Dienstregeling 2019
Re: Dienstregeling 2019
De Benelux-reizigers zitten nu ook al vooral op de HSL-noordsectie, door de langere reistijd van de 9200 tegenover de route met overstap op de ICD. Door de 9200 te combineren met de ICD kun je de rijtuigen die voorheen leeg rondreden over de Oude Lijn in de 900/1000 inzetten, waardoor je die capcaciteit nuttig gebruikt.
Re: Dienstregeling 2019
Laat ik het concreet maken. Hoe eerder er een ontdubbelingstrein komt voor in ieder geval de 9211 en de 9256 hoe beter. Dit zijn de twee treinen waarvan je nu al kan voorspellen dat deze de meeste problemen gaan geven vanaf april, vooral omdat de treinen die door deze twee worden vervangen (1009 en 1056) nu ook al overbelast zijn.
De 900 vervangen door de 9200 is al helemaal onwenselijk. Deze treinen zijn in de spits nog drukker dan de 1000.
De 900 vervangen door de 9200 is al helemaal onwenselijk. Deze treinen zijn in de spits nog drukker dan de 1000.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2019
Die drukte is nu al met de Benelux-reizigers erbij, dus wat is het probleem om nutteloos materieel van de Beneluxtrein in te zetten op drukke ritten, door de ICD-stammen te verlengen?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2019
Toelating circus: elk rijtuig er bij is maanden papierwerk begrijp ik.
Vergeet overigens ook niet dat Benelux zomers lekker vol zit met Interrail-reizigers die zo goedkoop mogelijk jointjes willen roken in Amsterdam (gechargeerd...)
Vergeet overigens ook niet dat Benelux zomers lekker vol zit met Interrail-reizigers die zo goedkoop mogelijk jointjes willen roken in Amsterdam (gechargeerd...)
Re: Dienstregeling 2019
Weet iemand of "Bijlage D: 7x24 uur-specificaties, tijdwegdiagrammen en basisspooropstellingen" van de adviesaanvraag ook ergens te vinden is? Van de dienstregeling 2018 zijn ze namelijk wel gewoon te vinden.
Re: Dienstregeling 2019
Met 9 rijtuigen kom je tussen Antwerpen en Brussel ook in de problemen tijdens de spitsuren.Jef400 schreef:Qua verdeling wel, maar waar Suus volgens mij op doelt is dat de capaciteit dan onvoloende is. Ik denk niet dat je de Benelux reizigers met 3 rijtuigen meer meekrijgt.
Het aantal binnenlandse reizigers is lager geworden door de onaantrekkelijke dienstregeling binnen Nederland.Bemined schreef:Zoveel reizigers voegt de Benelux toch niet toe? Ik heb altijd begrepen dat de Benelux een flink aantal binnenlandse reizigers had en er zeker niet 6 rijtuigen vol met internationale reizigers in die trein zaten.
Re: Dienstregeling 2019
De Benelux gaat niet met negen rijtuigen rijden. Ook vertrekt de eerste Benelux uit Antwerpen richting Brussel pas om 8:17 en wordt er via de luchthaven gereden. In Antwerpen vertrekt vlak na de Benelux een intercity die niet via de luchthaven rijdt en daardoor eerder in Brussel is. De Benelux blijft daardoor in België relatief rustig tijdens de spits.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2019
De stammen die overblijven doordat de [serie=Internationale Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] in de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] wordt geintregeerd, worden in 2019 opnieuw gebruikt, als de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] alsnog 2x/uur gaat rijden, ook als de [serie=Internationale Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] er 3 minuten achter rijdt.
Re: Dienstregeling 2019
In de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] worden geen stammen bespaard door de lange keringen (40 à 50 minuten) en de extra stam die nodig is als pendel op de 4x dat de Benelux naar Den Haag rijdt (die stam heeft een kering van 3 uur in Rotterdam). Vandaar dat die 5x per uur ICD qua materieel gratis is, de keringen zijn in de deze opzet namelijk zo inefficiënt als het kan. De Benelux aan de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Rotterdam Centraal - Breda900[/serie] koppelen is qua omloop dusdanig veel gunstiger dat er dan voldoende materieel is voor 9 rijtuigen ICR, echter dan moet je in België een ander pad zien te scoren.
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: do 09 jun 2011, 01:11
Re: Dienstregeling 2019
Hmm, zouden we de aparte ICD trein die min of meer samenvalt met de Benelux niet naar A'dam Zuid kunnen laten rijden? Zo krijgt A'dam Zuid eens per uur (afgezien van 4x per dag) een directe verbinding met Rotterdam via de HSL.
Re: Dienstregeling 2019
Veel succes met een kering zou ik zeggen. Of je moet weer doorrijden naar centraal over de verbindingslussen. Zou geeneens een gek idee zijn overigens, als je andersom hetzelfde trucje kan uitvoeren.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
-
- Berichten: 1645
- Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59
Re: Dienstregeling 2019
Keren op Diemen Zuid zal wel weer te moeilijk worden.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2019
Doorrijden naar Watergraafsmeer toch?
Re: Dienstregeling 2019
Er ligt een keerspoor, maar ik weet niet of je daar ook buitenom de trein kan lopen zoals bijvoorbeeld in Breukelen.diederickx schreef:Keren op Diemen Zuid zal wel weer te moeilijk worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2019
Ja, dat kan. Hij is recentelijk naar de laatste standaarden aangepast. In principe kon het al maar het looppad voldeed niet volledig aan de regelgeving.
Re: Dienstregeling 2019
Maar schoonmaken etcetera in Diemen Zuid is niet heel praktisch. Doorrijden naar de Watergraafsmeer ook niet omdat je dan via allerlei handwissels rijdt: dat kost een zee aan tijd.
Re: Dienstregeling 2019
Geen enkel woord over een alternatief Zeeland/Roosendaal - Brussel na het verdwijnen van de Benelux naar Breda, dat ook geen fijne overstap krijgt.
Re: Dienstregeling 2019
"collatoral damage"
Re: Dienstregeling 2019
Er veranderd in dienstregeling 2019 in die regio niets ten opzichte van zoals gepland was voor 2018.
Over een eventuele verslechtering kan je dus lezen in het adviesaanvraag van de dienstregeling 2018.
Over een eventuele verslechtering kan je dus lezen in het adviesaanvraag van de dienstregeling 2018.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2019
https://www.treinreiziger.nl/nieuwe-tre ... en-er-aan/
Het meeste in dit artikel was al wel bekend, maar een zinnetje verbaasde met toch: "Als de trein Den Haag – Brussel geen succes wordt, dan zal de trein in de toekomst weer uurlijks starten in Amsterdam Centraal." Het is geen geheim dat NS die aparte verbinding naar Den Haag eigenlijk helemaal niet wilde. Maar ik vraag me dus af of NS dit echt zo heeft afgesproken met het ministerie.
In dat geval moet NS er gewoon voor zorgen dat er in die internationale trein tussen Den Haag en Rotterdam nauwelijks reizigers zitten. Volgens mij is het voor NS heel makkelijk om daarvoor te zorgen om zo precies te krijgen wat ze (en de meeste reizigers ook) willen.
Het meeste in dit artikel was al wel bekend, maar een zinnetje verbaasde met toch: "Als de trein Den Haag – Brussel geen succes wordt, dan zal de trein in de toekomst weer uurlijks starten in Amsterdam Centraal." Het is geen geheim dat NS die aparte verbinding naar Den Haag eigenlijk helemaal niet wilde. Maar ik vraag me dus af of NS dit echt zo heeft afgesproken met het ministerie.
In dat geval moet NS er gewoon voor zorgen dat er in die internationale trein tussen Den Haag en Rotterdam nauwelijks reizigers zitten. Volgens mij is het voor NS heel makkelijk om daarvoor te zorgen om zo precies te krijgen wat ze (en de meeste reizigers ook) willen.
Re: Dienstregeling 2019
Het afbuigen van enkele treinen naar Den Haag is een politiek goedmakertje en geen volwaardige en duurzame bediening van Den Haag. Dat NS er graag vanaf wil lijkt mij duidelijk.
Re: Dienstregeling 2019
Je bedoeld hier zeker station "Den Haag Centraal"?
Re: Dienstregeling 2019
Ja de adviesaanvraag van 2018 stelt inderdaad dat de [serie=Internationale Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Brussel Zuid/Midi9200[/serie] eens in de 4 uur rijdt tussen Rotterdam en Den Haag HS.
Nou ken ik de cijfers niet, maar volgens mij willen de meeste internationale reizigers naar Den Haag Centraal en niet naar Hollands Spoor.. Dus de kans dat deze verbinding een succes wordt lijkt me nihil.. Wel jammer van het geld en vervelend voor de reiziger..
Nou ken ik de cijfers niet, maar volgens mij willen de meeste internationale reizigers naar Den Haag Centraal en niet naar Hollands Spoor.. Dus de kans dat deze verbinding een succes wordt lijkt me nihil.. Wel jammer van het geld en vervelend voor de reiziger..
Re: Dienstregeling 2019
De internationale treinen vanuit Den Haag gaan al sinds jaar en dag vanaf HS.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten