Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Maar is er een alternatief dan? Als je een enkeltje voor 3 haltes invoert (dat is het Duitse Kurtzstrecke-kaartje), dan loop je tegen het feit aan dat ieneens niemand meer kan tellen...
Toeristen kun je veel beter een dagkaart laten kopen, en op termijn zo'n kaartje laten integreren met een treinkaartje Schiphol-Amsterdam.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Kaartje zonder overstap voor 30 minuten: 1,50
Kaartje met overstap voor 60 minuten: 2,60
Daarmee voorkom je dat een goedkoper kaartje alsnog gebruikt kan worden om grote binnenstedelijke afstanden af te leggen. En verder zou ik die goedkope kaartjes alleen via de chauffeur laten verkopen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Goed, maar dan kun je dus wel voor 1,50 van Amsterdam Centraal naar Amstelveen Westwijk (duurt weliswaar iets langer dan 30 minuten, maar dat valt onder het Italiaans kwartiertje), een afstand die 'op saldo' veel duurder is (2,40 uit mijn hoofd).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Nou dan los het het hele probleem niet op, dat de politiek definieert: Je kunt niet van Centraal van Nieuwmarkt tegen een acceptabel tarief. Daarnaast stimuleert het wagenverkoop, en dat wil je ook niet. Een goedkoop ticket uit de automaat. Dat is wat 'men' wil. ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Goedkoop van Centraal naar Nieuwmarkt kon voorheen nooit: de minimale prijs was 2 strippen. Nu kan je dat goedkoper afleggen: op saldo met een OV-chipkaart. 'Men' kan dus nooit willen dat de prijs voor dat ritje onder de €1,60 komt, dat kon voorheen immers ook nooit. Of had je bij het GVB speciale metrokaartjes?
Het gaat er niet om wat voorheen wel of niet kon, het gaat er om wat politieke partijen willen dat er binnenkort wel gaat kunnen ;)
Ik heb sterk het idee dat "ze" het verkeerde probleem willen oplossen. Ik denk dat het verstandiger is om te kijken of de dagkaarten van het GVB niet wat hoog geprijsd zijn. Ook zou je kunnen bekijken of een anonieme chipkaart van € 7,50 niet aan de dure kant is. Je zou bijvoorbeeld een aparte toeristen-chipkaart kunnen maken die veel goedkoper is, omdat de prijs van een anonieme chipkaart geënt is op een lange levensduur, en toeristen meestal een lang weekend tot een week in Amsterdam verblijven. Deze kaart heeft dan natuurlijk wel weer minder functionaliteiten, omdat de chip die er in zit goedkoper moet zijn.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
De prijs van 7,50 is vastgesteld door het ministerie en kon lange tijd voor een lagere prijs verkocht worden vanwege een subsidiepotje van hetzelfde ministerie, wat geldig was tot een maand na de afschaffing van de strippenkaart. Daar kunnen die mensen dus weinig aan doen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.