Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Het gaat niet helemaal lekker hier op Utrecht Centraal...
Er werd net, in verband met de aanrijding Gd-Gvc omgeroepen dat mensen naar Gvc via Leiden moesten reizen, gevolgd door een omroep dat mensen naar Leiden via Schiphol moesten reizen (waarom)
Vervolgens viel er een sprinter naar Zwolle uit, en werd als alternatief de Intercity naar Zwolle omgeroepen. Handig als je naar Wezep of Nunspeet moet :')
Aking schreef:gevolgd door een omroep dat mensen naar Leiden via Schiphol moesten reizen (waarom)
Omdat Tuffy niet weet dat er ook een rechtstreekse trein Utrecht - Leiden bestaat, maar wel dat er reisadviezen Utrecht - Leiden via Den Haag bestaan (dat is de snelste route op het kwartier dat de [serie=Intercity|2018|Utrecht Centraal - Leiden Centraal8800[/serie] niet rijdt, maar loopt dus over het verstoorde traject).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Hoezo systeemautistisch: Deze weken rijdt de ICE om via Venlo, maar omdat dit in Jaarplan al bekend was wordt dit niet bij de werkzaamheden vermeld. Komend weekend rijdt de ICE wel de normale route en dat wordt nu als afwijking vermeld. :neg: Zie ook dit stukje tekst van Rover. (Tweede gedeelte).
Lijkt verdacht veel op de onderhoudsroosters jaren geleden waarbij spoorwijzigingen op losse dagen in de week niet vermeld werden.
Omdat het afwijkende spoor planmatig was volgde er dus geen automatische omroep van.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Beide conducteurs van trein 559 besloten om na vertrek uit Rotterdam om te gaan roepen Blijkbaar drukt de ene HC dan de andere HC weg, want er was slechts één HC te horen in mijn stel, maar zodra deze klaar was met zijn praatje kwamen we halverwege het omroepbericht van de andere HC terecht die blijkbaar iets uitgebreider was :D
Vanmiddag op Utrecht Centraal: "Beste reizigers, de sprinter naar Hilversum en Weesp van 16.40 heeft een vertraging van ongeveer 15 minuten." Lang geleden dat ik dat woord gehoord heb.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Zonder enig bericht heeft NS deze week gedurende meerdere dagen een hele reeks treinen van de [serie=Intercity direct|2018|Amsterdam Centraal - Schiphol Airport - Rotterdam Centraal1000[/serie] opgeheven buiten de spits. Ik ben er nog niet precies achter wat de volledige schade is, maar in ieder geval de 1019, 1023, 1050, 1054 en 1062 zijn spoorloos verdwenen. Ik denk dat ik de KRO maar ga bellen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
De 1019, 1023, 1027, 1034, 1035, 1038, 1039, 1043, 1046, 1050, 1054 en 1062 zijn opgeheven maandag t/m donderdag. Was al weken in de reisplanner verwerkt, maar inderdaad niet één bericht op de site bij de werkzaamheden.
Laatst gewijzigd door Bemined op ma 23 apr 2018, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Het was rond 17:30, volgens alle reisinfo reed de trein van 17:42 nog gewoon.
Volgens OVtijden heeft die echter toch niet gereden, wat zou betekenen dat er geen bussen zijn geweest. Ook heb ik zowel op station Breda als in de lijst met verstoringen in de app niets gezien wat erop duidt dat de IC Brussel niet zou rijden.
Bemined schreef:De 1019, 1023, 1027, 1034, 1035, 1038, 1039, 1043, 1046, 1050, 1054 en 1062 zijn opgeheven maandag t/m donderdag. Was al weken in de reisplanner verwerkt, maar inderdaad niet één bericht op de site bij de werkzaamheden.
En ik maar denken dat nu de Internationale Intercity Direct rijdt het eindelijk een keer klaar was met deze onzin
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Sinds gisteren wordt er een roltrap van het tramplatform op Den Haag Centraal onderhouden en is die dus niet te gebruiken. Er staat dus nu (ik zag hem gisteren voor het eerst maar misschien stond hij er in het weekend al) een bord met dat vanaf 9 april de roltrap niet te gebruiken is.
Het is eenvoudiger om iets simpels moeilijk te maken dan iets simpels simpel te houden
Ach, de deur waar de roltrap zo'n beetje naast staat is al een jaar stuk, maar volgens de grote ronde sticker werken NS en ProRail "aan een spoedig herstel"... :X
Net als ze de reisinformatieschermen op Utrecht gingen oplossen? Toen ik bij NS werkte was het excuus dat door de verbouwing op Utrecht Centraal de antennes verkeerd hingen en dat het na de verbouwing goed ging komen. Volgens mij is het station een jaar officieel open en zijn de schermen vervangen, maar elke keer dat ik er loop is er wel een of meer TB21 schermen die het niet goed doen: tonen geen reisinformatie of lopen minunten tot uren achter op de werkelijkheid en niet meer synchroon met broertjes.
Niet alleen in Utrecht helaas. In Den Haag ook meerdere schermen die vaak storing hebben (en de ARGOS). Ik snap best dat GSM daar stoort met hoge gebouwen, maar trek dan een paar kabels zou je zeggen... Niet-werkende reisinformatie is toch niet iets om bij de reizigers mee aan te komen.
In Utrecht lijkt er wel enige voortgang qua reisinformatie: op één bord na zijn de busperrons aan de Jaarbeurszijde nu met net zulke grote letters aangeduid als de spoornummers groot zijn. Die vraag leefde ook al sinds de opening van het station geloof ik.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Hainje schreef:Hahaha, op de eigen website naar de eigen website verwijzen. Past zo in het missers-topic. :')
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS. 2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km