Statistieken: méér dan cijfertjes.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Via Google MyMaps
Je kan er komen door naar maps.google.nl te gaan, Links bovenin op het menu te klikken, Op mijn plaatsen te klikken, en vervolgens bovenin op mijn kaarten. Dan verschijnt er onderaan een knop "Kaart maken"
Je kan er komen door naar maps.google.nl te gaan, Links bovenin op het menu te klikken, Op mijn plaatsen te klikken, en vervolgens bovenin op mijn kaarten. Dan verschijnt er onderaan een knop "Kaart maken"
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Mijn statistieken van deze dienstregeling is niet moeilijk:
Aantal reizen: 3x
Vaakst bereden traject: Wierden-Almelo 3x
Meest gebruikte mat: Keolis FLIRT 3x
Meest gebruikt perron: spoor 2 te Almelo
Totale vertraging*: -3
*: ten opzichte van wat gepland was
Aantal reizen: 3x
Vaakst bereden traject: Wierden-Almelo 3x
Meest gebruikte mat: Keolis FLIRT 3x
Meest gebruikt perron: spoor 2 te Almelo
Totale vertraging*: -3
*: ten opzichte van wat gepland was
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Aantal reizen 2018:
Trein
8 keer Dinmore-Brisbane Central vv
1 keer Bundamba-Brisbane Central vv (auto had beurt nodig, garage in Bundamba)
1 keer Darra-Brisbane Central vv (moest pakket ophalen in de buurt van Darra)
1 keer Brisbane Central-Bowen Hills vv
30 keer Karrabin-Brisbane Central
Bus
nada (helaas)
Tram
1 keer Melbourne St Kilda Road (meest Zuidelijk) - Melbourne Swanston Street vv
Vliegtuig
1 keer Brisbane Airport (meest Oostelijk en Noordelijk) - Melbourne Airport (meest Westelijk) vv
Taxi (telt dat?)
Melbourne Airport - Melbourne St Kilda Road vv
2017 was wat dat betreft beter
met Melbourne (meest Zuidelijk), Ayers Rock/Uluru (meest Westelijk), Townsville (meest Noordelijk), Mooloolaba/Sunshine Coast (meest Oostelijk)
en met treinreizen Mount Isa-Townsville en Townsville-Brisbane, vliegen Brisbane-Alice Springs en Brisbane-Melbourne, busreizen Alice Springs-Uluru, Alice Springs-Kings Canyon en Alice Springs-Mount Isa + divers gebus in Sydney en Sunshine Coast.
en 2016 ook met meest Westelijk Den Haag, meest Noordelijk Aadorp, meest Oostelijk Brisbane Airport en meest Zuidelijk Melbourne en heel veel gebus (zelf sturende) in Zuid-Limburg.
(en natuurlijk vliegen van Dusseldorf via Hong-Kong naar Melbourne en later door naar Brisbane)
Trein
8 keer Dinmore-Brisbane Central vv
1 keer Bundamba-Brisbane Central vv (auto had beurt nodig, garage in Bundamba)
1 keer Darra-Brisbane Central vv (moest pakket ophalen in de buurt van Darra)
1 keer Brisbane Central-Bowen Hills vv
30 keer Karrabin-Brisbane Central
Bus
nada (helaas)
Tram
1 keer Melbourne St Kilda Road (meest Zuidelijk) - Melbourne Swanston Street vv
Vliegtuig
1 keer Brisbane Airport (meest Oostelijk en Noordelijk) - Melbourne Airport (meest Westelijk) vv
Taxi (telt dat?)
Melbourne Airport - Melbourne St Kilda Road vv
2017 was wat dat betreft beter
met Melbourne (meest Zuidelijk), Ayers Rock/Uluru (meest Westelijk), Townsville (meest Noordelijk), Mooloolaba/Sunshine Coast (meest Oostelijk)
en met treinreizen Mount Isa-Townsville en Townsville-Brisbane, vliegen Brisbane-Alice Springs en Brisbane-Melbourne, busreizen Alice Springs-Uluru, Alice Springs-Kings Canyon en Alice Springs-Mount Isa + divers gebus in Sydney en Sunshine Coast.
en 2016 ook met meest Westelijk Den Haag, meest Noordelijk Aadorp, meest Oostelijk Brisbane Airport en meest Zuidelijk Melbourne en heel veel gebus (zelf sturende) in Zuid-Limburg.
(en natuurlijk vliegen van Dusseldorf via Hong-Kong naar Melbourne en later door naar Brisbane)
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Vraagje nog:
wat is eigenlijk meest oostelijk en meest westelijk?
Waar gaan we vanuit? en waar raken oost en west elkaar
Hanteert eenieder zijn eigen woonplaats als een soort "nulmeridiaan" voor dit doel?
Hmm... dan heeft iedereen een verschillende nulmeridiaan en dus ook een verschillende "180 meridiaan" waar oost en west elkaar raken.
En dan liggen de States voor mij in het oosten en voor de NL-ers in het westen.
of nemen we -aangezien dit OVInNEDERLAND is- het middelpunt van Nederland (maar dan moeten we wel een van de definities kiezen) zodat we ook dezelfde "nulmeridiaan" (en "180 meridiaan") hebben.
Of nemen we de nulmeridiaan als uitgangspunt. Niet zo heel ver van Nederland en scheelt gereken.
En dan is de 180 meridiaan ook duidelijk
Of laten we erjeebee maar lekker kletsen en doet iedereen zijn eigen ding? _O-
wat is eigenlijk meest oostelijk en meest westelijk?
Waar gaan we vanuit? en waar raken oost en west elkaar
Hanteert eenieder zijn eigen woonplaats als een soort "nulmeridiaan" voor dit doel?
Hmm... dan heeft iedereen een verschillende nulmeridiaan en dus ook een verschillende "180 meridiaan" waar oost en west elkaar raken.
En dan liggen de States voor mij in het oosten en voor de NL-ers in het westen.
of nemen we -aangezien dit OVInNEDERLAND is- het middelpunt van Nederland (maar dan moeten we wel een van de definities kiezen) zodat we ook dezelfde "nulmeridiaan" (en "180 meridiaan") hebben.
Of nemen we de nulmeridiaan als uitgangspunt. Niet zo heel ver van Nederland en scheelt gereken.
En dan is de 180 meridiaan ook duidelijk
Of laten we erjeebee maar lekker kletsen en doet iedereen zijn eigen ding? _O-
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Oost en west lijkt mij de datumgrens?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Meest westelijk = nog verder dan Osdorp.
Meest oostelijk = ergens in het IJmeer.
Meest oostelijk = ergens in het IJmeer.
Wat denk je nou zelf? Dàt, natuurlijk. Dat jij toevallig aan een kant van de aardkloot woont waar dat wat minder handig uitkomt :6erjeebee schreef:Of laten we erjeebee maar lekker kletsen en doet iedereen zijn eigen ding? _O-
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Best een indrukwekkend gezicht hiervandaan, die rand waar de wereld ophoudt :Ytrolly schreef:Meest westelijk = nog verder dan Osdorp.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Dan ben je vast nog nooit bij meest zuidelijk geweest, waar de Abcouder Afgrond zich opent. Brrrr...
Non oltrepassare la linea gialla
________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Het eerste kwartaal van 2018 zit er op en daarin heb ik flink wat kilometers kunnen maken. Vorig jaar was het plan om alle commercieel uitgebate spoortrajecten van Nederland te bereizen, iets wat grotendeels ook wel gelukt is. Alleen de tram- en metronetwerken vond ik allemaal net iets te lang duren.
Daarom heb ik in 2018 besloten alleen de treinspoorlijnen van Nederland af te gaan strepen, inclusief de grensbaanvakken. De metro en de tram laat ik lekker voor wat het is.
De tussenstand op 31-3 is inmiddels:
Treinen: 6283,1 km
Bus: 561,29 km
De bus kilometers zijn in grote mate nuttige kilometers, in die zin dat ik ze ook af heb moeten leggen om bij iemand op bezoek te gaan of zoiets in die trant.
Daarom heb ik in 2018 besloten alleen de treinspoorlijnen van Nederland af te gaan strepen, inclusief de grensbaanvakken. De metro en de tram laat ik lekker voor wat het is.
De tussenstand op 31-3 is inmiddels:
Treinen: 6283,1 km
Bus: 561,29 km
De bus kilometers zijn in grote mate nuttige kilometers, in die zin dat ik ze ook af heb moeten leggen om bij iemand op bezoek te gaan of zoiets in die trant.
- Spoiler: show
🍉
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ligt het aan mij of mis je o.a. nog het mooiste stukje spoor van nederland, tussen apeldoorn en amersfoort?
-
- Berichten: 6193
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Dus ook al op station eemshaven geweest?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Dat klopt, voor het gemak heb ik die maar even bij Blauwnet geschaard. Dat traject ga ik namelijk doen als ik richting het oosten reis. Op die manier ben ik pas na de spits in Enschede, wat wel handig is met die Kruidvatkaartjes.Mdk schreef:Ligt het aan mij of mis je o.a. nog het mooiste stukje spoor van nederland, tussen apeldoorn en amersfoort?
Ja! Gisteren. Samen met Aking. *O*dylanwild94 schreef:Dus ook al op station eemshaven geweest?
🍉
-
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Volgens mij mis je ook nog de IJssellijn voor een deel. In elk geval tel ik mijn statistieken enkel de nuttige kilometers mee. Als ik ga toeren tel ik de kilometers niet mee. Ik heb de statistieken al laten zien na het eerste kwartaal van het dienstregelingjaar, dus opnieuw laten zien lijkt mij niet nodig.Hainje schreef:Het eerste kwartaal van 2018 zit er op en daarin heb ik flink wat kilometers kunnen maken. Vorig jaar was het plan om alle commercieel uitgebate spoortrajecten van Nederland te bereizen, iets wat grotendeels ook wel gelukt is. Alleen de tram- en metronetwerken vond ik allemaal net iets te lang duren.
Daarom heb ik in 2018 besloten alleen de treinspoorlijnen van Nederland af te gaan strepen, inclusief de grensbaanvakken. De metro en de tram laat ik lekker voor wat het is.
De tussenstand op 31-3 is inmiddels:
Treinen: 6283,1 km
Bus: 561,29 km
De bus kilometers zijn in grote mate nuttige kilometers, in die zin dat ik ze ook af heb moeten leggen om bij iemand op bezoek te gaan of zoiets in die trant.
- Spoiler: show
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Toch wel knap dat je vanuit Noord-Brabant zin heb om helemaal naar de Eemshaven te reizen. Ik woon in Gelderland, maar bij mij houdt de wereld op bij Groningen (Stad). Van die Noordelijke Nevenlijnen heb ik alleen Harlingen-Leeuwarden en Leeuwarden-Groningen gehad. De rest nog niet.Hainje schreef:Dat klopt, voor het gemak heb ik die maar even bij Blauwnet geschaard. Dat traject ga ik namelijk doen als ik richting het oosten reis. Op die manier ben ik pas na de spits in Enschede, wat wel handig is met die Kruidvatkaartjes.Mdk schreef:Ligt het aan mij of mis je o.a. nog het mooiste stukje spoor van nederland, tussen apeldoorn en amersfoort?
Ja! Gisteren. Samen met Aking. *O*dylanwild94 schreef:Dus ook al op station eemshaven geweest?
En met de Overijsselse spoorlijnen zou ik nog even wachten, totdat de treindienst tussen Hengelo en Bad Bentheim beetje betrouwbaar rijdt, zodat je die ook mee kan pakken. Tot nu toe is het nog heel wisselvallig of die treindienst rijdt of niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Als je met een vriend reist gaat de tijd een stuk sneller voorbij he.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Mja, het grootste werk doen de treinen voor mij. Ik kan lekker gaan zitten en 'wachten' tot ik er ben. Maar inderdaad, doorgaans vind ik 'Stad' ook ver genoeg.Erno-BE schreef:Toch wel knap dat je vanuit Noord-Brabant zin heb om helemaal naar de Eemshaven te reizen. Ik woon in Gelderland, maar bij mij houdt de wereld op bij Groningen (Stad).
Zit nog een beetje te twijfelen, zeker aangezien het nog maar afwachten is of ik tegen die tijd nog wel de mogelijkheid heb om die kant op te reizen. Dikke kans dat ik dan zoveel kan/mag/moet werken waardoor ik ook niet meer zoveel behoefte heb om van 6:00u tot 0:30u non-stop in de trein zitten. :') Wellicht ga ik in het najaar wel een weekendje naar Berlijn ofzo en dan pik ik dat stukje alsnog mee.Erno-BE schreef:En met de Overijsselse spoorlijnen zou ik nog even wachten, totdat de treindienst tussen Hengelo en Bad Bentheim beetje betrouwbaar rijdt, zodat je die ook mee kan pakken. Tot nu toe is het nog heel wisselvallig of die treindienst rijdt of niet.
Mja, die vrind kwam wel pas om 13u zijn bed uit rollen.....Chrysa schreef:Als je met een vriend reist gaat de tijd een stuk sneller voorbij he.
🍉
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Nie zo overdrijven he! 23:30 was je thuis!Hainje schreef:om van 6:00u tot 0:30u non-stop in de trein zitten. :')
En dat prima op tijd voor de Eemshaven *O*Mja, die vrind kwam wel pas om 13u zijn bed uit rollen.....Chrysa schreef:Als je met een vriend reist gaat de tijd een stuk sneller voorbij he.
Sterker nog, ik was zelfs te vroeg en ben dus ook nog maar even meegeweest naar Delfzijl :Y
De volgende keer kan ik dus nog een uur langer op m'n nest blijven liggen
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Nou vooruit, deze keer was ik om half 12 thuis.Aking schreef:Nie zo overdrijven he! 23:30 was je thuis!Hainje schreef:om van 6:00u tot 0:30u non-stop in de trein zitten. :')
🍉
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Half 12? Niet zeuren dan, als ik met de laatste trein kom ben ik pas tegen 2 uur thuis! :Y
-
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: ma 22 mei 2017, 18:10
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Mijn doel is om elk stuk treinspoor in Nederland af te leggen exclusief grensbaanvakken. Als ik dat gehad heb kijk ik weer verder wat dan mijn doelen worden. Heb nog genoeg leven voor me. De trajecten waar ik nog nooit gereisd heb zijn:
1. Baarn<>Den Dolder
2. Groningen Europapark<>Veendam/Bad Nieuweschans
3. Groningen<>Eemshaven/Delfzijl
4. Mariënberg<>Emmen
5. Hengelo<>Glanerbrug
6. Heerlen<>Kerkrade Centrum
7. Zwolle<>Kampen
Buiten Baarn<>Den Dolder zijn het allemaal uithoeken
1. Baarn<>Den Dolder
2. Groningen Europapark<>Veendam/Bad Nieuweschans
3. Groningen<>Eemshaven/Delfzijl
4. Mariënberg<>Emmen
5. Hengelo<>Glanerbrug
6. Heerlen<>Kerkrade Centrum
7. Zwolle<>Kampen
Buiten Baarn<>Den Dolder zijn het allemaal uithoeken
Regelmatig te vinden in de lijnen 51, 352, 589, 590, 51, 53 en 54.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Heb zelf bijna alle trajecten in Nederland gehad
Op mijn lijstje staan nog de volgende lijnen:
(Groningen -) Uithuizermeeden - Eemshaven
(Heerlen -) Landgraaf - Kerkrade Centrum
Maastricht Randwyck - Luik
Rotterdam - Antwerpen (Thalys)
Breda - Antwerpen
Hoorn - Enkhuizen
Verder nog een paar andere boogjes, en wat museumlijntjes die ik binnen Nederland wil doen
Op mijn lijstje staan nog de volgende lijnen:
(Groningen -) Uithuizermeeden - Eemshaven
(Heerlen -) Landgraaf - Kerkrade Centrum
Maastricht Randwyck - Luik
Rotterdam - Antwerpen (Thalys)
Breda - Antwerpen
Hoorn - Enkhuizen
Verder nog een paar andere boogjes, en wat museumlijntjes die ik binnen Nederland wil doen
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
-
- Berichten: 3661
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
2017:Erno-BE schreef:2016:
Oost: Berlin-Lichtenberg (binnen NL Enschede)
Zuid: Mainz Hbf (binnen NL Eindhoven/Valkenswaard)
West: Den Haag HS
Noord: Alkmaar
Totaal:
Noord: Hamburg
Oost: Berlin-Lichtenberg
Zuid: Salzburg Hbf
West: Scarborough (stadsbus)
In Nederland moet ik nog het Soesterlijnte, een paar Noordelijke Nevenlijnen, Middelburg-Vlissingen, Roosendaal-Lage Zwaluwe, Tilburg-Boxtel, Eindhoven-Blerick, Landgraaf-Herzogenrath/Kerkrade, Anna Palowna-Den Helder en Hoorn-Enkhuizen. Allemaal stukjes die in een uithoek liggen.
Oost: Praha-Holosovice (binnen NL Winterswijk)
Zuid: Praha-Hlavni Nadrazi (Praag ligt net iets zuiderlijker dan Lille; binnen NL Boxmeer)
West: Amsterdam Waterlooplein (metro)
Noord: Amsterdam Waterlooplein (metro)
Totaal:
Noord: Hamburg (blijft staan)
Oost: Praha-Holosovice
Zuid: Coimbra-B (2018)
West: Porto Sao Bento (metrotram; 2018)
Die lijnen die ik in 2016 had genoemd, die ik nog niet had; moet ik nog steeds. In Nederland is volgens mij alleen Zevenaar-Emmerich nieuw voor mij geweest, dankzij Abellio.
Qua materieel moet ik nog hebben:
Flirt (Arriva, Syntus, Connexxion en Keolis-D versie)
DDM-1 (rijdt alleen in Noord-Holland)
Thalys PBA/PBKA (geen ritten in Nederland mogelijk)
En vanaf woensdag komt daar de Eurostar E320 bij, maar ook daar zijn geen ritten mogelijk.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik noem Zwolle-Kampen nou niet bepaald een uithoek...Western Soldier schreef:Buiten Baarn<>Den Dolder zijn het allemaal uithoeken
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Rotterdam - Amsterdam voor €21. :YErno-BE schreef: Thalys PBA/PBKA (geen ritten in Nederland mogelijk)
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Erno-BE schreef:Erno-BE schreef:2016:
Qua materieel moet ik nog hebben:
Flirt (Arriva,SyntusKeolis Blauwnet, Connexxion en Keolis-DE versie)
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten