Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
fred1954 schreef:Inderdaad zou het niet zo moeten zijn, net als dat er nog steeds enkele Citaro G bussen op de 347/357 bundel richting Amsterdam CS van voren alleen het lijnummer filmen met blanco bestemming. Dat zal ook wel vallen onder de noemer “gebrekkige reizigersinformatie”, één van de redenen waarom CXX die boete gekregen heeft.
Als ik dan nog even door mag: in Hoofddorp wordt "Station Zuid" aangegeven op allerlei displays. Hier ontbreekt Amsterdam juist en dat vind ik ook een slechte keuze. Zuid is een windrichting, en kan gekoppeld worden aan elke plaats. Dat Amsterdam de enige stad/plaats in de regio is met een station Zuid is niet voor iedereen vanzelfsprekend.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Of een lijn 341 van station Zuid naar Schiphol en filmt: Schiphol via Airport. :)
Maar goed, het gast met veel bestemmingsdisplays van de nieuwe bussen niet goed. De Solarissen op lijn 397, die vanaf Schiphol op de Amstelveenseweg aankomen en dan nog steeds filmen “Leidseplein via Airport” of sommige Iveco’s vanaf de Kalfjeslaan ri. stad die filmen “Amsterdam CS via Amstelveen”.
Het zijn geen zaken van leven of dood, maar het komt onverzorgd en verwarrend over op de passagiers en ik denk dat dit gewoon iets softwarematigs is, wat zo aangepast kan worden.
Dit zullen ook wel zaken zijn, die de VRA heeft meegewogen in hun 400.000 euro kostende ”standje”, dat ze uitgedeeld hebben aan CXX vorige week.
Ik ga er van uit, dat CXX in het verbeterplan, dat ze volgende week moeten inleveren, ook deze zaken zal meenemen ter verbetering.
Hoeveel mensen lopen er rond die bij "Station Zuid" de associatie "Diemen Zuid" i.p.v. "Amsterdam Zuid" hebben? Ik denk dat de hoofdstad daar iets te dominant voor is. Totaal andere situatie dan in Rotterdam/Den Haag waarbij je twee 2x Centraal Station hebt in twee steden die ongeveer even groot zijn en elk een zeer belangrijke functie vervullen. Laten we eerlijk zijn, een dergelijk belang is er bij Diemen niet.
Ja jij denkt natuurlijk direct aan Diemen Zuid als je daar in Delfshaven rondloopt. Logisch
Echt geen vriend van me die in Zuidoost woont die het over "Station Zuid" of "Zuid" heeft als ze naar Diemen Zuid refereren. Dat is en blijft gewoon "Diemen Zuid".
sneltram schreef:Ja, de boete is al uitvoerig besproken.
Het trieste is dat uiteindelijk de reiziger die boete gewoon betaalt. Niet dat ik sancties voor de wanprestatie van CXX niet terecht vind, maar uiteindelijk komt het er wel op neer.
Komt het betaalde boetebedrag op één of andere manier niet weer terug voor de reizigers vanuit de VRA?
Dat dacht ik in die brief gelezen te hebben.
Wat betreft dat artikel op OVpro.. de auteur 'fietst' de betrokken wethouder ook ff het verhaal in zeg.. . Niet duidelijk beschreven.
Hoe staat het trouwens met het gebruik van de nieuwe R-net 341?
Ik vind die lijn maar een merkwaardige combinatie van de oude 168 en het minst gebruikte stukje van lijn 310. Maar misschien wordt-ie door reizigers wel gewaardeerd?
T kromme van de 341 is nog wel de zondagse dienstregeling met ritten Amsterdam Zuid-Hoofddorp NS tussen de reguliere Amsterdam Zuid-Hoofddorp Spaarne Gasthuis. Dit in tegenstelling tot de overige dagen waar het 'kort traject' van de 341 tussen Hoofddorp Spaarne Gasthuis-Schiphol Plaza rijdt. En dan ook bedenken dat de 310 vroeger uit Nieuw Vennep op zondag nooit naar Amsterdam Zuid reed en altijd eindigde/begon op Schiphol...
Lijn 314 is denk ik ook deels bedacht vanwege de Noord-Zuidlijn. Als de Noord-Zuidlijn en het nieuwe busstation in Aalsmeer in gebruik zijn dan moet je pas kritisch naar de bezettingen kijken. We moeten even door die korte overgangsperiode heen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
tgv2 schreef:(...) en ook het aantal rechtstreekse ritten tussen Kudelstaart en Amsterdam wordt verhoogd worden van 2 naar 3.
Van 2 naar 3x/uur? Dat zou nog wel een verbetering zijn.
Ben er inmiddels achter, wat de verbetering voor lijn 357 vanaf Kudelstaart inhoudt..... :D
Per 1 april gaat CXX de spits verlengen tot 9.00 uur. Tussen 7 en 8 uur rijden er 4 bussen vanuit Kudelstaart (nu ook al overigens) en tussen 8 en 9 uur nog eens 3 bussen. Buiten de spits blijft de frequentie dus 2 x per uur.
Laatst gewijzigd door rooddolfijn op wo 07 feb 2018, 12:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Mooie artist impression van Heliox, er bestaat alleen niet zoiets in AML als op het plaatje wordt getoond.
Edit: de schematische voorstelling In de spoiler is in de loop van vorig jaar al bij presentaties van CXX voorbijgekomen, we wisten toen nog niet dat de ingewikkeldheid van het laadnetwerk zou leiden tot een paar maanden uitstel van de instroom van ZE-bussen.
Iets anders trouwens: is er iemand die het beloofde vliegtuig symbool al op de bestemmingsdisplays van de bussen richting Schiphol heeft gezien? Die hebben we volgens mij ook nog van CXX te goed, of kjk ik er overheen? :D
Goede vraag. Want voor een kern als Rijsenhout, die tot december lijn 163 had, ben ik toch wel benieuwd, of het aantal reizigers is gestegen of gedaald. En of er nu soms ieder kwartier een (flex)busje van Rijsenhout naar Hoofddorp pendelt?
Laatst gewijzigd door Wubbo op wo 07 feb 2018, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Quote verwijderd, was laatste bericht
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Roeland schreef:Goede vraag. Want voor een kern als Rijsenhout, die tot december lijn 163 had, ben ik toch wel benieuwd, of het aantal reizigers is gestegen of gedaald. En of er nu soms ieder kwartier een (flex)busje van Rijsenhout naar Hoofddorp pendelt?
Dalen kan niet, dat zou betekenen dat er sprake is van een negatief aantal reizigers, in de vorige concessie was lijn 163 ook meestal leeg.
Uiteraard bestaat de busliijn niet meer, maar als je zoekt op google op “lijn 163 Rijsenhout”, is één van de zoekresultaten de link van Hermes. Per abuis dus :D