Snap ik, maar de Meerlandenweg ligt in de middel of niks en lijn 347 rijdt niet over de Meerlandenweg.fred1954 schreef:Nee, de 347 is gekoppeld aan de 342. Dus als 342 rijdt ie naar Schiphol, laadt daar op en gaat dan als 342 terug naar Uithoorn en vervolgens als 347 naar Amsterdam.
Edit: Ben benieuwd hoe ze dat gaan doen met de 357, die ook gedeeltelijk elektrisch gaat rijden, deze heeft geen koppeling met Schiphol, dus die zal naar de Meerlandenweg moeten, lijkt mij. Of leeg naar de stalling op Schiphol rijden natuurlijk.
Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
-
- Berichten: 827
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nogmaals, lijn 347 hoeft in principe ook niet voor het laden naar de Meerlandenweg, dat doet ie op Schiphol als lijn 342. Nu gaan niet alle 347 bussen door naar Schiphol, dus ik weet niet hoe CXX dat gaat doen. Ik weet niet WAAR op de Meerlandenweg de nieuwe stalling is, maar het midden van de Meerlandenweg is ongeveer 10 minuten rijden vanaf Aalsmeer, dus waarschijnlijk gaan de elektrische bussen van lijn 357 wel naar de M’landenweg? Het is even afwachten, hoe ze dat in een vat gieten..... :)
-
- Berichten: 827
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Moet lijn 357 niet lijn 347 zijn?fred1954 schreef:Ik weet niet WAAR op de Meerlandenweg de nieuwe stalling is, maar het midden van de Meerlandenweg is ongeveer 10 minuten rijden vanaf Aalsmeer, dus waarschijnlijk gaan de elektrische bussen van lijn 357 wel naar de M’landenweg? Het is even afwachten, hoe ze dat in een vat gieten..... :)
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Nee, ik bedoel echt de 357, die is immers niet gekoppeld aan een lijn naar Schiphol zoals de 347, dus de elektrische bussen van de 357 zouden dan wel leeg naar de Meerlandenweg (of de stalling op Schiphol) moeten rijden om op te laden.
CXX heeft op mijn vraag wat er voor materieel op de 357 zou komen, vorig jaar geantwoord, dat dat een combinatie zou worden van SLFA’s en Iveco’s. De 347 zal helemaal geleed gaan rijden, zijnde een vurige wens/eis van de VRA.
CXX heeft op mijn vraag wat er voor materieel op de 357 zou komen, vorig jaar geantwoord, dat dat een combinatie zou worden van SLFA’s en Iveco’s. De 347 zal helemaal geleed gaan rijden, zijnde een vurige wens/eis van de VRA.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het inwerken van de chauffeurs en het testrijden met de ZE bussen lijkt nu toch echt flink vorm te krijgen...... :)
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Tot nu zie ik bij elke foto van een elektrische bus een ander nummer erop staan, wat doet vermoeden dat er al heel wat exemplaren aanwezig zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 827
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Weet iemand hoeveel ZE bussen al aanwezig zijn?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
-
- Berichten: 827
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Waar komen de oplaad punten, behalve Schiphol-Noord, Schiphol P30 en Meerlandenweg?
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Knooppunt Noord
-
- Berichten: 827
- Lid geworden op: do 11 jan 2018, 13:46
- Locatie: Groot-Utrecht
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Bedoel je met knooppunt noord: Schiphol Knooppunt Noord? Dat wordt soms Schiphol Noord genoemd.
Dit onderschrift is komen te vervallen wegens een noodzakelijke aanpassing in de dienstregeling, gelieve gebruik te maken van het eerst volgende onderschrift.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ze zijn in ieder geval allemaal al op kenteken gezet.rooddolfijn schreef:Weet iemand hoeveel ZE bussen al aanwezig zijn?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ja want schiphol noord is de vestiging aan de cateringwegrooddolfijn schreef:Bedoel je met knooppunt noord: Schiphol Knooppunt Noord? Dat wordt soms Schiphol Noord genoemd.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Er staan momenteel een flink aantal BYD's klaar bij de Volvo garage in Oosterhout. Die zullen eerdaags wel naar Amstelland gaan gok ik zorooddolfijn schreef:Weet iemand hoeveel ZE bussen al aanwezig zijn?
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Die BYD's zijn voor Haarlem.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Oeps foutje. Excuses
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
De Vlaamse tv is wezen filmen in Roeselare bij de fabriek van de elektrische bussen voor AML: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/02/10 ... aanderen-/
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dank, interessant filmpje..... :)
Die interviewer noemde de Poolse fabrikant van elektrische bussen voor de MIVB: Polaris.... :D :D
173.000 elektrische bussen die rondrijden in de wereld, waarvan 170.000 in China.......
Die interviewer noemde de Poolse fabrikant van elektrische bussen voor de MIVB: Polaris.... :D :D
173.000 elektrische bussen die rondrijden in de wereld, waarvan 170.000 in China.......
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
^^^^ Ja, interessant. Indrukwekkende getallen.. maar ja, die aantallen EV bussen in China dienen ook wel in verhouding tot de stedelijke agglomeraties en inwoneraantallen afgezet te worden.. 16 duizend EV bussen voor één Chinese stad..
Anyway, die 100 bussen zijn nu dus gemaakt.. wát maakt dat het dan nog zo lang moet duren voordat die bussen in dienst komen..
Instructies.?
Infrastructuur / laadvoorzieningen.. / ondergrondstation's?
:D
Ook apart dat die bussen al bij de fabriek in België gele kentekenplaten hebben..
Zal wel via VDL in Valkenswaard gelopen zijn, denk ik..
Lijkt mij wel een uitdaging om zo'n kabelboom in het dak van zo'n bus aan te leggen.. geduld zal een schone zaak zijn, denk ik zo maar.. :?
Anyway, die 100 bussen zijn nu dus gemaakt.. wát maakt dat het dan nog zo lang moet duren voordat die bussen in dienst komen..
Instructies.?
Infrastructuur / laadvoorzieningen.. / ondergrondstation's?
:D
Ook apart dat die bussen al bij de fabriek in België gele kentekenplaten hebben..
Zal wel via VDL in Valkenswaard gelopen zijn, denk ik..
Lijkt mij wel een uitdaging om zo'n kabelboom in het dak van zo'n bus aan te leggen.. geduld zal een schone zaak zijn, denk ik zo maar.. :?
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Uiteraard moet je die aantallen wel in verhouding zien, natuurlijk. Het ging mij ook niet om het aantal bussen dat in de Chinese steden rondrijdt, maar om het grote aantal elektrische bussen.
De reden die CXX heeft aangegeven, waarom het allemaal langer duurt, is de complexiteit van de bouw van de laadinfra. Die mededeling werd al in oktober gedaan, dat de laadinfra niet af zou zijn op 10 december en derhalve de ZE bussen pas in april volledig zouden instromen.
De reden die CXX heeft aangegeven, waarom het allemaal langer duurt, is de complexiteit van de bouw van de laadinfra. Die mededeling werd al in oktober gedaan, dat de laadinfra niet af zou zijn op 10 december en derhalve de ZE bussen pas in april volledig zouden instromen.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Shenzen heeft dan ook maar 11,4 miljoen inwoners. In veertig jaar tijd is het inwonersaantal met 11,37 miljoen gegroeid, net iets harder dan Zoetermeer dus ;-)Durashift schreef:^^^^ Ja, interessant. Indrukwekkende getallen.. maar ja, die aantallen EV bussen in China dienen ook wel in verhouding tot de stedelijke agglomeraties en inwoneraantallen afgezet te worden.. 16 duizend EV bussen voor één Chinese stad..
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Hoeveel bussen zouden wij hier in NL in lijndienst hebben?
3- 4 duizend, schat ik?
Voor 17 miljoen inwoners.. met een hoop 'platteland' natuurlijk..
Toch bizar, die aantallen daar in China. Hoe dat allemaal met elkaar leeft...
3- 4 duizend, schat ik?
Voor 17 miljoen inwoners.. met een hoop 'platteland' natuurlijk..
Toch bizar, die aantallen daar in China. Hoe dat allemaal met elkaar leeft...
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Het Nederlandse OV-systeem vergelijken met het systeem in China is een gevalletje appels en peren vergelijken. :X
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Er is me al een paar keer een R-net standaard Citaro opgevallen in de buurt van VUmc, die rondreed met “999 Geen dienst” rond het VU. Dat is eigenlijk materieel dat niet meer in AML rijdt. Vandaag zag ik er weer één, wat dichterbij, en tot mijn verbazing zat er op de vooorruit een A4-tje met “346”. Blijkbaar kan die vervangende (TCR) bus geen 346 filmen?
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Dat is de TCR 410. Rijdt al een tijdje op lijn 346.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Busmaterieel Concessie Amstelland Meerlanden (2018-2027)
Ok. Had hem al een tijdje in de smiezen, maar kon de bus niet plaatsen, door “999”. Maar nogmaals waarom niet “346” filmen?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten