Maxim schreef:
In het ergste geval moet er straks weer tijd af en dat lijkt me geen straf :)
Wat ik wel als "straf" ervaar, is als ik als reiziger standaard 3 minuten op De Poort moet wachten. Zeker in de middagspits, wanneer 80% van de X80-reizigers uit Amersfoort komen, en graag zo snel mogelijk in Woudenberg, Scherpenzeel of Renswoude willen arriveren.
Dan heb ik liever een bus zonder die "straftijd", die zo nu en dan (wanneer het in Amersfoort druk is) inderdaad 3 minuten te laat arriveert, en anders gewoon lekker doorrijdt zonder irritante wachttijden.
Persoonlijk had ik de buffer (die de X80 inderdad nodig heeft) liever op De Klomp gezet.
Want de vertraging is veelal of op de Kersenbaan, of voor het kruispunt De Klomp.
Dubbel irritant is het natuurlijk, als de X80 op De Poort 3 minuten staat te wachten, en vervolgens in de file voor De Klomp alsnog een vertraging oploopt, waardoor de aansluiting op de IC naar Ede in gevaar komt.
Dus vanaf Amersfoort zou ik de X80 zo inleggen, dat-ie bij rustig verkeer precies op tijd rijdt, en dan op De Klomp 5 minuten de tijd afwacht. En dat-ie bij druk verkeer rond Woudenberg iets achterloopt, en die vertraging dan weer op De Klomp inloopt.
Dan heb je de minste irritaties door:
* onnodig wachten op De Poort
* (bijna) missen van de treinaansluiting op De Klomp