Eurostar Amsterdam - London
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Ze zijn toch niet verplicht om op alle stations waar ze komen zelf lounges aan te bieden als een andere vervoerder ook zo'n lounge faciliteert. Dat is het idee van Railteam, dat je met een loyaliteitskaart van het juiste statuut van de ene vervoerder in die van een andere vervoerder naar binnen mag.
Al heb ik nooit geprobeerd of mijn gouden statuut van Thalys voldoende is om bij Eurostar naar binnen te mogen. Voor DB en NS is het in ieder geval wel voldoende. Die van de SNCF tref ik nooit geopend aan.
Al heb ik nooit geprobeerd of mijn gouden statuut van Thalys voldoende is om bij Eurostar naar binnen te mogen. Voor DB en NS is het in ieder geval wel voldoende. Die van de SNCF tref ik nooit geopend aan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Tzt dan maar eens uitproberen op R'dam, Suus. :pos:
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Wel opvallend dat er geen afscheiding komt tussen sporen 2 en 3, zoals in Brussel wel het geval is.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Geen Eurostar, wel Eurostar of een beetje Eurostar tot 2020?
https://www.treinreiziger.nl/eind-2019- ... ar-londen/
https://www.treinreiziger.nl/eind-2019- ... ar-londen/
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Haha! Weer een ambitieus project dat uitgesteld moet worden. Gelukkig gaan er zat vliegtuigen.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Ik geloof niet dat er tot 2020 helemaal geen Eurostar gaat rijden, maar er moet een bilateraal verdrag afgesloten worden voor de controles en dat zal inderdaad nog wel wat jaren duren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Van wat er in dat artikel staat kon ik eerlijk gezegd geen chocola maken.
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Dan wordt het toch weer het oorspronkelijke plan, in Brussel iedereen eruit voor controle, dan is de verbinding van Nederland naar Londen dus niet rechtstreeks.
De verbinding van Londen naar Nederland kan al wel gelijk rechtstreeks (omdat de grenscontrole daarvoor in Londen plaatsvindt).
De verbinding van Londen naar Nederland kan al wel gelijk rechtstreeks (omdat de grenscontrole daarvoor in Londen plaatsvindt).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: do 09 jun 2011, 01:11
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Maar hoe gaat dit gebeuren? Eurostar stopt maar 15-20 minuten in Brussel. De treinen uit Avignon staan bijna een uur stil in Lille om de passagiers door de paspoortcontrole te laten komen.
De NS en Eurostar stellen een derde trein voor per dienstregeling 2019, met een reistijd van 3.5u. De paspoortcontrole kan pas per dienstregeling 2020. Hoe kan de reis 3.5u duren als de passagiers de treinen uit moeten?
Het lijkt alsof er bijna geen afstemming is tussen Eurostar/NS en de Britse en Nederlandse overheden omtrent de paspoortcontrole...
De NS en Eurostar stellen een derde trein voor per dienstregeling 2019, met een reistijd van 3.5u. De paspoortcontrole kan pas per dienstregeling 2020. Hoe kan de reis 3.5u duren als de passagiers de treinen uit moeten?
Het lijkt alsof er bijna geen afstemming is tussen Eurostar/NS en de Britse en Nederlandse overheden omtrent de paspoortcontrole...
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Lijkt? Ik weet wel zeker dat die afstemming er niet is. Zoveel onkunde, enorm naief van NS kant. Nu zal de dienstregeling aangepast moeten worden om op de heenreis een lange oponthoud in Brussel te faciliteren.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Hier staat de kamerbrief. Ik weet niet of dit NS te wijten is, die hebben al in 2016 daarvoor overheidshulp gevraagd.
Wanneer er iets van Eurostar gaat rijden is nog niet bekend, is de conclusie van de kamerbrief.
Wanneer er iets van Eurostar gaat rijden is nog niet bekend, is de conclusie van de kamerbrief.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Dit verklaart natuurlijk waarom iedereen zo vaag doet over dit geheel en wanneer er begonnen wordt maar niet op tafel komt. Overigens snap ik dan ook niet waarom men zoveel haast maakt met Amsterdam en Rotterdam aanpassen. Komt die toestemming opeens op een vrijdagmiddag als iemand zin heeft om een handtekening te zetten?
Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
De dienstregeling heeft die lange stop al....en-es schreef:Lijkt? Ik weet wel zeker dat die afstemming er niet is. Zoveel onkunde, enorm naief van NS kant. Nu zal de dienstregeling aangepast moeten worden om op de heenreis een lange oponthoud in Brussel te faciliteren.
De Eurostardienstregeling voor 2018 heeft een stop in Brussel waarin zowel de hele als de halve trein ‘schoongeveegd’ kan worden. Op Brussel is een veel minder lange stop nodig dan in Lille, doordat de douane en security een hogere capaciteit hebben.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Nou probleem opgelost toch.
-
- Berichten: 31
- Lid geworden op: za 02 dec 2017, 15:48
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Was er überhaupt een probleem? Als de trein in twee helften wordt verdeeld is er toch helemaal geen schending van regels omtrent paspoortcontrole, mits je deze laat uitvoeren in Nederland? Antwerpen kan overgeslagen worden, en in Brussel zijn alle voorzieningen aanwezig om het voorste deel uit Amsterdam leeg te kammen, terwijl het achterste deel afgesloten blijft.
Is het dan alleen de vraag of reizigers Brussel-Londen ook in het achterste deel mogen instappen?
Is het dan alleen de vraag of reizigers Brussel-Londen ook in het achterste deel mogen instappen?
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Ik begreep juist dat het achterste deel voor reizigers van Nederland naar Londen was. Dan moeten de reizigers naar Brussel plaatsnemen in de voorste rijtuigen, die stappen in Brussel dan aan de linkerzijde uit. De trein wordt daarna gecontroleerd en vanaf de rechterzijde kunnen dan de reizigers uit Brussel instappen.
Ik heb zaterdag een tussenstop in Brussel met de trein, zal eens kijken of deze theorie klopt.
Ik heb zaterdag een tussenstop in Brussel met de trein, zal eens kijken of deze theorie klopt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
De vraag is of de douanefaciliteiten in Nederland op tijd worden toegestaan. Zo Ja, dan wordt het achterste gedeelte voor reizigers Nederland-Londen en het voorste deel voor resp Nederland-Brussel en Brussel - Londen. Zo Nee, dan moet in Brussel iedereen de trein uit en de degene die door willen naar Londen aldaar door de douane.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39321
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Da's wel zo logisch als je ziet waar op perron 15 in Amsterdam de doanefaciliteiten gebouwd wordenSuus schreef:Ik begreep juist dat het achterste deel voor reizigers van Nederland naar Londen was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Het is ook niet dat er ergens anders plek was natuurlijk
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Vraag is of Eurostar en Thalys niet met elkaar concurreren naar Brussel. Of is het dezelfde organisatie.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
En wat maakt het uit als ze concurreren? Dat kan, als het goed is, alleen maar leiden tot lagere prijzen en betere service voor klootjesvolk als ons *O*
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12541
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Als ik de brief van de stas lees dan gaat dat dit jaar niet meer gebeuren en komend jaar ook nog niet. Wat overigens enorm zonde zou zijn...IC140 schreef:De vraag is of de douanefaciliteiten in Nederland op tijd worden toegestaan. Zo Ja, dan wordt het achterste gedeelte voor reizigers Nederland-Londen en het voorste deel voor resp Nederland-Brussel en Brussel - Londen. Zo Nee, dan moet in Brussel iedereen de trein uit en de degene die door willen naar Londen aldaar door de douane.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
^^ mwah, weet ik niet. De laatste alinea lezende in de kamerbrief, zegt mij dat het aan Eurostar en NS is om dit jaar te starten met de zgn. indirecte service. Dat kan prima zonder de benodigde verdragen om een directe service uit te voeren.
Geinig ook om even de Fyra parlementaire enquête aan te halen als reden om toch vooral duidelijke, harde, afspraken te maken voordat er treinen gaan rijden..
Maar goed, denk dat NS en Eurostar het wellicht ook niet helemaal strak hebben uitgedacht richting overheden.. men sprak over een 'voorkeur voor directe service' (zoals ik het lees).. terwijl er misschien beter een eis tot die service richting overheden gedaan had kunnen worden om de boel op te tuigen. Zonder inwilligen van die eis had men er misschien niet mee moeten beginnen.
Enfin, het is maar goed dat het te bouwen scherm op spoor 1 in R'dam inklapbaar is.. want het zal nog wel een jaartje of wat inklapbaar blijven staan.. :) (A)
~~~~~~~
Ook wel interessant om te lezen (in de link van treinreiziger), de ervaringen van (zakelijke) reizigers naar London (per vliegmachine).. die gaan hun reisgedrag echt niet verleggen naar Eurostar, lijkt mij..
Geinig ook om even de Fyra parlementaire enquête aan te halen als reden om toch vooral duidelijke, harde, afspraken te maken voordat er treinen gaan rijden..
Maar goed, denk dat NS en Eurostar het wellicht ook niet helemaal strak hebben uitgedacht richting overheden.. men sprak over een 'voorkeur voor directe service' (zoals ik het lees).. terwijl er misschien beter een eis tot die service richting overheden gedaan had kunnen worden om de boel op te tuigen. Zonder inwilligen van die eis had men er misschien niet mee moeten beginnen.
Enfin, het is maar goed dat het te bouwen scherm op spoor 1 in R'dam inklapbaar is.. want het zal nog wel een jaartje of wat inklapbaar blijven staan.. :) (A)
~~~~~~~
Ook wel interessant om te lezen (in de link van treinreiziger), de ervaringen van (zakelijke) reizigers naar London (per vliegmachine).. die gaan hun reisgedrag echt niet verleggen naar Eurostar, lijkt mij..
Laatst gewijzigd door Durashift op di 06 feb 2018, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Aldus Seat 61 vandaag. An sich ook wel logisch: de treinen en het personeel kosten nu al geld, en als een controle in Brussel in 1 richting ervoor zorgt dat je kan gaan rijden is dat alleen maar beter, richting Amsterdam kan dan het eindproduct al geboden worden.
-
- Berichten: 639
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling Eurostar Amsterdam - London bekend
Volgens de televaag gaat de Eurostar wel rijden vanaf 4 april *trein* Wel met overstap te Brussel Zuid voor de komende twee jaar...
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1649851 ... och-rijden
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1649851 ... och-rijden
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten