Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Gisteren een rondje gedaan door ZO-Friesland en ben ook even langs VDL gefietst in Heerenveen. Het lijkt er op dat het grootste deel van de Citea vloot voor NHN al klaar staat. Ze zullen (zoals bij eerdere bovenstaande berichten is vermeld) in de 32xx reeks worden genummerd, het OVERAL logo is alleen op de voorkant van de bus te vinden.
Het zijn wel mooie dingen hoor. *bus* Zijn jullie ook zo blij dat dat vreselijke overal logo alleen op de voorkant staat? En voor mensen die dit al weten, op welke lijnen wordt Citea ingezet??
Edit: @flipje bedankt voor het delen. :D :pos:
Ik heb nog niks over de inzet gezien maar ik gok dat de Citea's vooral op de stroomlijnen zullen komen (de ''dikke'' lijnen op de kaart). Van wat ik heb gehoord zijn de BYD's vooral voor de stadslijnen.
Mwah... loop niet echt warm van die Citea's. Zelfde wagens als in HIJ, men is al te beroerd om er een paar knappe verstralers op te monteren want het mag weer eens niets kosten natuurlijk. De BYD's daarintegen ben k wel benieuwd naar want dat is iets heel anders.
Het nieuwe plan voor het openbaar busvervoer van Connexxion is door de provincie goedgekeurd. In dit nieuwe plan zijn 6 van de 7 bezwaren, die het college van B&W van Schagen eind vorig jaar indiende, gehonoreerd. In het plan van Connexxion sluit de dienstregeling van de scholierenlijnen beter aan op de lesroosters van de scholen. Ook de buslijn naar het bedrijf Vezet wordt verlengd. Groote Keeten en Sint Maartenszee zijn dan straks ook weer per bus bereikbaar. Qua routes en tijden gaat er wel het een en ander veranderen. Dit wordt op dit moment nog uitgewerkt door Connexxion. Vanaf december gaan meer elektrische bussen rijden.
Nog even een update in de categorie wandelgangen. Ik was gister na mijn dienst nog even met een monteur aan het praten en die begon opeens over dat er aan het begin van de concessie alleen nieuwe bussen komen te rijden in Den Helder en Hoorn. Alkmaar is voorlopig nog niet aan de beurt en moet het doen met de huidige Ambassadors.
Ik vond het zelf een beetje een raar verhaal maar we zullen het wel zien als het zover is.
Het lijkt mij dat je met al het nieuwe materieel in Den Helder/Hoorn dan nog steeds bussen tekort komt op die vestigingen zolang die taxibusjes op batterijen er nog niet zijn, maargoed we gaan het zien. Is er eigenlijk al begonnen aan laadinfra voor de BYD's of denkt connexxion dat ook allemaal met stekkers te kunnen doen?
Er is nog niet begonnen met de laadinfra. In ieder geval in Alkmaar niet en als het in Hoorn wel al was begonnen had ik het wel gehoord denk ik. Het is volgens mij ook nog niet bekend wanneer ze wel gaan beginnen.
Vanwege de eerdere vraag misschien leuk om te weten dat er vandaag zonder aankondiging opeens werklui bezig waren bij de stalling in Alkmaar. Ze hebben een begin gemaakt met het egaliseren van de grond/vloer.
Wat een lelijke kaart is dat, met een 'echte' lijnennetkaart kan ik mijn inziens veel beter mee uit de voeten. Op deze gestileerde versie valt het onderscheid qua afstand tussen de plaatsen volledig weg.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Durashift schreef:
Wat mij opvalt is dat er geen 'overal flex' logo staat bij station(s) Den Helder.. én in de Wieringermeer ontbreekt dat logo ook.
Overal Flex is vraagafhankelijk vervoer voor kernen die (op sommige tijdstippen) geen vast OV hebben.
In Den Helder en in de Wieringermeer rijden alle lijnen (m.u.v. de scholierenlijnen) altijd, dus is Altijd Flex niet nodig.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Officieel heb ik nog niks gehoord maar volgens een leidinggevende blijf ik in ieder geval tijdens de zomerperiode wel in Alkmaar. Hij wist alleen niet of dat bij Connexxion zelf was of via een onderaannemer. Wie de 2 onderaannemers worden is ook nog steeds niet bekend gemaakt maar TCR wordt vaak genoemd.