Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
fred1954 schreef:Denk dat die borden er nog niet zo lang staan, mij in ieder geval nooit opgevallen.
Dan lijkt het erop alsof die dubbeldekker straks toch op de reguliere halte gaan stoppen. Als het zover is zal de tape er wel afgaan.
Hopen dat de luchtvering niet automatisch omhoog komt als je harder gaat dan stapvoets maar dat je echt weer op het knopje moet drukken, anders is het straks alsnog krak ;)
dan nog loop je het risico dat een chauffeur het knielen van de bus een keer vergeet.
Bus 4215 is een Amba ex-NHN. CXX zal wel een reden hebben, om deze in AML te zetten. Voordeel is dat ie in Haarlem e.o. niet opvalt, als ie nog in “oude” groene huisstijl rondrijdt, wat ik dan maar aanneem.
fred1954 schreef:Bus 4215 is een Amba ex-provincie Utrecht. CXX zal wel een reden hebben, om deze in AML te zetten. Voordeel is dat ie in Haarlem e.o. niet opvalt, als ie nog in “oude” groene huisstijl rondrijdt, wat ik dan maar aanneem.
(A)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Even gecheckt op OV-wiki. Denk dat men daar abuis is: 4215 ex-NHN, daarvoor Zaanstreek en Zeeland. Dat klopt niet helemaal, want inderdaad heeft de 4215 ook in de concessie prov. Utrecht gereden.
Het waren er 2 en die reden inderdaad in het wit. Een van de twee is er nog steeds, dat zal dan wel de 4213 zijn aangezien de 4215 al ergens anders is gespot.
gisterochtend zag op ov zoeker een elektrische citea rijden op lijn 242, en ze rijden zelfs niet meer op lijn 612, ze moesten zelfs op lijn 341 al rijden Wat is de rede hiervoor?
TheAgedGamerYt schreef:gisterochtend zag op ov zoeker een elektrische citea rijden op lijn 242, en ze rijden zelfs niet meer op lijn 612, ze moesten zelfs op lijn 341 al rijden Wat is de rede hiervoor?
Vanaf het moment van instroom van de elek. Citea’s rijden die al meestal op 242, dat is niks bijzonders. Die ene rit op lijn 612 werd in het begin ook regelmatig gereden met een e-Citea, maar dat kan inmiddels weer anders zijn.
Nee, is nooit het plan geweest dat lijn 341 met elektrische gelede bussen zou gaan rijden. Dat plaatje was alleen ter illustratie.
Lijn 347 was voorbestemd als elektrische lijn. De VRA wilde dat, waarschijnlijk als opmaat naar de komst van de Uithoornlijn. Door mijn correspondentie in 2017 met CXX, werd bekend dat ook lijn 357 grotendeels elektrisch zou worden, aangevuld met Iveco’s. Uiteindelijk zijn het bijna allemaal e-Citea’s geworden op die lijn.
Daar de 342 gekoppeld was/is aan de 347 (en nu ook aan de 348) werd deze automatisch ook een elektrische lijn. De 348/358 zijn afsplitsingen van 347/357, dus ook die zijn daardoor elektrisch.
Voor verdere uitbreiding van de elektrische vloot zullen we nog wel minstens tot eind 2020/begin 2021 moeten wachten.
Enkele 39xx Citaro's rijden overal in Nederland voor de Imfoxx ombouw. Deze dragen nu een nieuwe witte huisstijl. Daarnaast zijn er een aantal naar het GVB in de nieuwe 17xx en 18xx serie.
De 91xx Citaro's zijn te vinden bij Connexxion Tours en enkele bij Pouw (dragen nu de U-OV huisstijl).
92xx Citaro's zijn nog van Connexxion. Enkele bij Tours en 2 stuks bij Smit Reizen.
9256 rijdt in IJsselmond
92xx MAN's rijden bij Breng in Arnhem
Overige bussen staan in de Westhaven klaar op hun toekomst met een aantal bussen uit NHN.