Ja. Dus een IR trein Rotterdam C. - Alexander - Gouda - Woerden - Breukelen - Bijlmer - Amstel - Amsterdam C. met losse stoptreinen/S-Bahn Rotterdam - Gouda en (Utrecht -) Breukelen - Amsterdam.Chauf21 schreef:Je bedoelt met overstappen dat mensen van een stoptrein naar een intercity/interregio kunnen overstappen?
Voor reizigers vanaf een stoptreinstation die nu drie kwartier in dat ding bivakeren blijft de overlast dan beperkt tot 1 extra overstap. Enkel de reiziger tussen twee stoptreinstations op de langere afstand gaan er wat meer op achteruit door 2 overstaps. Maar over hoeveel reizigers praten we dan? Het grote voordeel is een snellere verbinding Rotterdam - Bijlmer of Amsterdam - Alexander maar ook relaties als Woerden - Rotterdam of Gouda - Amsterdam profiteren.
Die huidige trein kan best vol zijn, maar dat ding is nu toch nooit langer dan een bescheiden 4 bakken DD-AR? Ik denk dat er juist nog veel potentie zit voor intercityreizigers op dit traject. Veel reizigers kunnen nu wel eens wegblijven juist omdat dat ding bij elke stoeptegel onderweg stopt.