![Neutral :|](./images/smilies/blank.gif)
Hier nog een artikel van Omroep West: https://www.omroepwest.nl/nieuws/366298 ... d-Den-Haag
Ik ben beniewd of die wel onder de A13 doorkunnen.flipje schreef:Volgens OVPRO gaat EBS 93 hybride groengasbussen in zetten, welke in de loop van de concessie vervangen zullen worden door zero-emissie bussen. In Zoetermeer en Delft (vermoedelijk de stadsdiensten) wordt direct gestart met zero-emissie bussen.
Er was een paar maanden geleden een grijze NGT Citaro bij EBS, 1 + 1 = 2?Lijn 45 schreef:Is de Citaro die op de foto bij OVpro te zien is een hint naar welke nieuwe bussen er komen?
Wat nu bij EBS zit is toch het oude tenderteam van Qbuzz, minus een zekere persoon? Zal wel loslopen met dat te goedkoop inschrijven.regenmaker schreef:Al hoop ik niet dat men zoals in Waterland veel te goedkoop heeft ingeschreven.
EBS biedt steeds gasbussen aan en iemand bij MRDH is daar zeer gecharmeerd van, dus qua milieuscore kom je er dan bijna gelijk uit dan met elektrische bussen. Door de gasbussen kunnen ze per kilometer een lagere prijs bieden dan wanneer vanaf dag één volledig elektrisch wordt gereden. Daardoor kunnen ze meer vervoer aanbieden (11% meer dan in de huidige concessie) en dan win je.regenmaker schreef:Het valt wel op dat ze bij de MRDH in de smaak vallen.
Aardig rijtje inderdaad.. BRU, Prov Utrecht, Almere, Voorne-Putten en nu Haaglanden..Suus schreef:Het gaat echt niet goed bij Connexxion, juist hier had ik hun kansen nog wel aardig goed ingeschat.
Ik hoop dat EBS deze groeispurt goed afhandelt, anderzijds is de slechte start die Veolia in dit gebied maakte amper te overtreffen.
Hoeveel punten je scoort met elk type bus was gewoon in de aanbesteding bekend, dus dat is niet speciaal voor EBS. Bovendien rijdt Connexxion nu ook met gasbussen, dus zij zouden dan toch nóg voordeliger zoiets moeten kunnen aanbieden?Suus schreef:EBS biedt steeds gasbussen aan en iemand bij MRDH is daar zeer gecharmeerd van, dus qua milieuscore kom je er dan bijna gelijk uit dan met elektrische bussen. Door de gasbussen kunnen ze per kilometer een lagere prijs bieden dan wanneer vanaf dag één volledig elektrisch wordt gereden. Daardoor kunnen ze meer vervoer aanbieden (11% meer dan in de huidige concessie) en dan win je.
Bezitten niet, maar men huurt nog wel een kantoor in Zwolle. Daar zat ook het tenderteam voor deze aanbesteding. Dat EBS een kleine overhead heeft is natuurlijk een voordeel, maar anderzijds heb je dan ook minder resources dan wanneer je groot bedrijf hebt met veel gespecialiseerde medewerkers die elk aspect van de aanbesteding helemaal kunnen gaan uitpluizen.Suus schreef:Bovendien heeft EBS erg weinig overhead. Hun hoofdkantoor zit in de stalling van Purmerend, meer vastgoed hebben ze niet
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 155 gasten