Ik begon vandaag heel gemakkelijk bij mij in de buurt, al wist ik tien jaar geleden nog niet dat ik daar zou gaan wonen.

Lijn 145 rijdt nog steeds langs het dorp Sloten, maar hier zal in december verandering in komen, dan neemt de nieuwe Schipholnet-lijn 195 deze route over. In 2007 reden op deze lijn met name Alliances, en reed lijn 145 nog naar het Busstation Marnixstraat, in de binnenstad van Amsterdam. Tegenwoordig is het een gemengde exploitatie met Lion's City's van Connexxion en Citaro LE's van onderaannemer TCR.
In de tussentijd zijn hier duidelijk ook een aantal bomen gekapt om een fietspad aan te kunnen leggen.

Even verderop langs lijn 145, vlak voor de brug over de Ringvaart van de Haarlemmermeer, staat de Molen van Sloten. Tegenwoordig rijdt hier alleen lijn 145; op de foto een Lion's City op een tussenrit tot Badhoevedorp. Vroeger, in 2007, reed hier ook nog een Schiphol Sternet-lijn. Destijds waren er twee Sternetlijnen van het GVB, waaronder deze lijn 192. Hiervoor waren een aantal Jonckheeren in het Sternet-rood gestoken.

Op de Pieter Calandlaan maakte ik vandaag een foto van GVB-Citea 1135 op lijn 63. In december 2011 reed hier nog lijn 19, die met geleed materieel reed. Twee dagen na het maken van deze foto, op 1 januari 2012, werd lijn 19 opgeheven en opgenomen in de nieuwe lijn 69.