Ook vond ik dit een goed moment om eens die camera uit de kast te pakken om eens wat foto's van hogere kwaliteit te maken. Ik heb alles maar op automatisch gezet, want ik snapte er eerlijk gezegd niet heel veel van. Oordeel zelf, of het wat geworden is
Eerst ben ik een stukje in westelijke richting gefiets en ben daar gaan staan thv Golfclub De Pan. Hier moest ik even wachten omdat de eerstvolgende bus een kwartier vertraging had. Ik dacht eerst dat deze bus de vertraagde bus was. Bus 52 rijdt namelijk na Utrecht door naar Wijk als bus 41, maar deze had wel 41 maar geen Wijk. Uiteindelijk bleek dat 'ie leeg reed want 52 kwam even later alsnog.

Even later ben ik naar de overkant gefiets en ben vlakbij het 'Wegh ter Weegen'-bord gaan staan. Hier fotografeerde ik nog bus 52 in de andere richting.

Plots kwam er een auto aan op het fietspad. Het bleek een bomeninspecteur te zijn. Ik was al bang dat er iemand gebeld was om mij daar weg te halen langs die drukke weg.

Ik fietste naar Vollenhove over de A28. Aan de rechterkant zie je dan direct de enorme zee van fietsen bij de bushalte De Dreef/Panweg. U-OV is wel zo slim geweest om de fietsenstalling wat uit te breiden. Ik denk dat dat effectiever was dan het pendelbusje.

Bij het cafetaria aan De Dreef stond er een heleboel politie. Er stond een auto bij met Zwitsers kenteken en vermoedelijk de eigenaar van de auto. Uiteraard heb ik geen foto's gemaakt van deze agenten, maar toen er opeens een nieuwe politiewagen aan kwam rijden (de Mercedes-Benz) kon ik me niet inhouden en maakte toch een foto. De agenten stonden immers om de hoek achter het cafetaria.

Hier zag ik een zoals altijd volle bus 53 halteren. In plaats van geschreeuw met 'warom film jai maij? Heé sjtop daamee!' zwaaide er zo waar iemand in de bus naar mij. Het is terug te zien, als je goed kijkt.

Totaal niet volgens de 'dienstregeling' van bus 253 kwam dit busje ook voorrijden. Er zat alleen een oud vrouwtje in. Wel geinig dat U-OV de moeite heeft genomen om er ook echt stickers op te plakken.

In Zeist-Noord hebben we natuurlijk ook naast 72 nog echte uithoflijnen die enorm snel naar de Uithof gaan. Het enige probleem is dat ze hier niet stoppen. Bus 203 heb ik geprobeerd te fotograferen, maar hij reed wel erg snel dus hij is een beetje wazig geworden.

Hierna ben ik naar de Duinweg in Bosch en Duin gefietst voor de zorgbus. Omdat dit busje nergens is terug te vinden op het internet moet je altijd uitgaan van de vaste dienstregeling. Gelukkig kwam het busje perfect op tijd. Alhoewel, hij kwam te vroeg. Hij bleef nog even staan bij Eleos. Ik heb veel moeite gedaan om het langste stukje zonder bomen te vinden. Deze foto wil ik ook gaan gebruiken bij mijn rapport 'Plan B voor het OV in Bosch en Duin'.

Als laatste trof ik nog buurtbus 575 op de Amersfoortseweg:

Bedankt voor het lezen. Voel je vrij om nog meer tips te geven over het fotograferen!