk 36 nummers op ;)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Bovendien hebben we op Schiphol een handvol servicemedewerkers lopen die er ook 'bovenop' zitten en het zeer waarschijnlijk ook al hebben doorgegeven. Dat zegt echter niets over de oplossing; wanneer die moeilijk is, duurt het wel even voor zoiets weer is opgelost.
Chrysa
Berichten: 7987
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Doorgeefluik

Bericht door Chrysa »

trolly schreef:
Heb je het format van dit draadje nou nog niet begrepen? Overal zit een nummer op :Y
Ik kan de deurnummers in een Flirt nog altijd niet vinden... :@
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Suus »

Ik weet niet hoe het zit bij de NS-Flirts, maar die van R-NET hebben een deurnummer van drie tekens: Letter-Cijfer-Zijkant.

De letter is het treindeel (A of B), cijfer het balkon van deze bak (1 of 2) en de zijkant die van de trein (L of R).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
DPDelft
OVNL-beheerder
Berichten: 637
Lid geworden op: zo 24 jan 2010, 14:09

Re: Doorgeefluik

Bericht door DPDelft »

In de 7501 mist in de kopbak beneden in de tweede klas een tafeltje bij de 4-zits.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Die ligt in het HC-hok, zo weet het grote boek mij te vertellen; was dus reeds bekend. :pos:
Chrysa schreef:Ik kan de deurnummers in een Flirt nog altijd niet vinden... :@
Die zitten tegen de zijwand van de deur, kan niet missen. Wel even iets omhoog kijken.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

Kun je tegen die collega's van je vertellen dat ze die tafeltjes gewoon moeten laten zitten... :roll:

Als ze niet genoeg tafel in dat hokje hebben klagen ze maar bij de baas :Y
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Doorgeefluik

Bericht door Aking »

In de ICE-omroep op Utrecht Centraal zit, enkel in het Duits, een "in wenigen Minuten". Nou kun je over de definitie daarvan bakkeleien, maar 17 of 10 minuten is voor mij geen "wenigen Minuten".

In het Nederlands en Engels zit er geen tijdsaanduiding bij, maar vertrekt ie gewoon van spoor 19.
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Doorgeefluik

Bericht door Durashift »

^^^in DLD gaat de (bouw van...) infrastructuur tergend langzaam.. dus dan vind ik zo'n tijdsaanduiding wel passend eigenlijk.

:)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Perronverwijzer 15583 te Shl (spoor 1/2) heeft aan de kant van spoor 2 een zwart scherm. Andere scherm van dezelfde PV doet het wel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Daniel »

Poortje 1.9, in de hal van station Amersfoort aan de centrumzijde, heeft in de richting station uit een probleem met het lezen van OV-chipkaarten. Hij gaf herhaaldelijk "Probeer opnieuw" en "Biedt een OV-chipkaart aan" toen ik daar vanmiddag probeerde uit te checken. Ik zag voor me ook al een reiziger naar een ander poortje gaan, dus was in ieder geval niet alleen bij mij.
Bij 't eerstvolgende poortje ernaast kon ik vervolgens wel probleemloos uitchecken.

Lijkt me trouwens ook wel een urgente melding dit, want 1.9 blijkt na nog even gekeken te hebben het enige brede NS-poortje aan de centrumzijde te zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Doorgeefluik

Bericht door Z2N »

Op stel 4073 is een klapstoel thv deur 11 doorgezakt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Scherm op Schiphol, poortje Amersfoort en klapstoel doorgegeven. De omroep in Utrecht geef ik door zodra ik weer in het bijbehorende programma kan. :pos:
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Doorgeefluik

Bericht door dylanwild94 »

Hebben ze bij de NS ook postrechten ingetrokken bij jou. :shock:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Doorgeefluik

Bericht door Mikos »

Nah, ik zit boven het aantal meldingen voor dit jaar :Y
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten