Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Inderdaad, excuus. Maar op zich wel een speciale bus, die maar 3-4 weekenden per jaar rijdt van Alexander naar de Willem-Alexander Roeibaan.
Ondanks dat dit geen openbaar-vervoer is, kan je wel je OV-chipkaart gebruiken en staat er een bushalte bord/paal bij de finishtoren van de roeibaan.
Ding rijdt dat weekend globaal elk uur/half uur van en naar de baan, aangezien de roeibaan een beetje onbereikbaar is anders voor grote roeiwedstrijden. *bus*
Sterker nog, hij staat wel in 9292OV, maar laatste keren dat ik er in zat was het wel "alleen voor medewerkers / evenementenvervoer" . Dus waar moet je dit onder gooien, openbaar-vervoer of iets anders?
Regelmatige bezoeker van de 5000 en 5100 en de Haagse 26/28
De 875 is gewoon openbaar vervoer, weliswaar met een vrij beperkte inzet en doelgroep, maar wel met dienstregeling en geldigheid van ov-chipkaart. Dienstregeling staat ook online op de desbetreffende pagina van arriva.nl. (Zevenhuizen als plaats invullen en hij rolt er zo uit.)
Net zoiets als lijn 873 naar het KLM Open in Spijk, dus... alleen heeft lijn 875 dus nog geen wikipagina.
Ik zag de bus afgelopen zaterdag inderdaad rijden, en leek nog goed bezet te zijn ook. Vertrok overigens niet van het busstation maar van de Prins Alexanderlaan.
In 2016 werd ook nog gependeld tussen het verder gelegen parkeerterrein en de roeibaan. Gebeurde met een Irisbus en een reserve buurtbus. Ik was de gelukkige chauffeur destijds _O-
Deze week training gehad op de Waalhaven en volop Alliances gezien. De 901, 940 en 943 reden op lijn 668 en de 901 zag ik vanmiddag ook op lijn 69 naar Pernis.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
jesse-cruzu schreef:Het is meer een regelmaat geworden i.p.v. een uitzondering dat je de Alliances tegenkomt op de Waalhavenlijnen _O_
Vond ik absoluut niet erg. Leuk om weer eens in een Alliance vervoerd te worden *bus*.
§ 6. Het passeren van rode seinen
Artikel 33
1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Ik heb die dingen ook vaak op 82/283. Ik vind ze comfortabeler dan de Mercedes-Benz en MAN bussen. Het zit veel beter en ze rijden naar mijn idee soepeler. Die dingen zijn vind ik nog wel opvallend goed onderhouden.
Wijkraad Noordereiland komt in actie om de voorgenomen bezuinigingen per December 2018 op lijn 47 (Blaak-Noordereiland-Blaak) niet door te laten gaan. Zij hebben ongevraagd advise gegeven en e.e.a. zal in de gemeenteraad van Rotterdam aan de orde komen. Staat reeds op de agenda als behandelstuk.
In Capelle a/d IJssel zouden ze een moord plegen voor een bus binnen 700 meter 's avonds, daar moet je nu soms anderhalve kilometer lopen naar een halte die wel bediend wordt na 19:00. Waarbij 9292 je rustig over een drukke verkeersweg zonder voetpad laat lopen...
Een verbinding tussen de verschillende stadsdelen zou ook niet ontbreken, nu kan je vanuit Middelwatering niet met het OV in Schollevaar komen, alleen via een overstap. Maar met de verbouwing van het stadshart komt daar verandering in heb ik begrepen.
Een beetje off topic, maar de airport Rotterdam The Hague gaat haar vier oude schipholbussen van diesel naar elektrisch onbouwen, de eerste is al klaar.
Mdk schreef:Een beetje off topic, maar de airport Rotterdam The Hague gaat haar vier oude schipholbussen van diesel naar elektrisch onbouwen, de eerste is al klaar. klik
Het bedrijf met het meest vervuilende vervoer (vliegtuigen) gaat haar minst vervuilende apparatuur (die paar bussen) ombouwen om wat milieuvriendelijker te lijken _O_
Roeland schreef:Het bedrijf met het meest vervuilende vervoer (vliegtuigen) gaat haar minst vervuilende apparatuur (die paar bussen) ombouwen om wat milieuvriendelijker te lijken _O_
Heeft Rotterdam The Hague Airport ook eigen vliegtuigen dan?
De metro gaat het allemaal niet meer trekken de komende jaren, er is meer geld nodig anders gaat alles fout, aldus Maurice Unck van de RET.
Toch maar voor die stadionlijn gaan?