Als je maar genoeg materieel bestelt, EN dat ook nog tijdig doet, passen we er allemaal in...... :DKlaasje schreef:........... minder goed in de tram passen..
VRA...staat die V niet voor “vooruitzien”?.....
Als je maar genoeg materieel bestelt, EN dat ook nog tijdig doet, passen we er allemaal in...... :DKlaasje schreef:........... minder goed in de tram passen..
Als ze een groot genoeg verkeersinfarct creëren wordt alles vanzelf minder, minder, minder. Misschien is dat wel de achterliggende strategie: Amsterdam zo onaantrekkelijk dat niemand er meer wil wonen en komen.fred1954 schreef:Mee eens. Uiteraard wordt niks “minder” in Amsterdam in de komende tijd. Méér bewoners, méér bedrijvigheid, méér toerisme, kortom meer, meer, meer. (mag je dat eigenlijk nog zeggen tegenwoordig?)
Het zou goed zijn als het gemeentebestuur (en de VRA) zich daar eens over buigt in plaats van de letters “I Amsterdam” weg te halen en dan maar hopen dat het probleem vanzelf oplost.
Hebben ze zitten slapen daar in Amstelveen? Dit is écht al zóóó lang bekend en ze waren zelf bij de beslissing aanwezig. Gevalletje zielig spelen voor de achterban? Met de voorgestelde frequenties snap ik ook niet hoe ze denken dat tram 5 en bus 55 in de spits kunnen oprijden tegen een sneltram in dubbeltractie + de normale hoeveelheid reizigers van tram 5.fred1954 schreef:Nu maart 2019 steeds meer dichterbij komt, worden ook de zorgen over de bereikbaarheid van Amstelveen concreter.
[...]
Pijnpunten: vervangende buslijn 55 rijdt maar tot Sacharovlaan en slaat tevens alle haltes tussen Oranjebaan en Boelelaan over. Passagiers tussen die haltes moeten met lijn 5. De vraag is of lijn 5 dit passagiersaanbod aankan. GVB stelt dat het indien nodig extra trams zal inzetten op lijn 5. Ze vergeten blijkbaar dat er op lijn 5 alleen 2-richtings materieel kan rijden en daar hebben we er maar 24 (20+4) van, als er geen defecten zijn.
Met 4 tweerichtings Combino's kan je precies 2 setjes maken die op de 5 kunnen rijden. Schiet ook niet op. En hoewel Combino's technisch klaar zijn voor dubbeltractie is het systeem dat GVB heeft ingebouwd dat niet waardoor problemen ontstaan. Helaas.dennistd schreef:Heb er weinig verstand van, maar kan lijn 5 niet met gekoppelde combino's gaan rijden? Kont aan kont, dan hoef je niet perse 2-richtingsstellen te gebruiken.
In Amsterdam zijn ze niet van 1 lijnnummer meerdere eindpunten geven zoals ze in Rotterdam doen. Dus zolang je een korttraject gewoon een ander lijnnummer geeft is er niks aan de hand. Zo hebben we in het verleden ook een tram 11 gehad wat gewoon een tram 1 kort was. En er waren plannen voor een tram 29 wat een tram 9 kort was. Dus als je van tram 5K lijn 25 of whatever maakt is dat probleem opgelost. Maar ja, daar is toch geen materieel voor.fred1954 schreef:NIk ben zeker voorstander van K(ort traject) lijnen. Helaas is men in Amsterdam daar niet zo van. Maar het zou op meerdere lijnen op sommige momenten best een oplossing kunnen zijn. Maar ja, we hebben het materieel ook niet...... :(
Zelfs als dat technisch mogelijk zou zijn en zou mogen, dan heb je nog het probleem dat eenrichtingmaterieel maar aan één kant deuren heeft.dennistd schreef:Heb er weinig verstand van, maar kan lijn 5 niet met gekoppelde combino's gaan rijden? Kont aan kont, dan hoef je niet perse 2-richtingsstellen te gebruiken.
Zoals ik al schreef, houdt CXX al rekening met extra passagiersaanbod op de Amstelveen - Amsterdam corridor......de praktijk zal moeten uitwijzen of er extra ritten gereden moeten worden.Roeland schreef:Waarschijnlijk wordt voor een deel van Westwijk en van Middenhoven de 347/348/357/358 bundel aantrekkelijker dan bus 55. Misschien kan Connexxion wat extra 358-ritten rijden tussen Westwijk en Zuid, om die pendelbus te ontlasten?
Nou ja, het kan wel, maar alleen als de trams aan beide kanten deuren hebben. :Yfred1954 schreef:Oeps, ja.....daar stond ik ook niet bij stil. Dat kan natuurlijk helemaal niet, kont-aan-kont....
Toen het bekend werd heb ik me in ieder geval (overigens niet als enige) ook opgewonden over dit totaal domme voorstel omdat de OV-capaciteit enorm wordt beperkt op een toch redelijk gebruikte vervoerscorridor. Maar goed ik ken het OV-wereldje in Amsterdam een beetje: het kost allemaal te veel geld, "we gaan nog kijken" naar een adequate oplossing, we zetten een paar taxibusjes in voor het legertje echte bejaarden en de reiziger gaat maar fietsen. :')n-evo schreef:Hebben ze zitten slapen daar in Amstelveen? Dit is écht al zóóó lang bekend en ze waren zelf bij de beslissing aanwezig. Gevalletje zielig spelen voor de achterban? Met de voorgestelde frequenties snap ik ook niet hoe ze denken dat tram 5 en bus 55 in de spits kunnen oprijden tegen een sneltram in dubbeltractie + de normale hoeveelheid reizigers van tram 5.
Met 5 bussen red je het niet, met een 5-6 minuten dienst.... :oCaffer schreef: Gewoon 5 extra bussen met chauffeur huren voor de 55 ........
Wijken? Hooguit 2 haltes die niet door een tram worden ontsloten.Caffer schreef:@n-evo Tja, nou... zo slecht is het nou ook weer niet gesteld met het GVB dat er wijken maanden tramloos gezet moeten worden om Amstelveen bereikbaar te houden :') Gewoon 5 extra bussen met chauffeur huren voor de 55 en dan zijn we er ook wel.
Ik ben een reiziger die niet zo heel blij is met die oplossing. Ik neem een paar keer per jaar tram 3 naar Haarlemmerplein vanaf Wibautstraat of in de nieuwe situatie met de nieuwe lijn 52 vanaf De Pijp, al is dat laatste nog niet voorgekomen, omdat ik tot nog toe enkel vanaf Wibautstraat die kant op ben gegaan.n-evo schreef:Wijken? Hooguit 2 haltes die niet door een tram worden ontsloten.Caffer schreef:@n-evo Tja, nou... zo slecht is het nou ook weer niet gesteld met het GVB dat er wijken maanden tramloos gezet moeten worden om Amstelveen bereikbaar te houden :') Gewoon 5 extra bussen met chauffeur huren voor de 55 en dan zijn we er ook wel.
Is det het nieuwe systeem wat ook eindelijk lijnletters moet mogelijk maken?fred1954 schreef:Nieuwe software voor Exploitatie Beheer Systeem (EBS) voor GVB gaat geleverd worden door InTraffic.
https://www.spoorpro.nl/specials/2018/1 ... -voor-gvb/
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten