
Normaal gesproken ga ik met de fiets naar station Den Dolder omdat het niet zo ver is en beter voor het milieu is. Echter was het deze ochtend zo koud dat ik toch maar mijn moeder heb gevraagd om me te brengen naar het station met de auto. De dag ervoor was ik al met de fiets naar het centrum van Zeist gegaan en dat had ik nauwelijks overleefd aangezien ik ontzettend veel last kreeg van mijn keel.
Maar ik draaf een beetje af. Met de auto aangekomen op het station van Den Dolder rende ik de nieuwe wachtkamer in waar het een stuk aangenamer was. Binnen zag ik een plakkaat hangen met de tekst dat hier binnenkort weer een eetgelegenheid in het station komt. Mooi om te lezen dat het stationsgebouw nog gebruikt wordt!
5 minuten voordat mijn trein naar Zwolle zou aankomen kwam de trein naar Utrecht. Er was slechts 1 iemand die bij station Den Dolder instapte. Toen mijn trein aangekomen was, een DD-AR, stapte nog iemand anders met mij in. In de trein zaten wat vrouwelijke NWA'ers in een vage taal met elkaar te praten. Ik was bang dat ik me er aan ging ergeren, maar dat gebeurde niet.
Een foto van de DD-AR genomen op station Amersfoort:

In Amersfoort kreeg ik nog de kans om op de snelle InterCity naar Leeuwarden over te stappen omdat deze vertraging had. Ik heb dat uiteindelijk toch maar niet gedaan omdat het toch niet veel effect had op mijn schema. Wel was ik even bang dat die InterCity zou zorgen voor vertraging bij ons omdat de InterCity natuurlijk voor ons moet rijden omdat hij ons tussen Amersfoort en Zwolle niet kan inhalen. We vertrokken uiteindelijk samen met de InterCity richting Schothorst met de Sprinter (wij) op het linker spoor en de IC op het rechter. Volgens mij werd het aankomstspoor op station Schothorst hierdoor aangepast. Ik zag in ieder geval wel wat mensen daar die op laatste moment naar het andere spoor renden.
In Nijkerk stapten de vrouwelijke NWA'ers en nog wat andere jongelui uit. Wel stapte er een meisje in die constant geluidjes uit haar telefoon liet horen, een nieuw ding om me aan te ergeren

In 't Harde viel me het op dat er een extra perron is aangelegd. Dat zal er wel al heel lang liggen, maar dit is de eerste keer dat het me opvalt. Het zal wel iets met het militaire oefenterrein te maken hebben.

Na een uur in de oude stink-DDAR gezeten te hebben kwam ik aan in Zwolle. Hier wilde ik even een fotootje maken van de Blauwnet-FLIRT naar Enschede. Ook al rijden ze al een tijdje, ik had er nog niet in gezeten en besloot in te stappen. Het werd al vrij snel druk in de trein en er zat een groot sportteam (gok ik) die een uitje met de trein hadden naar Berlijn (hoorde ik). Ik hoorde iemand roepen 'misschien kunnen we die jongen vragen of hij ergens anders kan zitten zodat wij bij het viertje kunnen zitten'. 'No way' dacht ik. Mijn benen hebben die ruimte hard nodig!

Toen we vertrokken hoorde ik een deurbel. Toen de aankondiging kwam voor Heino ook, net zoals voor alle andere aankondigingen en voor vertrek. Ik vind het een vrij apart geluidje, maar Keolis wilde zeker eens wat anders hebben.
In Almelo stapte ik alweer uit net zoals een groot deel van de trein.Op het station van Almelo stond reeds een grote groep studenten (gok ik) die op de volgende trein zat te wachten. Ze hadden allemaal koffers dus ik dacht in eerste instantie dat ze de IC Berlijn zouden pakken die 5 minuten later zou arriveren. Toen ik op mijn telefoon keek wat de bestemming van mijn trein was wist ik wel al dat ze mijn trein moesten hebben. Mijn trein ging namelijk naar Schiphol Airport. Samen met vele andere reizigers liep ik naar de andere kant van het perron om die grote groep studenten te vermijden, ik had namelijk gezien dat er een vrij lange ICMm zou komen (7 rijtuigen).

In deze ICMm had ik een mooi plekje bemachtigd aan het raam en met de stuurrichting mee. In de trein zag ik een moeder en een kind UNO spelen. Best wel leuk spel eigenlijk, dat moet ik ook weer eens gaan spelen.
Vanaf Deventer begon het al een stuk drukker te worden in de trein. Iedereen kon wel zitten, maar je kon niet kieskeurig zijn bij de zitplaatsen.

In Amersfoort kwamen we samen met de InterCity uit Zwolle aan. Er was een perfecte overstap voor de mensen die toch naar Utrecht wilde, maar ik moest niet deze trein hebben. Ik moest nog een kwartiertje wachten op de Sprinter naar Utrecht Centraal die ook zou stoppen op mijn station Den Dolder. Nadat ik een chocoladereep gekocht had bij de Kiosk (waar ik best wel spijt van had eigenlijk) kwam de DDAR er aan die mij zou brengen naar Den Dolder. Ik wil echt zo graag dat de DDZ weer terugkomt op de lijn Utrecht-Zwolle. Ik hou totaal niet van die ouwe meuk en de bankjes zitten niet bepaald lekker. Ook maakt de DDAR ontzettend veel geluid en trilt hij heel erg als die over een wissel gaat. Ik hoop in ieder geval dat we de volgende dienstregeling eens wat nieuwer materieel krijgen hier.
Na een kort ritje kwam ik alweer aan in Den Dolder. Vandaar ben ik weer terug naar huis gegaan.
Bedankt voor het lezen! :)