Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Ardan schreef:Ik heb vandaag bijna geen trams met überhaupt werkende displays gezien :')
Ik kwam gisteren een Combino op lijn 11 tegen met een heldere felgroene bestemmingsdisplay voorop. Hele ervaring om die dingen weer overdag te kunnen lezen. Die wagens zijn nu ongeveer op de helft van hun levensduur het valt me een beetje tegen dat ze nog niet voorzien zijn van LED-panelen zoals de RET heeft gedaan met de eerste generatie Citadis. Die hebben nu ook allemaal netjes oranje displays buiten i.p.v. de originele groene ala onze Combino's.
Ardan schreef:Ik heb vandaag bijna geen trams met überhaupt werkende displays gezien :')
Ik kwam gisteren een Combino op lijn 11 tegen met een heldere felgroene bestemmingsdisplay voorop. Hele ervaring om die dingen weer overdag te kunnen lezen. Die wagens zijn nu ongeveer op de helft van hun levensduur het valt me een beetje tegen dat ze nog niet voorzien zijn van LED-panelen zoals de RET heeft gedaan met de eerste generatie Citadis. Die hebben nu ook allemaal netjes oranje displays buiten i.p.v. de originele groene ala onze Combino's.
Alles beter dan dagenlang zo een geprint papiertje achter de ruit :')
Al staat de vertrektijd wel op de borden, dan gebeurt dat nog. Heb je wel eens voor de lol mensen staan kijken op CS? Al die hollende mensen terwijl er toch echt '2 min' op de borden staat?
^^ Ik vrees het omgekeerde. Het zou mij niets verbazen als de serie 15G in navolging van zijn hoog- en laagvloerige voorgangers óók voorzien zal worden van schrikstrepen...
Stond vandaag rond 17 .35 aan station Sloterdijk op lijn 19 ruim 25 min te wachten.
Op het infobord stond dat dat de eerste 3 na 10 min zpuden komen.
Volgens reizigers is dit dagelijkse kost. Is het zo erg geworden?
Of zijn we copy paste aan het doen zoals hier in Antwerpen :)
Mojito schreef:^^ Ik vrees het omgekeerde. Het zou mij niets verbazen als de serie 15G in navolging van zijn hoog- en laagvloerige voorgangers óók voorzien zal worden van schrikstrepen...
Zeg dat nou niet. Je geeft ze nog ideeën. -o-
Het viel me vandaag opeens op dat de Combino's nu - bijna transparante - reflectorstickers onder de ramen hebben en over de hele lengte. Op het zwarte gedeelte nog.
luka23 schreef:Om welke "33 oude metrostellen" gaat het, de BN sneltrams?
Het gaat om de M4 74-106 die echter op de 74 na allemaal al opgeknapt zijn (R-net uiterlijk en interieurrevisie). Van de S3 70-73 is ook de 70 al behandeld.
De passagiers die niet zo op de hoogte zijn van het ov gebeuren, zouden middels het artikel op AT5.nl de indruk kunnen krijgen, dat er aan het eind van het jaar 33 opgeknapte metrostellen bij komen. Niets is minder waar, het overgrote deel van die stellen rijdt inderdaad al in de dienst. Dat wordt dus aanmodderen tot 2021.......
Misschien is het vloeken in de kerk, maar had het GVB niet een paar knappe Zilvermeeuwen in reserve kunnen houden?
Nog een vloek in de kerk: zou het voor de voorspelbaarheid niet beter zijn om M51 in de spits standaard tot Spaklerweg in te korten in plaats van het opheffen van enkele ritten op het hele traject?
Gaan er geen metro's wegvallen qua hoeveelheid omlopen als M51 naar Isolatorweg gaat rijden, 15 minuten rijtijd tegenover 23 minuten nu, vanaf Station Zuid.