OVer je reiservaringen in maart 2018
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Ach, de meeste stations zijn tegenwoordig voornamelijk tochtgaten, met gebouwen heeft het weinig meer te maken :X
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Noem je m'n vriendin nou een tochtgat?
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Ik kwam er laatst weer achter ja. In Breda is het achterste deel (leegstandwinkelcentrumpje) toch niet meer zo warm als het ooit geweest was. En een echt lekker warme plek is toch wel station Oss: daar wacht je, weliswaar in een harde stoel, maar wel echt lekker warm. Ik hoop dat het gebouw (al was het alleen daarom, architectonisch is het niet bepaald een hoogtepunt) blijft staan mochten ze ooit de boel vernieuwen daar.Aking schreef:Ach, de meeste stations zijn tegenwoordig voornamelijk tochtgaten, met gebouwen heeft het weinig meer te maken :X
Vandaag liep mijn plannetje alsnog in de soep, waardoor ik een prachtige kronkel heb gemaakt: Schiphol-Rotterdam Centraal-Breda-Den Bosch-Eindhoven. Via Den Bosch was twee minuten sneller dan de verkorte 1100. Achteraf had ik misschien toch beter de bus kunnen pakken :')
Maar ik heb door de kronkel wel bijna constant kunnen rijden en nagenoeg niet hoeven te wachten.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Misschien :@Aking schreef:Noem je m'n vriendin nou een tochtgat?
Reageer eens op mijn Facebook bericht G!
🍉
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Tip van de dag: Dit forum heeft ook een PB functie :pos:
Is het trouwens echt zo complex om treinen te keren in Utrecht Centraal? Dit weekend reden er slechts 4 van de 6 Intercity's tussen Utrecht en Amsterdam waarschijnlijk alleen maar omdat Utrecht - Den Bosch er uit ligt?
Is het trouwens echt zo complex om treinen te keren in Utrecht Centraal? Dit weekend reden er slechts 4 van de 6 Intercity's tussen Utrecht en Amsterdam waarschijnlijk alleen maar omdat Utrecht - Den Bosch er uit ligt?
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Vanmiddag kon ik mijn lach bijna niet meer inhouden. Er komen 2 meiden naar me toe en die vragen hoe laat een bepaalde lijn gaat. Het speelt zich af bij die halte dus ik zeg dat ik het niet uit mijn hoofd weet en dat de tijden bij de halte hangen.
"Daar hebben we gekeken maar we snappen het niet, er staan zoveel cijfers op"
"Daar hebben we gekeken maar we snappen het niet, er staan zoveel cijfers op"
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Ja, dat is zo complex, doordat Utrecht een doorstroomstation is geworden. Dat er 4 Intercity's bleven rijden, zonder dat andere treinen moesten worden opgeheven (de sprinter naar Breukelen is daar vaak slachtoffer van geweest, maar reed nu wel) is eigenlijk best knap.JWM schreef:Is het trouwens echt zo complex om treinen te keren in Utrecht Centraal? Dit weekend reden er slechts 4 van de 6 Intercity's tussen Utrecht en Amsterdam waarschijnlijk alleen maar omdat Utrecht - Den Bosch er uit ligt?
Mede mogelijk dankzij kunstgrepen als het laten doorrijden van de IC uit Enkhuizen als Sprinter naar Rhenen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Door een defecte trein tussen Gouda en Woerden liep de ochtendspits tussen Gouda en Utrecht zowat volledig in het honderd. De eerste opgeheven treinen vanaf Gouda in beide richtingen kwamen rond 07:00 op de borden staan en daarna ging het hard. Er reed vrijwel niets meer vanuit Gouda in oostelijke richting, alleen de [serie=Sprinter|2018|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] uiteindelijk.
Om 07:37 reed ook een eerste [serie=Sprinter|2018|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie] met +10 weer door; deze reed met 8 bakken SLT, maar vanaf Vleuten kon er door de drukte vrijwel niets meer bij in deze trein. In Utrecht had ik wel mazzel omdat daar de 625 nog stond, welke met zo'n 20 minuten vertraging kon vertrekken. Voor mij leverde dit hele gedoe een uur vertraging op.
Om 07:37 reed ook een eerste [serie=Sprinter|2018|Den Haag Centraal - Utrecht Centraal7800[/serie] met +10 weer door; deze reed met 8 bakken SLT, maar vanaf Vleuten kon er door de drukte vrijwel niets meer bij in deze trein. In Utrecht had ik wel mazzel omdat daar de 625 nog stond, welke met zo'n 20 minuten vertraging kon vertrekken. Voor mij leverde dit hele gedoe een uur vertraging op.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Vanochtend reed de [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 06:38 van Zaandam naar Nijmegen met VIRM4. Een man en een vrouw ietsje verderop op het perron hadden dit ook al opgemerkt, en waren aan het mopperen. Dat dit geen goede reclame van NS was voor dagjesmensen (tsja, op dit tijdstip puilt het uit van de dagjesmensen) en de vrouw zou eerste klas gaan zitten. Toen de trein binnenreed werd ook de opmerking 'óvervol!' gemaakt. Toen ik instapte was er volop ruimte op het balkon. Iets met kromme tenen...
Opvallend overigens dat in de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] die ik op de heenweg had er niks werd omgeroepen over werkzaamheden tussen Haarlem en Zandvoort. Op de terugweg riep de HC in de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] dit uitgebreid om, inclusief dat reizigers de geelblauwe vlaggetjes moeten volgen.
Overigens hebben de lage perrons in Sloterdijk gisteren ook een bad genomen, evenals de fietskelder van Den Haag Centraal.
Opvallend overigens dat in de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] die ik op de heenweg had er niks werd omgeroepen over werkzaamheden tussen Haarlem en Zandvoort. Op de terugweg riep de HC in de [serie=Intercity|2018|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] dit uitgebreid om, inclusief dat reizigers de geelblauwe vlaggetjes moeten volgen.
Overigens hebben de lage perrons in Sloterdijk gisteren ook een bad genomen, evenals de fietskelder van Den Haag Centraal.
Beul van de blindegeleidelijn
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39287
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Dat losse stel klonk al herkenbaar... blijkt dus inderdaad het exemplaar wat me inhaalde op weg van Veenendaal-De Klomp naar m'n werk te zijn geweest. Die zie ik vaker met een los viertje passeren trouwens.VIRM schreef:Vanochtend reed de [serie=Intercity|2018|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van 06:38 van Zaandam naar Nijmegen met VIRM4.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Die stond in d eapp weergegeven als ingekort'.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Normaal heb ik best een hekel aan de railjet, want vaak druk en geen coupes. Maar zie hier, een kwartier voor vertrek:
Zal vast niet heel de reos zo blijven, maargoed.
Zal vast niet heel de reos zo blijven, maargoed.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Keleti! <3
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Vandaag even een rondje door het land gemaakt. De reis begon met lijn 350 van Alkmaar naar Kop Afsluitdijk. Deze startte 10 minuten later in Alkmaar omdat iemand bij Bak Reizen (waar Arriva hun bussen heeft staan) de poort geblokkeerd had. Volgens de chauffeur van Arriva had hij een bus in de poortopening gezet, heeft een tankslang in de bus gedaan en is op de wc gaan zitten :').
Maargoed, dankzij de ruime rijtijden kwamen we optijd aan bij Kop Afsluitdijk. Vervolgens ging het rondje zo verder:
Lijn 90 naar Sneek
Lijn 42 naar Lemmer
Lijn 315 naar Emmeloord
Lijn 141 naar Kampen
Lijn 143 naar Dronten
Met de trein naar Lelystad
Lijn 148 naar Harderwijk
Lijn 159 naar Almere Centrum
Lijn M1 naar Almere 't Oor
Lijn 327 naar Amsterdam Amstel
Met de metro naar Amsterdam Centraal
Lijn 314 naar Hoorn
Met de trein terug naar Alkmaar
Waren leuke lijntjes om te doen, alleen zitten die stoelen in de Iveco's van Connexxion (Ijsselmond) echt voor geen meter.
Maargoed, dankzij de ruime rijtijden kwamen we optijd aan bij Kop Afsluitdijk. Vervolgens ging het rondje zo verder:
Lijn 90 naar Sneek
Lijn 42 naar Lemmer
Lijn 315 naar Emmeloord
Lijn 141 naar Kampen
Lijn 143 naar Dronten
Met de trein naar Lelystad
Lijn 148 naar Harderwijk
Lijn 159 naar Almere Centrum
Lijn M1 naar Almere 't Oor
Lijn 327 naar Amsterdam Amstel
Met de metro naar Amsterdam Centraal
Lijn 314 naar Hoorn
Met de trein terug naar Alkmaar
Waren leuke lijntjes om te doen, alleen zitten die stoelen in de Iveco's van Connexxion (Ijsselmond) echt voor geen meter.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Altijd leuk, die rit over de Afsluitdijk. Met een OV-dagkaart was dat ook absurd goedkoop. Een enkeltje naar de andere kant van de Afsluitdijk was toen bijna duurder dan een OV-dagkaart van de Primera.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Vanavond kon de 769 na vertrek uit Den Haag Centraal al bij NOI in de ankers, om vervolgens langzaam weer verder te gaan. De HC riep om dat er tussen Voorschoten en De Vink langzamer moest worden gereden wegens personen langs het spoor.
De 769 kwam met +5 in Leiden aan op het gebruikelijke spoor 4b. De [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] aan de overzijde was al weg, maar in een vlaag van creativiteit had de treindienstleiding besloten de 3364 op spoor 5b te laten vertrekken, zodat die met slechts +1 achter de 769 richting Schiphol kon vertrekken. :pos:
De 769 kwam met +5 in Leiden aan op het gebruikelijke spoor 4b. De [serie=Intercity|2018|Amsterdam Centraal - Haarlem - Vlissingen2200[/serie] aan de overzijde was al weg, maar in een vlaag van creativiteit had de treindienstleiding besloten de 3364 op spoor 5b te laten vertrekken, zodat die met slechts +1 achter de 769 richting Schiphol kon vertrekken. :pos:
Beul van de blindegeleidelijn
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8787
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Gisteravond in de IC van Almere naar Zwolle, riep de conductrice bij aankomst in Zwolle om dat het achterstel treinstel achter zou blijven en het voorste verder zou gaan naar Leeuwarden. Ze riep om dat iedereen het achterste deel diende te verlaten en riep daarna om op welke treinen overgestapt kon worden te Zwolle. Daarna riep ze om: "Dus nogmaals: het achterste treinstel met de nummers 75?? blijft achter. Als u zich in dit deel bevindt dient u dit deel te verlaten. Vergeet hierbij niet uw spullen en medereizigers met oordopjes."
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 25-05-2024 --> 194 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Intercity Direct 905 stond vijf minuten voor vertrek in Rotterdam met +25 op de borden. Ik heb maar de 2225 genomen naar Amsterdam, door de wisselstoring op Schiphol had ik er weinig geloof in dat de 1000 wel zou gaan rijden (schijnt uiteindelijk wel gebeurt te zijn).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Hoe sprak ze die vraagtekens uit?Milco schreef:Daarna riep ze om: "Dus nogmaals: het achterste treinstel met de nummers 75??
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
De HC in de 1559 vanmiddag vond het nodig om al vóór Naarden-Bussum om te roepen dat de trein over enkele ogenblikken in Hilversum zou arriveren. :?
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Enkele ogenblikken is dan ook voor interpretatie vatbaar natuurlijk :Y
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Vanochtend gooide de conductrice van ICD 905 een minuut voor officiële vertrektijd de eerste klas open omdat het zo druk zou zijn terwijl naast mij bijvoorbeeld nog niemand zat. Nadat we te laat vertrokken waren wegens werkzaamheden op Rotterdam Centraal (ja, alweer...) liepen de conductrices door de trein en ontdekten ze heel veel lege zitplaatsen in de tweede klas. Toen gingen ze allemaal reizigers uit de eerste klas ophalen. :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: RE: Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
De treindienstleider/ARI had de 912 al veilig gezet richting spoor 4 waar wij op dat moment stonden. Aangezien dat niet zo'n strak plan was (want wij moesten nog vertrekken vóór de 912 binnen zou moeten komen), moest de rijweg voor de 912 herroepen worden en moest er twee minuten gewacht worden tot de rijweg van de 912 er uit gevallen was en wij veilig kregen voor we konden vertrekken.Suus schreef:Vanochtend gooide de conductrice van ICD 905 een minuut voor officiële vertrektijd de eerste klas open omdat het zo druk zou zijn terwijl naast mij bijvoorbeeld nog niemand zat. Nadat we te laat vertrokken waren wegens werkzaamheden op Rotterdam Centraal (ja, alweer...) liepen de conductrices door de trein en ontdekten ze heel veel lege zitplaatsen in de tweede klas. Toen gingen ze allemaal reizigers uit de eerste klas ophalen. :')
Een iets te enthousiaste ARI dus.
Groeten van de machinist ;)
Re: OVer je reiservaringen in maart 2018
Uh ja, dat is niet zo handig inderdaad :’)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten