Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Meltrain schreef:Over het algemeen heb je gelijk (en snap ik ook dat een ander lijnnummer wordt gebruikt), maar juist in dit specifieke geval niet.
Vergelijk de routes van de lijnen 79 en 679 maar eens.
Idem voor 55 en 655..
Ik moet toegeven dat ik nog niet helemaal bij ben met de Limbowijzigingen sinds Arriva, dus ik had voor deze specifieke lijnen niet gezien dat de route EXACT hetzelfde is voor de xx en 6xx
Dus inderdaad: raar dat ze 6xx nummers voor hebben voor de 55 en 79.
Zou het te maken hebben met het feit dat de 6xx en xx lijnen niet door dezelfde vervoerder worden uitgevoerd?
55/655 Arriva/TCR
79/679 Kupers/Litax
Als dat zo is, leuk/handig voor de vervoerders, maar daar hoor je reizigers niet mee lastig te vallen.
Ik denk vooraldat de materieeleisen minder streng zijn voor de scholierenlijnen, waardoor TCR, Kupers of Litax met ouder materieel op deze lijnen kan rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Lijn 79 rijdt grotendeels van de dag met een Citea van Arriva. Alleen een enkele laatste rit rijdt met het sprinterbusje van lijn 78 die door Kupers wordt gereden. Die info heb ik na constatering toegevoegd.
Meltrain schreef:Over het algemeen heb je gelijk (en snap ik ook dat een ander lijnnummer wordt gebruikt), maar juist in dit specifieke geval niet.
Vergelijk de routes van de lijnen 79 en 679 maar eens.
Idem voor 55 en 655..
Ik moet toegeven dat ik nog niet helemaal bij ben met de Limbowijzigingen sinds Arriva, dus ik had voor deze specifieke lijnen niet gezien dat de route EXACT hetzelfde is voor de xx en 6xx
Dus inderdaad: raar dat ze 6xx nummers voor hebben voor de 55 en 79.
Zou het te maken hebben met het feit dat de 6xx en xx lijnen niet door dezelfde vervoerder worden uitgevoerd?
55/655 Arriva/TCR
79/679 Kupers/Litax
Als dat zo is, leuk/handig voor de vervoerders, maar daar hoor je reizigers niet mee lastig te vallen.
Ik heb dit ook altijd vreemd gevonden. Exact dezelfde route, alleen voor de reizigers veel minder service. Dit zal kwa kosten en capaciteit nu wel beter uitkomen zo... In de Veolia tijd werden de spitsritten gewoon onder hetzelfde lijnnummer, toen nog 40, door Veolia zelf uitgevoerd.
Ik snap dat wel.
Die 600 lijnen zijn specifiek voor scholen. Het maakt het een stuk makkelijker in de communicatie om deze ritten in de vakantie op te heffen.
Sommige scholen houden naast de vastgestelde vakantieperiode er nog een aparte vakantiekalender op na.
Je kan dan redelijk eenvoudig communiceren dat in wk x lijn y niet rijdt of er een apart tentamenrooster op maken.
Dat het nu niet gebeurd is wat anders. Maar de vrijheid heb je wel. In Brabant gebeurd het ook. Soms wordt besloten om voor een specifieke lijn het vakantierooster te verschuiven met 1 week tov andere lijnen.
Weet iemand hoe het zit met de dienstuitvoering van de stadsdienst Weert. Ik ben daar vorige week gaan kijken en zag busjes van Taxi Princen met naar het lijkt een Arriva- nummering (65xx). Zijn de busjes ooit van Kupers (in bruikleen van Arriva) geweest en nu doorgeschoven, is Princen onderdeel van Kupers of zit er iets anders achter?
Okee, maar ik zie op de wiki staan dat de stadsdienst van Weert door Kupers wordt gereden, dus vroeg me af of Princen misschien een onderaannemer van Kupers (en of het materieel van Arriva in bruikleen is bij Princen).
Er kan natuurlijk ook gewoon een fout in de wiki staan, want in de vorige concessie stond de stadsdienst Weert met vervoerder Veolia in de wiki bijvoorbeeld
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Princen rijdt met enkele 65xx busjes op de stadsdienst. Daarnaast rijdt Princen iov Kupers iov Arriva ook lijn 65, 76, 78 en een enkele 79 rit. Daar rijden bijna altijd 65xx busjes op. Omdat ze minder 65xx hebben dan nodig, rijdt Princen ook met eigen Sprinter busjes en een handheld rond op de stadsdienst.
Op een facebookpagina vond ik onderstaande link. Mooi fotoverslag van een OV reis naar het zuidelijkste puntje van Nederland.
Facebookpagina heet OV-Nature Challenge. Staan leuke verslagen op om te lezen.
Machinisten Arriva woedend: 'Wij schamen ons diep'
19 september 2018
Een groep machinisten van Arriva heeft in een pittige brief zijn ongenoegen geuit over de gang van zaken binnen het bedrijf.
Machinisten die op de Maaslijn tussen Venlo en Nijmegen rijden, zijn woedend over de manier waarop de vervoerder met het personeel en de reiziger omgaat, zo schrijven ze in de brief die in handen is van L1.
Kat in de zak
'De reiziger staat in zijn hemd en betaalt grof geld voor een kaartje. Voor wat? Een kat in de zak', is slechts een van de vele rake opmerkingen in de brief. Volgens de machinisten doet het bedrijf al lange tijd niks met de vele klachten van treinreizigers en het eigen personeel.
Dan zullen ze die keren dat ik een Arriva-trein heb op de Maaslijn wel net het toilet wel schoongemaakt hebben? Of luchtverfrisser in de trein hebben opgehangen?
Ik voel (weer) een staking aankomen.
We zullen het ook maar niet hebben over de hoogst onbeschofte manier waarop een Arriva-buschauffeur aldaar afgelopen dinsdag een reiziger die een kaartje wilde kopen afsnauwde. Het was weer erg goed voor de beeldvorming over het OV-personeel.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Boos zijn is heel menselijk en ook te begrijpen. Maar als je dat publiek ventileert is dat vaak weinig behulpzaam bij het vinden van een oplossing. Boosheid publiek uiten helpt niet als je dat om de haverklap doet zoals bij de vakbonden vaak voorkomt. Je loopt dan het risico om als notoire zeurkous weggezet te worden.
Een machinist wil zijn/haar werk professioneel uitoefenen. Dat gaat natuurlijk niet als de trein zonder brandstof staat, reizigers er als sardientjes ingepropt moeten worden en de toiletten voor geurhinder zorgen.
Voor de klanten is dat niet fijn en die reageren dat af op het zichtbare personeel: de machinisten.
Geen nieuwe klachten dit trouwens, bij Veolia was de Maaslijn ook al problematisch. Waarom duren de noodzakelijke investeringen zo lang?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.