Een 9707 in nieuwe Schipholkleuren en de 9773 in R-NET-kleuren. Van die laatste kon ik nog net een foto nemen.

270 bussen wassen moet in principe wel kunnen per dag. Elke bus moet toch behandeld worden door een schoonmaker, prullenbakjes legen, tanken en in tien seconden een bezem er doorheen. Buswasstraten zijn ook wat sneller dan die van autos.fred1954 schreef:Het mooiste zou zijn, als alle bussen, bij nat en druilerig weer zoals nu, dagelijks gewassen kunnen worden, maar dat is in de praktijk met 270 bussen geen haalbare kaart. Ik ga er van uit dat men bij CXX een soort wasschema heeft, waardoor elke bus, om de zoveel dagen aan de beurt is om door de wasstraat te gaan. Zeker de bussen, die voor een deel op de snelweg rijden..
Bussen van het GVB gaan anders wel elke dag door de wasstraat. Bij het binnenrijden worden de bussen uitgebezemd, getankt, door de wasstraat gereden en daarna gaan ze een tukje doen. Anders kan je witte bussen ook wel direct geel spuiten.regenmaker schreef:Het elke dag door de wasstraat rijden van zoveel bussen is nou niet bepaald goed voor het milieu en zonde van het geld.
na een week kun je niet meer naar buiten kijken. dagelijks wassen is simpelweg het netste, doen ze bij ons ook.regenmaker schreef:Het elke dag door de wasstraat rijden van zoveel bussen is nou niet bepaald goed voor het milieu en zonde van het geld. 1x per week de bussen aan de buitenkant schoonmaken lijkt me voldoende.
fred1954 schreef:Laadstation Schiphol Noord, met nieuwe belijning:
http://i66.tinypic.com/2qxt54g.jpg
Maar dit ligt midden in een weiland zie ik op Google Maps, terwijl de route van lijn 347 over de N521 gaat. https://www.google.nl/maps/place/Meerla ... d4.8189184. Dus de bus moet dan daarheen rijden en opladen en door als lijn 347 naar Amsterdam of Uithoorn. :ofred1954 schreef:Iemand die weet waar dit is? P30 misschien?
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten