Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Dat is 't ook... Dordrecht Stadspolders bestaat pas sinds 1992 en Sliedrecht heeft 'n monumentaal station
Je kan ook mooi zien dat het eindbestemmingsboekje net zo vergeeld is en het boekje linksonder recent nieuwe flapjes heeft gekregen: die was 'n paar weken terug in de soep gedraaid en heeft nog enige tijd handgeschreven flapjes gehad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Volgens de ene zijde van de CTA op spoor 3 bij Schiedam Centrum ging een 5100 richting Rotterdam na Zwijndrecht rechtstreeks terug naar Rotterdam Centraal, de andere kant van de CTA toonde gelukkig wel de goede eindbestemming 'Dordrecht'.
Ach... kan langer Volgens de koersrol van Plan V 888 is er ook nog een stoptrein Dordrecht - Zevenaar (en die kwam ik in Den Haag tegen, dus die maakt nog 'n omweg ook )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Volgens de CTA van spoor 2 op Schiedam Centrum is de Stoptrein / Banaan naar Vlaardingen Centrum gepromoveerd tot Intercity. Nadat deze Intercity weg was gaf hij ook nog een Stoptrein met +60 aan. Bij de volgende Sprinter naar Maassluis West gaf hij weer gewoon Sprinter aan.
De kleine CTA van spoor 7b in de hal van Utrecht CS, wilde vandaag om 22.55 naar Heerenveen IJsstadion via Amsterdam Amstel gaan, zo constateerden Wubbo, Raoul en ik .
Proud Titans Supporter Ach, zak er toch allemaal in
Ja en dan naar Den Helder, daar op de veerpont naar Texel, vanaf daar met de veerboot door naar Vlieland en dan met nog wat veerboten terug naar het vaste land, via Leeuwarden en Groningen naar Heerenveen toe.
Ik zag gisteravond dat het Argos bord bij de eerste deur van 't station in Arnhem is gemaakt! Iemand was eens aan 't opletten kennelijk: het scherm heeft al 3 weken alleen het eerste deel van de tekst getoond, de 'blokken' waren kennelijk stuk...
Gisteren, in Amsterdam:
De benelux van 12.56 uur werd als doodnormale 9200 gevlagd, dit terwijl het binnnenlandse mat maar tot Roosendaal zou rijden en ik me afvraag of er Belgisch mat klaar stond.
De 2100 van 13.00 (13.15 te Shl) uur werden gevlagd met eindbestemming Dordrecht. Beetje jammer dat er niet gemeld wordt dat de trein tijdens de werkzaamheden doorrijdt naar Bergen op Zoom. Op Leiden staat dat wel goed ingesteld :pos:
Laatst gewijzigd door Chauf21 op wo 16 apr 2008, 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:in Amsterdam ja :)
Chauf21 schreef:Gisteren:
De benelux van 12.56 uur werd als doodnormale 9200 gevlagd, dit terwijl het binnnenlandse mat maar tot Roosendaal zou rijden en ik me afvraag of er Belgisch mat klaar stond.
De 2100 van 13.00 (13.15 te Shl) uur werden gevlagd met eindbestemming Dordrecht. Beetje jammer dat er niet gemeld wordt dat de trein tijdens de werkzaamheden doorrijdt naar Bergen op Zoom. Op Leiden staat dat wel goed ingesteld :pos:
Dit zul je vaker in Amsterdam/Schiphol waarnemen. Er wordt niet speciaal voor een maand een extra flapje 'Bergen Op Zoom' besteld. :( (dit wordt ook niet omgeroepen op de stations; persoonlijk vind ik dit erg karig; maar te zelfde tijd is de internationale omroep over de Beneluxtrein en dus is de redenatie dat je dan een overflow aan informatie krijgt)
Ook het rode flapje met 'reizigers naar België dienen te Roosendaal over te stappen' zit niet in de CTA bak waar de Benelux tegenwoordig planmatig van vertrekt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Vinny schreef:Dit zul je vaker in Amsterdam/Schiphol waarnemen. Er wordt niet speciaal voor een maand een extra flapje 'Bergen Op Zoom' besteld. :( (dit wordt ook niet omgeroepen op de stations; persoonlijk vind ik dit erg karig; maar te zelfde tijd is de internationale omroep over de Beneluxtrein en dus is de redenatie dat je dan een overflow aan informatie krijgt)
Hoe wordt een van de laatste 2100-treinen dan aangekondigd? Die eindigt immers ook in Bergen op Zoom.
Verder erg karig dat de flapjes niet aanwezig zijn. Het flapje 'overstappen in Roosendaal' zit dus niet in hetzelfde flappenpakket als de eindbestemming Brussel Zuid/-Midi? :?
Hoe wordt een van de laatste 2100-treinen dan aangekondigd? Die eindigt immers ook in Bergen op Zoom.
Ik ben heel benieuwd. Maar tegen die tijd ben ik vrijwel nooit op Amsterdam Centraal.
Verder erg karig dat de flapjes niet aanwezig zijn. Het flapje 'overstappen in Roosendaal' zit dus niet in hetzelfde flappenpakket als de eindbestemming Brussel Zuid/-Midi?
Nja, ik heb hem niet gezien toen ze aan de CTA-bakken aan het klussen waren; terwijl ik een vergelijkbaar flapje wel ooit gezien heb op het andere spoor (15).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
de cta's op spoor 2 in zutphen sloeg vandaag de ic naar nijmegen van 7.28 over, de ic naar zwolle van 7.34 werd getoond. Gelukkig kwam de ic naar Nijmegen wel voor gereden
Er hoeft niet speciaal voor de werkzaamheden een lamel te worden gemaakt voor Bergen op Zoom als eindbestemming, want in iedere CTA komt Bgn voor. De late treinen vanuit Amsterdam C. die slechts tot Bgn rijden, worden altijd wel goed aangekondigd.
Opvallend dat in de regio Amsterdam de bestemmingen van de 2100 dus niet aangepast blijken... dat was in Den Haag, Rotterdam en Dordrecht in de eerste week van de stremming ook het geval, maar tegenwoordig staan die treinen keurig als "let op omroepbericht" naar Bergen op Zoom op de CTA's en het andere halfuur als "let op omroepbericht" naar Vlissingen.
Opmerkelijk is wel dat het bandje op Den Haag HS het consequent over de IC naar Vlissingen heeft die tot Bergen op Zoom rijdt (ook op 't halfuur dat 'ie zowiezo al niet naar Vlissingen reed), terwijl op het bandje in Dordrecht "IC naar Vlissingen" geheel niet voorkomt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
webguy schreef:Ik zag gisteravond dat het Argos bord bij de eerste deur van 't station in Arnhem is gemaakt! Iemand was eens aan 't opletten kennelijk: het scherm heeft al 3 weken alleen het eerste deel van de tekst getoond, de 'blokken' waren kennelijk stuk...
Ik kan me niet meer herinneren wanneer precies, maar laten we het houden op ergens vorige week , was men met twee personen, een ladder en een toetsenbord aangesloten op het bord bezig de zaak onder handen te nemen :)
Reiziger Ddrs schreef:Opmerkelijk is wel dat het bandje op Den Haag HS het consequent over de IC naar Vlissingen heeft die tot Bergen op Zoom rijdt (ook op 't halfuur dat 'ie zowiezo al niet naar Vlissingen reed), terwijl op het bandje in Dordrecht "IC naar Vlissingen" geheel niet voorkomt...
Al met al is er geen eenheid in de informatievoorziening over een toch langdurige versperring. Kwalijke zaak
Het meest irritante waar ik me aan erger bij die omroepberichten over de Zeeuwse lijn is dat die man het consequent heeft over 'Middelburg, Goes en Vlissingen' waar is die man zijn topografie gebleven, vind dit niet de meest logische volgorde :?
Vanmorgen nog een eigenaardigheid op Den Haag HS... de 1916 (6.59 Dordrecht -> Den Haag C.) kwam met +5 binnen na bij Delft wat hinder te hebben ondervonden van de vertraagde sneltrein ervoor. Na het wachten tot de IC en stoptrein naar Dordrecht binnen waren vertrok 'ie weer en precies op dat moment werd de vertraging nog even voorgedraaid
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Vandaag kwam ik drie CTA's tegen die niet meewerkte:
Als eerste de beruchte CTA in Roermond (zuidzijde spoor 3a). De stoptrein rijdt na Maastricht door als sneltrein naar Maastricht Randwyck. Er ligt ook nog een halve 15 los:
De CTA van spoor 4a in Venlo loopt ook al lekker in de soep (er zou ergens vooraan op spoor 4a een halve trein staan):
En bij het exemplaar van spoor 3 mist de eindbestemming (die er zo te zien half achter hangt):