Vanmiddag nog even gekeken en een fototje gemaakt... 'tis dus een sticker met een ander lettertype in Arriva-kleur maar met Qbuzz-opschrift. En de C is zo te zien gewoon een driekwart nulReiziger Ddrs schreef:Vanavond eens even op het streekbusperron van het tijdelijke busstation bij station Dordrecht wezen kijken. Het haltebord was er nog afgeplakt, maar zag al wel dat we een nieuwe lijn gekregen hebben: lijn 14C naar Rotterdam Kralingse Zoom. Geen idee hoe ze nu 14C van 140 hebben weten te maken, want ja, het is een echte C en geen halve nul. Zowiezo is het al opmerkelijk te noemen dat deze Qbuzz-lijn een Arriva-sticker heeft, want buurtbus 231 van Veolia heeft wel gewoon 'n gele sticker.
In concessie Veluwe worden de paar lijnen die in de ergste daluren met taxibusjes worden verreden bediend door Connexxion. Ik zie er eigenlijk zelden een Veolia buurtbus, maar die regiobusjes die er rijden zijn geloof ik wel van Veolia (met vrijwilligers achter het stuur).Bee schreef:Veolia heeft sowieso overschot aan taxibusjes, de hoeveelheid taxibusjes die 's avonds door de provincie Limburg rijden is gigantisch, alsof ze voor een paar euro bij de dealer te kopen zijn :?
Zo lang als Veolia er rijdt zitten die dingen elke zondagochtend op de gehele lijn 5. In de Connexxion tijd was dit ook in de avonduren de gehele week, dus het is er op zich al heel erg op vooruit gegaan.MdJ schreef:Maarem, sinds wanneer wordt de Woudhuis-tak met taxibusjes gereden? Alleen Station-Berg en Bos toch?
Ik stapte op het beginpunt (Amstelstation) in de bus, had geen zin om ver te lopen, dus pakte direct de eerste zitplaats. Nergens staat dat het niet mag / de zitplaats bestemd is voor invaliden/bejaarden (bij Connexxion wel, daar doe ik het dan ook niet). Komt even later zo'n vrouw de bus in, kijkt me superboos aan met een geërgerde "OH". Vervolgens ratelt ze: "KAN JE NIET LEZEN OFZO?!?!", dus ik zeg: Ik weet het niet hoor, maar er staat nergens dat deze plaats voor u gereserveerd isGeert schreef:En waarom had je het aan de stok met een bejaarde als ik vragen mag?
Hier op terugkomende, dagelijks rond 8 uur en om 11 uur staat er een lange dikke massa mensen langzaam lopend tot stilstaand vanaf het hellend vlak bij de roltrappen tot de poortjes op het Centraal station. De wachtrij loopt op tot ongeveer tien minuten. Hoe dit komt: Iedereen wacht tot de deurtjes weer dicht zijn voordat ze gaan inchecken, hierdoor duurt het inchecken 3x zo lang als theoretisch mogelijk. Er zijn toezichthouders actief om probleemgevallen er direct uit te vissen.Bee schreef:Eh, dat is een noodmaatregel zover ik weet, aangezien er mensen van de roltrappen afvielen, omdat de doorstroming bij de poortjes nog niet optimaal is. Mensen raken in de verdrukking, moeten al op de roltrap op de rij staan en dreigden naar achteren te vallen. Er staan ook extra toezichthouders om mensen met uitcheckproblemen er direct uit te vissen, aangezien het anders hopeloos vastloopt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten