Heb het rapport doorgelezen. Op de lijn Utrecht - Arnhem erkennen ze dat er te weinig capaciteit is. Gaan we dan toch de HSL Oost uit de la halen (in afgeslankte vorm). Versnelling kam door de ICE gebruik te laten maken van de baanvaksnelheid tussen Bijlmer en Zuilen.Mikos schreef:NS heeft, om de visie op het internationale treinverkeer duidelijk te maken, een magazine in elkaar gezet, met daarin de ambities en wat er voor nodig is die ambities daadwerkelijk uit te laten komen. Het magazine, Capital to Capital, is hier al te lezen.
Verder een aantal zaken waarop NS geen invloed heeft zoals versnelling tussen Antwerpen en Brussel en tussen Emmerich en Oberhausen.
Uitbreiding infra tussen Venko en Düsseldorf.
Versnelling van de Benelux kan echter wel snel door de omwegen via Breda en Zaventem te schrappen. Zal wel een toeslag op moeten komen dan voor Antwerpen - Brussel of een instapverbod voor deze binnenlandse relatie omdat de Benelux de drukte waarschijnlijk niet aan kan. Verder mis ik 1 Thalys; 11 + 2 = 13.
Versnelling IC Berlijn zal samen met DB moeten. Echter valt op het stuk Amsterdam - Bad Bentheim ook flinke tijdwinst te boeken door een snel pad en te harken in de tussenstops (naast de locwissel).
Verder nog een mooie ambitie Den Haag - Frankfurt. Die trein gaat nogal wat capaciteit vreten rondom Utrecht omdat er wat wissels zijn opgeruimd of anders via de sporen voor de sprinters moeten.
Tot slot, gaat de "oude" regel weer worden ingevoerd dat een internationale trein voorrang heeft op een binnenlandse trein?