Korte vragen
Re: Korte vragen
Ik heb nu al een aantal keer de SPR naar Den Haag Centraal genomen vanuit Den Haag HS op verschillende dagen en tijdstippen. Het is nu al een paar keer voorgekomen dat de trein vertrekt vanuit Den Haag HS om meteen met een noodstop weer tot stilstand te komen. Kan iemand mij vertellen waarom dit is en waarom het zo vaak gebeurt?
Re: Korte vragen
Dat zou de ATB-vv kunnen zijn. Als de sprinter aankomt is het sein rood en als de trein dan het eerste baken (120-130 meter voor het sein) passeert wordt de remcurve van ATB-vv geactiveerd. Deze remcurve wordt pas gedeactiveerd als het sein veilig is en met een hogere snelheid dan 40 km/h genaderd mag worden of wanneer een baken of de vrijgavelus binnen bereik van de ATB-spoelen is. Als de trein wat ongunstig staat, je maar 40 km/h mag en er geen vrijgavelus ligt dan volgt een remingreep als je vlot wegrijdt.
-
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Korte vragen
Hoeveel meter is 1 baklengte?
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: Korte vragen
Beetje afhankelijk van de trein gok ik zo 123Western Soldier schreef:Hoeveel meter is 1 baklengte?
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Re: Korte vragen
Dat verschilt: bij een powerpack van een GTW heb je het met 2,5m wel gehad terwijl een Bordrestaurant-rijtuig van DB 27,5m lang is.
Laatst gewijzigd door dennistd op do 08 feb 2018, 01:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Korte vragen
Is dat niet 26,4 meter (de UIC-Z standaard)?
Re: Korte vragen
Nee, die rijtuigen zijn langer, wat mede de oorzaak is van het ontsporen in geduwde treinen bij Stuttgart een paar jaar terug. En dat zorgde er weer voor dat ze tijdelijk geruild werden met de bordbistro's uit de IC Amsterdam-Berlijn.
Re: Korte vragen
Baklengtes zijn idd zeer afhankelijk van soort materieel. Als je materieellengtes wil weten, in het document wat ik op de vorige pagina gelinkt heb, zitten nog een paar extra tabbladen waaronder spoorlengten(alle sporen waar geen perron langs ligt staan daar op) en ook NSR materieellengtes(incl. o.a. toen al SNG én ICNG). Mis je alleen nog de lengtes van regionale vervoerders. Dat zijn:
Protos: 54.5 meter
GTW 2/6(2 baks GTW): 40.9 meter
GTW 2/8(3 baks GTW): 55.9 meter
FLIRT3 5delig: 90.8 meter
(PS. een ICRm is 26.4 meter. Dit is een redelijk gestandaardiseerde maat voor rijtuigen die sinds de jaren 50 gebruikt wordt. Ook de ICK, ICL,
DDM/DDar tussenrijtuigen, de duitse Berlijntreinrijtuigen enz. zijn van deze lengte)
Protos: 54.5 meter
GTW 2/6(2 baks GTW): 40.9 meter
GTW 2/8(3 baks GTW): 55.9 meter
FLIRT3 5delig: 90.8 meter
(PS. een ICRm is 26.4 meter. Dit is een redelijk gestandaardiseerde maat voor rijtuigen die sinds de jaren 50 gebruikt wordt. Ook de ICK, ICL,
DDM/DDar tussenrijtuigen, de duitse Berlijntreinrijtuigen enz. zijn van deze lengte)
Grt. Stefan
Re: Korte vragen
Vergeet ook de prachtige Lint niet: 41,81m per 2 bakken :Y
Re: Korte vragen
Die bakbordjes op stations staan zo'n 25 meter uit elkaar. Geen idee waar die op gebaseerd zijn.
Re: Korte vragen
*treinlengtebord (A)
Maar 25 komt aardig in de buurt van die 26,5 dus daar komt het vast vandaan ;)
Maar 25 komt aardig in de buurt van die 26,5 dus daar komt het vast vandaan ;)
Re: RE: Re: Korte vragen
27/27.5 meter als het goed is, tenzij de vervoerder anders aangeeft.Chrysa schreef:Die bakbordjes op stations staan zo'n 25 meter uit elkaar. Geen idee waar die op gebaseerd zijn.
Dan kom je namelijk op die standaardmaat van 26.nogwat + stukje speling.
Re: Korte vragen
Dat ik nou net die vergeten ben... (hoewel ik ze vaak genoeg naar de schroothoop gewenst heb (A) )marvinkok schreef:Vergeet ook de prachtige Lint niet: 41,81m per 2 bakken :Y
Omdat het vroeger alleen maar een handvat was voor de machinist. Het is makkelijker om 3x 25 meter op tellen dan 3x 26,4(er was en is bij de meeste stations ook nog wel redelijk wat speling op). Waarom ze niet gewoon de meters op de treinlengteborden hebben gezet, dat weet ik niet.Chrysa schreef:Die bakbordjes op stations staan zo'n 25 meter uit elkaar. Geen idee waar die op gebaseerd zijn.
Daarbij ook nog even over de treinlengteborden gesproken, je kunt er niet meer zomaar van uitgaan dat deze op +/-25 meter staan. Op bijvoorbeeld de complete Emmerlijn zijn de afstanden aangepast om te passen op de lengtes van de GTW(hier kom je dan ook alleen de bordjes 3,6 en 9 tegen behalve op mariënberg waar ook nog een 4 ipv een 6 staat). Ook op station Stadshagen staan alleen maar een 3 en 6, en deze zijn dan weer gezet op de lengtes van een FLIRT3 3bak(iets over de 60 meter). Maakt het makkelijk (A)
Grt. Stefan
-
- Berichten: 1690
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Korte vragen
Ook worden lengtes wel vertaald, een SLT-4 stopt dan bijvoorbeeld bij de "3":
https://forum.ns.nl/op-het-station-17/s ... rron-31473
https://forum.ns.nl/op-het-station-17/s ... rron-31473
Re: Korte vragen
Bij de LINT is het nog mooier, de lengte staat zelfs in het typenummer ;-)
Je hebt/had de
LINT 27
LINT 41
LINT 54
LINT 81
Je hebt/had de
LINT 27
LINT 41
LINT 54
LINT 81
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen
Weet iemand wat voor materieelcomposities er nu rondrijden in de st2100? Volgens mij is maandag het wijzigingsblad ingegaan, en vandaag reed mijn 2129 ineens met een VIRM6 zonder dat in de reisplanner stond aangegeven dat de trein was ingekort. In ieder geval waren dit tweemaal VIRM8 en tweemaal VIRM10.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Korte vragen
Ik hoorde dat je met een kortingsproduct dat vanaf 9:00 geldig is al vanaf 8:55 kunt inchecken. Is dit dan ook bij student weekend vrij het geval als je op vrijdag om 11:55 incheckt dat je dan gratis reist?
Re: Korte vragen
Volgens mij is dat met alle kortingsproducten zo ja :Y
Re: Korte vragen
Klopt ... je kunt met kortingsproducten 5 minuten voor aanvangstijd inchecken.
Re: Korte vragen
Bedankt voor de antwoorden!
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Korte vragen
Heeft iemand enig idee waarom de 700 en 1800 tijdens de huishoudbeurs niet meer op Rai stoppen? Vorig jaar en ik geloof ook nog bij de Horecava was dit wel het geval.
Re: Korte vragen
^^^, ja, daar is al een hele discussie over.
Overigens, volgens mij stoppen enkele series juist wél op de Rai en niet op Duivendrecht.
Ik zal ff het draadje zoeken.. ergens in algemeen d8 ik.
Overigens, volgens mij stoppen enkele series juist wél op de Rai en niet op Duivendrecht.
Ik zal ff het draadje zoeken.. ergens in algemeen d8 ik.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8831
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen
De 700 en 1800 stoppen al niet in Duivendrecht en gaan blijkbaar ook niet extra te Amsterdam RAI stoppen. Dat heeft niets met de genoemde discussie te maken, maar enkel de vraag waarom deze series geen extra stop maken. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 08-06-2024 --> 56 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen
Het heeft toch wel raakvlak met het (niet) beschikbaar zijn van stoptijd in de huidige dienstregeling?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten